SBC juni "I nöd och lust"

Startat av Jemanuelson, 06 Juni 2022 kl. 14:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

SBC LXV

Månadens bit är: 30340 Minifigure, Utensil Flotation Ring (Life Preserver) (ni får givetvis använda alla olika färger).

Tack för alla röster på min lilla traktor - här kommer juni månads bit. Under vintern har jag använt denna bit som livboj, toalettring och loopar på Tivolis berg-och-dal-banor. Vad kan ni hitta på för användningsområden?.

Reglerna är som vanligt:
Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
Bilderna ska postas innan midnatt den 30/6
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Wolcker

här kommer mitt midrag
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

CitatBygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.

Dum fråga men får jag posta bygget efter man postat det här?
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Godtfred

Citat från: Wolcker skrivet 07 Juni 2022 kl. 22:41
CitatBygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.

Dum fråga men får jag posta bygget efter man postat det här?
Min tolkning av reglerna: ja.

Godtfred

Äntligen Sommarfest!

Tjejerna knaprar redan på den uppdukade picknicken och spelar lite krocket. Grabbarna fajtas med att kasta ringar. Snart blir det kubb och brännboll. Senare på kvällen när grabbarna får syn på fotbollen drar tjejerna och festen slutar tvärt...

mrlind

Underbart berättelse. Som hämtad från verkliga livet.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Skafte

Är du sann Godtfred? Här är min första skiss. Får hitta på nåt originellare.  ;D

Godtfred

Hehe, telepati kanske? Kände att det var lika bra att bygga och få iväg bidraget snabbt. Stor risk att man fastnar i alla smådetaljer annars, och så här års finns det annat som måste göras. Gå på sommarfest kanske?

Men du kommer säkert på något minst lika bra!

andreaseldh

Älskar Kubbspelet av Modulex! Men jag var tvungen att gå hela vägen till datorn för att få se bilden. Du vet var du behöver lägga till ett "s" ;)

embe

andreaseldh

Vet inte om jag älskar eller hatar speedway för det lilla faktum att det inte finns något onödigt på motorcyklarna, som exempelvis bromsar ???

Tornet

Kaka

Snabbt och i det närmsta omärkligt dök en hand upp vid bordskanten och nappade åt sig den sista hallonkakan av välkänt varumärke.

Skafte

Jag sällar mig till CBXL med ett försök till en (halv) 73590c02b

iConloc

Sent ska syndaren vakna.

Lite drönar bilder här:-)

Jemanuelson

Tack för väldigt roliga och kluriga bidrag! Nu ska jag bara reda ut hur man ordnar omröstningen...
/Johan