Klossfestivalen – en värld av LEGO-klossar! 8-10 juli 2022 på Conventum ÖREBRO

Startat av Klossfestivalen, 10 Maj 2022 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

CopMike

Citat från: Norrbaggen skrivet 06 Juni 2022 kl. 19:21
Så var det äntligen dags för norrbaggen att resa över gränsen och besöka ett svenskt event för första gången!
Hej Are!

Det ska bli att se dig i Sverige, res säkert så ses vi i Örebro :D!

robinnilsson403

Då dotterns mormor och morfar hänger på för att agera barnvakt så blev det billigast med ett airbnb, så jag lär inte hänga i så mycket hotellobies i år.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Norrbaggen

Det verkade vara City Hotel som dom flesta har valt, så även jag har bokat där. Hoppas att se några plast-avhängiga till frukost där lördags morgon :)

dalle

Citat från: CopMike skrivet 06 Juni 2022 kl. 19:30
Så var det äntligen dags för norrbaggen att resa över gränsen och besöka ett svenskt event för första gången!
Hej Are!

Det ska bli att se dig i Sverige, res säkert så ses vi i Örebro :D!
Micke, hur ska det bli att se Are i Sverige? ;)
Här är några förslag att välja bland:
Supert
Morsomt
Kämpegöj
:D

Gideon

Så var det äntligen dags för norrbaggen att resa över gränsen och besöka ett svenskt event för första gången! Det skulle gärna varit Swebrick Event, men just nu passade det mycket bättre med Klossfestivalen i Örebro.
Gott att du firar 10 år i AFOL-världen genom att besöka ett svenskt event :)
Välkommen!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

BlueBuilder

Så var det äntligen dags för norrbaggen att resa över gränsen och besöka ett svenskt event för första gången! Det skulle gärna varit Swebrick Event, men just nu passade det mycket bättre med Klossfestivalen i Örebro. För dom som inte känner mig är mitt namn Are M. Heiseldal. Jag har varit aktiv i den internationella LEGO-miljön sedan 2012, gjort "talk shows" under "Fan Weekend"erna i Portugal och Skærbæk och även i LEGO House, varit arrangör for "På Kloss Hold" i Trondheim sedan 2016 och skriver numera för bloggen BrickNerd. Jag har besökt LEGO-events i en hel massa olika länder - men aldrig Sverige, och det är ju rent skandalöst.

Men så kul!! Ser fram emot att ses då!! Välkommen till Sverige!!

Klossfestivalen

Hej allihopa!

Jag fick en förfrågan från en del/sektion av Örebro kommun om det finns någon som, med den korta tid som är kvar, kan bygga ihop Markus Ericssons bil som han vann Indy 500 med senast? Eller snarare hinner göra en ritning och få fram alla bitar till Klossfestivalen i Örebro - sedan kan den gärna få byggas live på plats. Dom önskar göra ett bygge av bilen och kanske dokumentera byggandet under tiden.

Jag förstår den otroliga utmaningen att få ihop denna i tid och jobbet bakom - dom förstår kanske inte riktigt, men jag gör ett försök att nå ut till er alla här kring detta projekt. Jag ser framför mig en storlek såsom kanske / sedan om det är i system eller technic eller blandat har ingen betydelse nu - med mer tid hade jag gärna sett den i helst bara system. Går den att göra större än så, så är det bara positivt.

Jag tar jättegärna frågor/diskussioner kring detta per mail, så inte denna tråd blir för mycket kring detta. Maila på info@klossfestivalen.se - så kan jag sedan publicera här igen om vi hittar en lösning.

Tack för er uppmärksamhet!

Ha en fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

Citat från: Klossfestivalen skrivet 07 Juni 2022 kl. 14:58

Hej allihopa!

Jag fick en förfrågan från en del/sektion av Örebro kommun om det finns någon som, med den korta tid som är kvar, kan bygga ihop Markus Ericssons bil som han vann Indy 500 med senast? Eller snarare hinner göra en ritning och få fram alla bitar till Klossfestivalen i Örebro - sedan kan den gärna få byggas live på plats. Dom önskar göra ett bygge av bilen och kanske dokumentera byggandet under tiden.

Jag förstår den otroliga utmaningen att få ihop denna i tid och jobbet bakom - dom förstår kanske inte riktigt, men jag gör ett försök att nå ut till er alla här kring detta projekt. Jag ser framför mig en storlek såsom kanske / sedan om det är i system eller technic eller blandat har ingen betydelse nu - med mer tid hade jag gärna sett den i helst bara system. Går den att göra större än så, så är det bara positivt.

Jag tar jättegärna frågor/diskussioner kring detta per mail, så inte denna tråd blir för mycket kring detta. Maila på info@klossfestivalen.se - så kan jag sedan publicera här igen om vi hittar en lösning.

Tack för er uppmärksamhet!

Ha en fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Och som det verkar nu kan vi även få Markus Ericsson hit på plats på Klossfestivalen och göra en kul/stor/rolig grej av det hela - glömde typ den viktiga detaljen ;)

/Fredrik

dalle

Nu har även jag och drawd bokat in oss på City Hotel och Klossfestivalen!

Emma

Jag LÄNGTAR!!! Jag och Stej123 kommer äntligen kunna visa upp vår Stora salen. Coronan har ju sett till att den inte fått visas upp längre söder ut än Bureå än. Så nu är det dags! Hur vi får ner den? Jag kryper in i den och tänker intensivt på Diagon Ally, eller förlåt, Conventum.
Region Mitten

stej123

Citat från: Emma skrivet 08 Juni 2022 kl. 20:44
Jag LÄNGTAR!!! Jag och Stej123 kommer äntligen kunna visa upp vår Stora salen. Coronan har ju sett till att den inte fått visas upp längre söder ut än Bureå än. Så nu är det dags! Hur vi får ner den? Jag kryper in i den och tänker intensivt på Diagon Ally, eller förlåt, Conventum.
Har du lärt dig spöktransferens? Jag var mer inne på flampulver...men kanske inte finns någon öppen spis på Conventum?

Gideon

Hur vi får ner den? Jag kryper in i den och tänker intensivt på Diagon Ally, eller förlåt, Conventum.
Snudd på att Conventum/Klossfestivalen kanske borde klura ut nåt sätt att hjälpa er lösa transporten av denna...?
Det kommer bli en av utställningens höjdpunkter! (Särskilt om Evas tittskåps-Hogwarts också kan ställas ut i närheten :) )
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

stej123

Citat från: Gideon skrivet 08 Juni 2022 kl. 22:33
Hur vi får ner den? Jag kryper in i den och tänker intensivt på Diagon Ally, eller förlåt, Conventum.
Snudd på att Conventum/Klossfestivalen kanske borde klura ut nåt sätt att hjälpa er lösa transporten av denna...?
Det kommer bli en av utställningens höjdpunkter! (Särskilt om Evas tittskåps-Hogwarts också kan ställas ut i närheten :) )

Dom hjälper till :)

Svartkrut

Nu har jag anmält en hel drös med byggen. Om det är för mycket kan jag lämna några hemma. Annars får jag köra ett par vändor. Tur det är nära. ;D

Emma

Citat från: Svartkrut skrivet 11 Juni 2022 kl. 15:38
Nu har jag anmält en hel drös med byggen. Om det är för mycket kan jag lämna några hemma. Annars får jag köra ett par vändor. Tur det är nära. ;D

Lyckos! Att ha nära, alltså. Ska bli kul att ses!
Region Mitten