Författare Ämne: Klossfestivalen – en värld av LEGO-klossar! 8-10 juli 2022 på Conventum ÖREBRO  (läst 3835 gånger)

Utloggad Ozp

• Administratör
  • *
  • Regionsansvarig Syd
  • Antal inlägg: 3 803
Är det grusparkeringen på andra sidan järnvägen du tänker på? Om man kan stå där hela utställningshelgen så borde det fungera.

Anmäld som deltagare... Hoppas nu bara semestern i sig blir godkänd på jobbet.

Blir nog inte så mycket som åker med denna gång. Men det blir till att damma av GBC-modulerna...

Edit: Vilket av hotellen fungerar bäst om man har bil (parkering)? Alternativet, var kan man ställa bilen under utställningsdagarna (hotellen har gångavstånd vad jag kan se)?

Det finns en parkering på andra sidan Östra Station, ganska nära Conventum, som hade rimliga priser på vardagar och gratis på nätter och helger senast jag var där iaf.

Ja, precis

Utloggad ColA

• Styrelsen
  • *
  • Bricks In Tyresö
  • Antal inlägg: 2 394
Om man kommer med ett släp, vart gör man av släpet?

Utloggad Klossfestivalen

• Antal inlägg: 18

Jag kollar upp det, men är säker på att vi kan lösa plats för släpet under tiden för Klossfestivalen. Återkommer.

Gällande parkeringar i övrigt är det som Ozp skriver att det finns platser runt Conventum och i city. Ni kan hitta lite mer info på denna länk:
https://www.conventum.se/om-oss/hitta-till-och-parkera-i-orebro/index1,243.htm

Ha det bäst!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 9 658

Jag kollar upp det, men är säker på att vi kan lösa plats för släpet under tiden för Klossfestivalen. Återkommer.

Gällande parkeringar i övrigt är det som Ozp skriver att det finns platser runt Conventum och i city. Ni kan hitta lite mer info på denna länk:
https://www.conventum.se/om-oss/hitta-till-och-parkera-i-orebro/index1,243.htm

Ha det bäst!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
Toppen om det går att ordna - behöver ju inte vara nära, bara som parkering mellan tors-sönd. Även bilen om det är på en säker plats.

Utloggad darthemil83

• Styrelsen
  • *
  • No rest for the bricked
  • Antal inlägg: 311
Hur många utställare tar eventet in ?.

Utloggad Klossfestivalen

Hur många utställare tar eventet in ?.

Hej Emil.

Vi har aldrig haft någon gräns på antal utställare eller yta att fylla med byggen utan alla har fått plats tidigare år och vi anpassar övrig yta kring antalet som anmäler sig. Jag tror vi ska lyckas även denna gång. Så anmäl dig gärna  ;)

Ha en fin helg!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Utloggad Callekga

• Antal inlägg: 1
En liten undran, finns det något intresse att ställa ut officiella set?
I min samling har jag mesta dels 80-90 tal, space, City, riddare m.m.

Utloggad Klossfestivalen

En liten undran, finns det något intresse att ställa ut officiella set?
I min samling har jag mesta dels 80-90 tal, space, City, riddare m.m.

Hej Callekga.

Alla är lika välkomna att anmäla sina byggen. Dock så är officiella set inte det som prioriteras, men kan absolut tillföra mycket för besökarna som kommer. Om det är kompletta serier av äldre "nostalgiska" teman osv. Gör så att du mailar till info@klossfestivalen.se så tar vi det därifrån.

Ha en fin kväll!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Utloggad Klossfestivalen

Hej igen alla glada! ;D

Vill bara påminna er om att det är deadline 21 juni som tidigare skrivit, så ingen fara på taket eller ko på isen. Vet att det brukar rassla till sista dagarna...

MEN ni som vet att ni kommer dyka upp får gärna anmäla er som deltagare så snart ni vet detta - handlar mer om den löpande planeringen. Era byggen kan komma in senare givetvis. Redan nu är det 20+ anmälda deltagare vilket är toppen! Men vet att jag varit i kontakt med ett gäng av er som ännu inte anmält er.

Tack snälla för er uppmärksamhet!

Ha en fortsatt fin och solig vecka!  8)

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Utloggad Jesperrydhog

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Det är jag. Men jag är inte en brandman än.
  • Antal inlägg: 1 133
Jag kommer och jag har anmält mig med mina byggen.

Utloggad Eigenbrötler

• @EddyNordlander på instagram.
  • Antal inlägg: 1 862
anmäld, grabben följer också med i vanlig ordning.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Utloggad BlueBuilder

• Mediaansvarig
  • Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 424
Nu har jag fått till anmälningen som utställare för både mig, maken och sonen. Nu ska vi bara bygga järnet så vi får med några nya byggen.

Fredrik, hur resonerar du kring antal byggen? Jag har ju ett antal mindre byggen som kan följa med (ca 25cm breda) men inget måste för min del. Tre,fyra större byggen är tanken att de ska anmälas men med släp så kan ju mer följa med... ;)

Utloggad Klossfestivalen

Nu har jag fått till anmälningen som utställare för både mig, maken och sonen. Nu ska vi bara bygga järnet så vi får med några nya byggen.

Fredrik, hur resonerar du kring antal byggen? Jag har ju ett antal mindre byggen som kan följa med (ca 25cm breda) men inget måste för min del. Tre,fyra större byggen är tanken att de ska anmälas men med släp så kan ju mer följa med... ;)

Vad kul! Låter som en bra plan! Släp är ju bra att ha...  ;)  Varmt välkomna!

Antal byggen är egentligen inget problem - bara en möjlighet på flera sätt. Gör så att du anmäler de i en "klump" dvs att du räknar ut om du behöver 1, 2 eller 3 bord för dessa utifrån måtten på byggena och hur du vill visa upp dom för besökarna. Så skriver du bara i fritexten (Övrigt) t.ex. "8st byggen fördelade på ytan jag anmält" - även i fritexten kan du även skriva in namnen på byggena mer så jag har de i pipeline för skyltar.

Och för er andra som läser i tråden, så toppen om ni löpande anmäler också era byggen - ni är ett gäng som anmält er men inte era byggen än - nu vet jag oftast vad ni har med er, men där har man blivit överraskad historiskt  ;D

Ha en fin söndag alla fina!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Utloggad hopsta

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 3
Rum bokat på City Hotel för mig och en 9-åring som längtar tillbaka till Klossfestivalen :)

Jag och Henning har anmält oss, och bor även vi på City Hotel  :)

Utloggad Norrbaggen

• Antal inlägg: 13
Så var det äntligen dags för norrbaggen att resa över gränsen och besöka ett svenskt event för första gången! Det skulle gärna varit Swebrick Event, men just nu passade det mycket bättre med Klossfestivalen i Örebro. För dom som inte känner mig är mitt namn Are M. Heiseldal. Jag har varit aktiv i den internationella LEGO-miljön sedan 2012, gjort "talk shows" under "Fan Weekend"erna i Portugal och Skærbæk och även i LEGO House, varit arrangör for "På Kloss Hold" i Trondheim sedan 2016 och skriver numera för bloggen BrickNerd. Jag har besökt LEGO-events i en hel massa olika länder - men aldrig Sverige, och det är ju rent skandalöst. Så nu måste jag fixa det!

Jag ankommer tyvärr lite sent, fredags eftermiddag, men kommer sätta upp mina små MOCs då eller lördags morgon, och har även bokat ett bord vid loppisen (min fru kommer bli mycket glad om jag bantar samlingen lite). Jag kommer köra en mycket liten bil, så jag har begränsat med plats, men om det finns något speciellt (något riktigt lite sätt) på en utav dom här listorna:

https://brickset.com/sets/list-34800
https://brickset.com/sets/list-34801

...som någon av er "behöver" så får ni säga till, så ser jag vad jag kan göra. Jag kommer även ta med flera kompletta (tidiga) CMF-serier i mycket god tillstånd och hela denna lista med nya polybags. Priser kommer vi helt säkert överens om.

Jag ser att i alla fall mina vänner Gideon, Ozp, Kwagge, Anders67 och BlueBuilder kommer (?) och ser fram emot att träffa er igen, och även skaffa mig nya bekanta på middagen fredags kväll!

Are
norrbagge

PS: Ursäkta straffsparket.
« Senast ändrad: 06 juni 2022 kl. 19:26 av Norrbaggen »