Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Matbutiken "Mat"

Startat av ingels, 15 mars 2022 kl. 20:34

Föregående ämne - Nästa ämne

ingels

Det var ett tag sedan man skrev något här, än längre sedan man hade kul med Lego :\

Så låt mig presentera min senaste kreation Matbutiken "Mat" med ett rätt så snyggt glastak som var ett helvete att få på plats. Mina kunskaper inom Snot teknik är då helt obefintliga så lösningen fick bli 14417 och 14704 för att få fast det någorlunda på resten av taket.

Men men, visa mig butiken för bövelen, finns det extrapriser?, existerar familjepack?

Allt kostar vad man tycker det skall kosta och varorna denna vecka består av grundstommen i kostcirkeln nämligen bullar, bakverk och läsk/vuxendricka. I charkuteriet finns det en bit ost, vegetarisk filé och en galen man med en yxa (men han jobbar ju faktiskt där så det är nog rätt så lugnt..) och det existerar även en rund sektion med buteljerad öl. En mjölk-kyl och en läsk-kyl finns även det. I frysdisken som är i två färger finns det "fali-körv" och även Dansk Gädda med smak av plast.

En anka står i kassan, han har inhandlat den sista pizzan och förhandlar ner priset då kartongen saknades.

Nästa gång skall jag försöka ha lite roligare och bygga ett av alla set jag av någon anledning har köpt men inte känt för eller haft tid för att bygga :\
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

andreaseldh


Lähnn

Citat från: andreaseldh skrivet 15 mars 2022 kl. 22:51
NPU bilen från !
Tyckte väl att den såg bekant ut! Ett av mina första legoset  :)

Emma


ingels

#4
Citat från: Emma skrivet 16 mars 2022 kl. 10:49
Trevligt tak!

Tackar, dom var först avsedd som vanliga fönster på butiken men se då sket det sig när ett tak skulle fixas så då fick dom helt sonika bli takfönster så att man kan titta in. Takfönstren är av modellen 30185c01
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.