Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Studbringers S@H

Startat av studbringer, 23 Januari 2011 kl. 18:25

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Citat från: Magnus skrivet 04 Januari 2012 kl. 23:37
Är det lönt att beställa technic den här vägen? 199.99 för grävmaskinen var lite dyrt? -Jag kanske inte har greppar hela meningen med detta :)

/Magnus

Nej det är nog inte speciellt lönsamt då dessa säljs i butik här, butiker har egna avtal så dom kan ju pressa priserna därefter

Du har nog greppat en hel del men för att förtydliga så kan du här köpa set som är exklusiva och som bara säljs genom deras egna hemsida och således inte nere i din lokala abs butik... tänk modulhus o dyl. så förstår du nog ;)

Har oxå sneglat på den där 8043 grävmaskinen länge och väl nu, tänkte dom skulle rea ut den snart för typ halva priset men ikke då ;)

Tobbe Arnesson

Det är nog ett år kvar innan de börjar rea ut , verkar som de precis till sist slutat sälja som är från 2009.

Det stora Technicsetet verkar det som man ska köpa här hemma på julrea. 2009 var det priskrig på , 2010 på och förra året (!) var det .

I år torde det bli på 4wd crawler även om det ännu känns lite oklart då det tycks bli två set på över 1 000 bitar ( Helicopter är det andra, men det verkar bli gott om fjärrstyrning i 9398).
Blogg: Robotkampen

studbringer

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 05 Januari 2012 kl. 07:55
Det är nog ett år kvar innan de börjar rea ut , verkar som de precis till sist slutat sälja som är från 2009.

Det stora Technicsetet verkar det som man ska köpa här hemma på julrea. 2009 var det priskrig på , 2010 på och förra året (!) var det .

I år torde det bli på 4wd crawler även om det ännu känns lite oklart då det tycks bli två set på över 1 000 bitar ( Helicopter är det andra, men det verkar bli gott om fjärrstyrning i 9398).

Tack Tobbe, du verkar verkligen ha bra koll på just Technic avdelningen :) vilket uppskattas, trevlig läsning men ändå känns det på något sätt att just Technic seten aldrig reas eller väldigt sällan/lite mot övriga set och avdelningar, kanske är det för att det är just Technic och således mer avancerat än vanliga klossar som dom alltid verkar gångbara... och faktum att dom är riktade till en äldre målgrupp oxå kanske ?!

Längtar redan ihjäl mig på 4wd crawler ;)

studbringer

*Ding* *Ding* *Ding*

Sista chansen nu för Super Heroes seten... passa på ;) tåget går sent idag så ni hinner än :D

Sen till sist men inte minst: Om allt vill sig väl har jag även Mini Modulars hemma här i nästa vecka ???.. :o.. :D.. ;D en VIP exklusiv goding som inte släpps förrän 1:a Februari ;)

Bilder finns att beskåda här:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=2834.0
Tack Micke för bilderna

Men som sagt om allt vill sig väl... inget hundra än således

studbringer

Amen... ;) inte för att jag är religös men ni förstår säkert när ni kikar på bilden :D

Är man först eller vadå ?! 8)

bjomark77

En sådan uppsättning skulle passa bra i min bokhylla. ;)

micke

Citat från: studbringer skrivet 10 Januari 2012 kl. 20:39
Amen... ;) inte för att jag är religös men ni förstår säkert när ni kikar på bilden :D

Är man först eller vadå ?! 8)

Nope, haft min ett tag fast inte så många som du har bara en
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

studbringer

Känns som jag försummat våra kära Technic vänner här på forumet så för all del så får även ni en fin nyhet nu ;) eller vad sägs om

Logging Truck :D som inte släpps förrän i Mars :o

PM:a mig om du behöver ett ex, en del nya bitar är ju bla. mini turntable och mini accurator... eller hur det nu stavas, coolt e det iaf :P

Edit pga: lade till en bild för enkelhetens skull, litar inte alltid på BL ;)

Magnus

Jag snokar runt på S@H men hittar inte igen varken modellen eller priset  :P

Swe_mckvack

Hittar inte heller något pris..
Men skulle nog vara intresserad av ett set.

Tobbe Arnesson

Intressant, men jag hittar inte heller 9397 - fast jag bytt till region USA.

Det säljs en för €136 här: http://www.ebay.de/itm/LEGO-TECHNIC-9397-Holztransporter-NEU-OVP-Blitzversand-2012-Technik-/190629574780

Även en auktion: http://www.ebay.de/itm/LEGO-Technic-9397-Holztransporter-NEUHEIT-2012-NEU-OVP-/160720287895

Mini turntable och mini actuator finns även i andra set, men det är fortfarande bra bitar. :)

studbringer

Citat från: Magnus skrivet 24 Januari 2012 kl. 02:55
Jag snokar runt på S@H men hittar inte igen varken modellen eller priset  :P
Citat från: Swe_mckvack skrivet 24 Januari 2012 kl. 08:24
Hittar inte heller något pris..
Men skulle nog vara intresserad av ett set.
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 24 Januari 2012 kl. 08:42
Intressant, men jag hittar inte heller 9397 - fast jag bytt till region USA.

Snoka på bara ;), då den inte släpps förrän i Mars månad så har den inte dykit upp på amerikanska S@H än av förklariga skäl... lite tidigt även för dom :)

Men dom är riktiga och genuina, "hot of the press" kan man säga och rykande färska :P tyvärr är dom ju inte allra lättast å komma över så jag fick bara loss 3st... så ni 3 som skrivit kan få dom om ni vill eller så går dom till nästa på tur, alltså dom 3 första exemplaren i Sverige och tyvärr dom enda jag kan få tag i före officiella releasen långt bort i Mars så passa på vetja, bygg å frodas... lägg upp reviews här på forumet och njut av era flång nya Technic Logging Trucks lååångt före alla andra :P :D

Då den är så pass ny har den inte ens hunnit prissättas än :o så jag erbjuder denna för det blygsamma priset av 1399:- plus 55:- frakt ;) i priset ingår ju även äran att få vara först i Sverige och Amerika för den delen oxå på ett av årets flagskepp :) helt okej enligt mig

Så för att vara rättvis då erbjuder jag i följande ordning denna till:
Magnus
Swe_mckvack
Tobbe Arnesson

Backar nån av er ur så är det fritt fram att posta intresse så blir den erbjuden dig i fallande ordning... tänk dock på att jag endast har 3st set på gång !!!

Leveranstid och betalningsuppgifter via PM från mig och jag kräver omedelbar betalning (tur det är löning idag ::)) annars går den oxå vidare i kön

/Studbringer - Nu med en smak av Technic

Illuwatar

Backar någon på 9397'an så ställer jag mig i kön...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Citat från: Illuwatar skrivet 25 Januari 2012 kl. 08:38
Backar någon på 9397'an så ställer jag mig i kön...

Du kan ta min plats, jag har ingen brådska. :)

Såg f.ö. att de släppts i den brittiska butikskedjan Argos för £99.99: http://www.argos.co.uk/static/Product/partNumber/9041273/c_1/1|category_root|Toys+and+games|14417629/c_2/2|14417629|Lego+and+construction+toys|14417829.htm
(det var samma sak med Super Car förra året, de skulle släppas i mars men fanns på Argos redan i januari)

Några på EB har köpt, bilder på bl.a. inventarielistan i instruktionsboken finns här: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=65138&st=0