LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Erik

Citat från: Skafte skrivet 06 November 2013 kl. 11:01
Jag har klagat på emballeringen hos amazon.co.uk då ett par kartonger var trasiga, eftersom jag läst här att flera fått nya set och även fått behålla de trasiga seten. När jag försöker anmäla det får jag bara upp en massa "return policies" och att jag skall skriva ut adresslappar för att skicka tillbaks seten. Hur har ni gått tillväga?

Jag tog kontakt med dem och sa som det var - att jag redan hade öppnat de trasiga askarna och därför inte hade något att skicka tillbaka. Däremot hade jag tagit kort på både deras emballage och askarna men de ville Amazon inte se. De skickade nytt LEGO istället.

KizzE

Någon som vet om där är något bra pris på Amazon med LOTR? Kvittar egentligen vad det är..

Hur sker betalningen oftast? Har endast bank, inget VISA eller paypal.

MartinAberg

Citat från: KizzE skrivet 06 November 2013 kl. 20:56
Om jag minns rätt så sker betalningen med Visa/Mastercard eller Paypal...

o0ger

Någon som vet om där är något bra pris på Amazon med LOTR? Kvittar egentligen vad det är..

Amazon har bra pris på ALLT lego (nästan), framförallt LOTR. Kom igen nu KizzE, välkommen till internet 2013, skaffa ett VISA-kort och Paypal.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kwagge

Citat från: o0ger skrivet 06 November 2013 kl. 22:55

Amazon har bra pris på ALLT lego (nästan), framförallt LOTR. Kom igen nu KizzE, välkommen till internet 2013, skaffa ett VISA-kort och Paypal.

:)

Risgrynsgrot

Ja, Amazon är nästan alltid 50-100 kr billigare än billigaste svenska priset. Sen så finns det ju alltid de tillfällen de sänker något DRASTISKT (då får man vara snabb då priset oftast bara varar någon timme)

Värt att nämna inom LOTR så har t ex de sålt Weathertop för drygt 300 kr (inklusive skatten de lägger på), Uruk-Hai Army för 200 kr och Council of Elrond för drygt 220 kr (vilket det faktiskt ligger på exakt nu, PASSA PÅ!)

Cakeman

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 06 November 2013 kl. 23:09
Council of Elrond för drygt 220 kr (vilket det faktiskt ligger på exakt nu, PASSA PÅ!)

Det har ju hänt mer än en gång att jag får syn på ett kap i den här tråden, kollar in Amazon där det mycket riktigt finns en mycket bra deal, tänker "det ska jag beställa när jag kommer hem!" bara för att märka att erbjudandet försvunnit när jag väl har tid att sätta mig vid datorn senare. Aww...  ;)

ByggareDan

tåg för ~54£ är ju under 650kr  + räls för 8£ runt 95-100kr
kustguard för 28£ är ca: 335kr
För er med barn så kostar Chima 6£ runt 70kr

/ByggareDan

BeardedNerd

Så mycket billigt och roligt. Skulle vilja spontanköpa Helm's Deep och Winter Village Cottage... men jag måste hålla mig till The Hobbit-seten. Jag har redan de flesta figurerna från Helm's så det skulle bara bli ett parts pack, och Cottage är bara användbar fram till jul...

Roylex

Technic Grand Prix Racer. -42%. £46.66. Plus lite moms. Borde vara rätt bra pris.
Engelska amazon.

Jonsson

Citat från: Roylex skrivet 08 November 2013 kl. 08:51
Technic Grand Prix Racer. -42%. £46.66. Plus lite moms. Borde vara rätt bra pris.
Engelska amazon.

Typiskt att man missade den....

Erik

20 GBP för Z-95:an är ett helt ok pris!

hustompa

75000 Clooney/droidekas och 75001 republic vs sith troopers för 6 £ är bra pris också. Fick bli några sådana tillsammans med z-95:an...

ByggareDan

20£ för Colby Lone Ranger för er som missa förra vändan ~235 (Fina bitar till bra pris 565 bitar + 5 minifigs) ~42öre/biten
Utfyllnad fotosafari strax under 4£ ~46kr
För Friendsanhängarna så är stallet prissatt till 53£ ~620kr

Allt på engelska Amazon

/ByggareDan