LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Citat från: KizzE skrivet 17 November 2013 kl. 14:51
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00027YG2Y?ie=UTF8&tag=pric097-21&linkCode=xm2&camp=1634&creativeASIN=B00027YG2Y&smid=ANG3800LBAB3H

39kr st! Billigt.
Som inte ens skickar till Sverige.  ::) Om de gjorde det skulle det ändå inte bli billigt då frakten ligger på 23 pund (!)

Alltid bäst att handla direkt av Amazon alternativt affärer som är fulfilled by Amazon..

rocketboy

£44.99 för Jek-14's Stealth Starfighter
//Rocketboy//

Vibora

Star Wars: TIE Fighter för £29,98 på amazon UK. Om någon skulle ha en hangar att fylla...  ;)

Brickchaser

Amazon UK säljer , Duel on Geonosis för £16.31.

Dom försvann fort.....

:::::::

Är det bara jag eller. Tycker att priserna inte stämmer alls längre på Amazonguiden.
Står att Mindstorm kostar 2380kr i guiden, men när jag ska göra köp på Amazon så kostar den 2717kr med fri frakt.
Handlar ni i pund eller KR? Är det Amazons växelkurs som är dålig och det blir bättre att köpa i pund och
låta banken göra växlingen???
Eller uppdateras inte växelkursen längre i guiden och ligger på en gammal kurs?
När jag knappar priset i pund på Forex får jag en något sämre kurs än Amazon (men Forex ligger ju oftast över banken i kurs).

Cakeman

Citat från: Jerry skrivet 25 November 2013 kl. 10:11
Är det bara jag eller. Tycker att priserna inte stämmer alls längre på Amazonguiden.
Står att Mindstorm kostar 2380kr i guiden, men när jag ska göra köp på Amazon så kostar den 2717kr med fri frakt.
Handlar ni i pund eller KR? Är det Amazons växelkurs som är dålig och det blir bättre att köpa i pund och

Antingen kanske priset har ändrats eller ser du effekten av att de i Storbrittanien har 20% moms och inte 25%, vid checkout kommer alla fina priser vi ser i prisguider eller på amazon själv ha justerats upp de där 5%. Det förklarar inte alls din prisstegring i sig självt, så exakt varför vet jag inte riktigt.

shiftaltcmd

Hur ofta uppdateras guiden?
Ibland ändras ju Amazons priser flera gånger på en dag.

Roylex

Citat från: shiftaltcmd skrivet 25 November 2013 kl. 10:30
Hur ofta uppdateras guiden?
Ibland ändras ju Amazons priser flera gånger på en dag.
Priserna kan ändras var 4-5timme. Tycker jag mig sett.

o0ger

Detta beror på att försäljning på Amazon i många fall sker genom ombud. Det är alltså andra sajter och enskilda säljare som säljer produkter på sajten. En av dem kan ha en viss produkt till ett visst pris, och vips, så köper någon den, och då blir någon annan säljares pris det billigaste istället.

På så sätt ändras priset hela tiden, och ibland kan det ju ändras flera gånger i timmen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

:::::::

Om det vore 5% extra moms borde slutpriset bli 2499kr, så det stämmer ju inte som du skriver.
Sen alla andra som skriver om ombud och priser som ändras får nog läsa om det jag skrivit då detta inte är problemet.

o0ger

Ok Jerry, det kanske stämmer. Mitt inlägg var egentligen inte ett direkt svar på just ditt inlägg.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Joge

Något hög växlingskurs på Amazon.uk just nu. "1 GBP = 11.1005156661 SEK" :/

whiskas

Är det Amazons växelkurs som är dålig och det blir bättre att köpa i pund och

Handla alltid i den lokala valutan. Det är alltid billigare att låta din svenska bank göra växlingen. Detta gäller även när man är ute och reser och betalar med kort. Ibland får man frågan i kortläsaren (eller bankomaten) om man vill använda lokal valuta eller SEK. Välj aldrig SEK!

lindyhep

Citat från: whiskas skrivet 25 November 2013 kl. 23:05
Är det Amazons växelkurs som är dålig och det blir bättre att köpa i pund och

Handla alltid i den lokala valutan. Det är alltid billigare att låta din svenska bank göra växlingen. Detta gäller även när man är ute och reser och betalar med kort. Ibland får man frågan i kortläsaren (eller bankomaten) om man vill använda lokal valuta eller SEK. Välj alltid SEK!

Jag är visserligen trött nu men det där är jag tveksam till att jag ens får att gå ihop när jag är pigg.
Om jag skall handla i lokal valuta kan jag väl inte välja SEK?

whiskas

Citat från: lindyhep skrivet 26 November 2013 kl. 07:05
Jag är visserligen trött nu men det där är jag tveksam till att jag ens får att gå ihop när jag är pigg.
Om jag skall handla i lokal valuta kan jag väl inte välja SEK?
Inte bara du som var trött. Ändrat nu till aldrig :)