LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Mycket tråkiga nyheter...
Men det positiva är då i alla fall att man får en anledning att överväga att beställa när det är billigt på andra Amazon-sidor (de, fr etc) istället för att sitta och hoppas på samma pris på co.uk :)
Hoppas att en eventuell lansering i Norden behåller samma prisnivå som i resten av EU och inte håller dyra nordiska legopriser som hur fraktfria de än skulle bli knappast blir prisvärda...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

mechamike

Citat från: Gideon skrivet 03 April 2014 kl. 12:55
Hoppas att en eventuell lansering i Norden behåller samma prisnivå som i resten av EU och inte håller dyra nordiska legopriser som hur fraktfria de än skulle bli knappast blir prisvärda...

Tror nog tyvärr du hoppas förgäves.
?

mordatre

Däremot kanske vi kan samordna lite. Delar man på frakten blir det fortfarande prisvärt.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

KalleMannen83

Nu finns hobbit setet att köpa igen för 10 pund! Dick med fraktkostnad tyvärr :/
Passa på och köp!

Gray

Wow. Det var ju verkligen en otrevlig nyhet.

Dock verkar det som att fraktkostnaden är en bestämd summa oberoende av hur mycket eller lite man handlar, så bara man handlar för tillräckligt mycket kan det ändå vara värt det. Jag lade just en beställning på , och och även med frakt ovanpå så kostade dom "bara" cirka 125 kr/styck.

Gideon

Citat från: mordatre skrivet 03 April 2014 kl. 13:11
Däremot kanske vi kan samordna lite. Delar man på frakten blir det fortfarande prisvärt.
Tyvärr såg jag att frakten stiger med antalet set i varukorgen (antagligen baserat på vikt), men det kanske ändå finns vissa samordningsvinster?

Hursomhelst så ska jag skynda mig att beställa ett par st Dol Guldur Ambush till nu :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Risgrynsgrot

Fruktansvärt tråkigt.  >:(

Nu kan ju Amazon bara glömma att jag beställer från dem något mer, inte bara pga att frakten på större set ligger på nästan 100 spänn, även utav principskäl, detta är väldigt fult att göra (för att inte tala om att de inte ens skickar ut mail utan inför detta i "smyg")

Suck, blir inte mycket LEGO-köp för min del framöver.. Amazon stod för ungefär 99 % av mina LEGO-köp.

ByggareDan

Var ju rätt väntat att eng. Amazon slutade med fraktfritt till Sverige, (då frakten säkerligen "åt upp" en del av deras vinst)
Blir nog att minska/tänka igenom sina inköp därifrån i fortsättningen (vilket kanske är bra för plånboken)

En del set kommer ju fortfarande att vara billigare än att köpa dom i svensk (web)butik även om det är trist att behöva betala frakt när man vant sig att det är fraktfritt (och det redan vid ca275-300kr)

Ett alternativ kan ju vara (som sagt tidigare här) att lanseringen av Amazon norden/sverige är på ingång och man vill styra kunderna till deras "hemma"Amazon.

/ByggareDan

:::::::

Fick detta mejl idag.

CitatAs you've previously had orders delivered to Sweden, we wanted to let you know that our delivery options to Sweden are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to Sweden.

More information about international delivery rates and times can be found here.

We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.

Regards,

Customer Service Department

Amazon.co.uk

Magnus den store

Jag fick också det mailet idag, två dygn för sent, kan tyckas. Hoppas att vi får en svensk eller nordisk version nu.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gray

Med tanke på att dom kapade gratisfrakten till alla länder (utom Storbritannien och Irland) så ska ni verkligen inte se detta som ett tecken att Amazon är på väg till Sverige/Skandinavien. Visst kan det hända, men just detta har nog mest att göra med det faktum att deras gratisfrakt var enormt generös och måste ha kostat dom massvis. Själv tror jag inte jag betalat frakt hos dom sedan dom införde gratisfrakten, såg alltid till att vad jag än handlade kom över gränsen (hellre köpa lite mer än att betala den summan i frakt) och jag antar att de allra flesta gjorde detsamma.

Det som är mest synd är att dom kapade gratisfrakten helt och hållet istället för bara att höja minsta-köp-nivån.

Sirre

Finns tydligen nu en namninsamling om att återinföra frifrakten. Känns tveksamt att det skulle ha någon effekt dock...

https://www.change.org/petitions/amazon-reinstate-free-shipping-for-eu-countries-and-international-orders

Pekblom

Citat från: Sirre skrivet 05 April 2014 kl. 18:30
Finns tydligen nu en namninsamling om att återinföra frifrakten. Känns tveksamt att det skulle ha någon effekt dock...

https://www.change.org/petitions/amazon-reinstate-free-shipping-for-eu-countries-and-international-orders
Jag är så konspiratorisk och nojig av mitt tidigare IT-liv  8) att jag genas ser en massa andra saker man kan använda dessa listor till.
change.org är en helt seriös organisation!
Men de har mig veterligen aldrig talat om vad det tänker göra med alla sin information eller hur det finansierar sin ideella verksamhet.

andreaseldh

Brittiska Amazon har mycket merchendise, bl.a. Benny m.fl. som penna. Läs min recension här:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=831.msg123956#msg123956