LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 01 Mars 2014 kl. 12:06
Hmm, av någon anledning kan man inte beställa de nya LEGO Marvel Superheroes-seten eller de nya Creator-seten från amazon.co.uk.. Oroväckande.  :'(

Alltså inte att de inte finns i lager, utan att de finns i lager när man försöker genomföra köpet så får man bara " We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination."

Har LEGO sagt åt Amazon att sluta kränga de nya seten? De äldre seten fungerar men inte dessa nya  >:(

Det låter konstigt. Jag köpte tre set för bara en vecka sedan. Var Amazon säljaren eller var det en annan handlare på Amazon?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

shiftaltcmd

På några står det att de väger 50 kg. Har hänt flera gånger förut så jag misstänker att de gör det med flit. Brukar rätta till sig efter en vecka eller två.

Gray

Samma sak har hänt förut. Verkar som 50 kg är någon slags "default"-siffra som ibland inte ändras till den rätta vikten. Skicka ett mail till deras kundtjänst och nämn de produkter det är fel på så fixar dom det förr eller senare. När jag gjorde det häromåret fick jag svar att det skulle fixas så fort dom kunde kontrollväga produkten. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, dock.

Sirre

The Lone Ranger Cavalry Builder Set 79106 för 85 kr/st (svenskt rek.pris 179 kr enligt Brickset) på brittiska Amazon just nu. Som vanligt fraktfritt över 20 GBP.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0094J588C/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&tag=bargainwatch-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=19450&creativeASIN=B0094J588C

Alternativt samma för 99 kr/st på Webhallen, om man skulle missa Amazons pris.
http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/172832-lego_the_lone_ranger-kavalleriset_79106&atcl=external:ref

Gideon

Tack för tipset! Det var precis vad jag behövde för att fylla ut till fraktfritt för en relativt billig Dol Guldur Ambush (171 kr) :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Risgrynsgrot

42Hz

//Harri

Brickchaser

: Dol Guldur Ambush för £9.99 på brittiska amazon.

Gideon

Citat från: Brickchaser skrivet 02 April 2014 kl. 11:44
: Dol Guldur Ambush för £9.99 på brittiska amazon.
Inte långvarigt tyvärr...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

KalleMannen83

Attans, där missade man ett bra erbjudande, jag som samlar på Hobbit och Lord of the rings.. ändå tycker jag att jag kollade tidigare idag :)

mordatre

Var det verkligen Amazon som sålde då? Finns ju många andra säljare på Amazon som Brickset-sidan snappar upp.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Brickchaser

Citat från: mordatre skrivet 02 April 2014 kl. 22:47
Var det verkligen Amazon som sålde då? Finns ju många andra säljare på Amazon som Brickset-sidan snappar upp.
Jodå, det var Amazon.
Trist att man måste vara så snabb på bra erbjudanden  :-\

Zombie71

Fr.o.m idag verkar det som att man inte längre kan få gratis frakt från Amazon.co.uk.
Sötebrödsdagarna är över...

mordatre

Från deras hemsida:
From 3 April, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available for deliveries to Belgium, Denmark, Finland, Gibraltar, Iceland, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal or Sweden.

surt sa räven
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Zombie71

Det kanske är första steget mot en lansering av Amazon i Sverige/Norden som det ryktats om en tid?
Ja ja, vi får väl se vad som händer...