Nu blev jag riktigt glad, 10219 är påväg

Startat av micke, 23 Januari 2011 kl. 16:14

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Fann detta ursnygga set (enligt mig), kan nu inte vänta tills det går att få tag på. Kommer köpa på mig ett antal av detta set.
Vet redan hur det skall byggas in i en containerhamn som innehåller tre 10152 fartyg och ett antal containerkranar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Anders Nolberger

Wow, det snyggaste Lego-tåg någonsin?

Hoppas bara att det går att köpa som vanlig dödlig så att det inte är exlisivt för Mearskanställda aller något sånt.

Någon som vet mer? Lanserinsdatum?

micke

Citat från: AndersNolberger skrivet 23 Januari 2011 kl. 16:29
Wow, det snyggaste Lego-tåg någonsin?

Hoppas bara att det går att köpa som vanlig dödlig så att det inte är exlisivt för Mearskanställda aller något sånt.

Någon som vet mer? Lanserinsdatum?
Kollar upp med mina kontakter om ngn känner till när det skall lanseras, om det är exklusivt för anställda osv.
Men bäst av allt om dem kan förse mig med några set
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Fredrik

Härligt med nytt exlusift tåg! Hoppas att det dröjer ett tag innan det släpps (med tanke på min ekonomi)

Pekblom

Citat från: micke skrivet 23 Januari 2011 kl. 16:45
Kollar upp med mina kontakter om ngn känner till när det skall lanseras, om det är exklusivt för anställda osv.
Men bäst av allt om dem kan förse mig med några set
som jag kan köpa av dig :-)
Det ser ut at bli dyrt suck

robban

Tror jag ska börja med tåg oxå.. Har klarat mig ifrån det tidigare men detta set kommer få mig att trilla dit... humm
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Fredrik

Citat från: robban skrivet 23 Januari 2011 kl. 19:28
Tror jag ska börja med tåg oxå.. Har klarat mig ifrån det tidigare men detta set kommer få mig att trilla dit... humm
Skulle va riktigt coolt att se ett tåg-diorama byggt av dig  :)

SuperMario

:o :o

Åh, nej!!!
Hoppas bara jag kommer ha råd med ett sådant set. :'(

mechamike

Suck.. Jag hade lovat mig själv att aldrig mer köpa ett legotåg sen dom började med batteridrivna irstyrda jönserier.. Men nu.. ett set som är ren poesi för tillomed en Sw nerd.  men det lär bli dyrt..

?

Ras 74

Jag såg det settet tidigare idag.
Helt klart ett sätt jag kan tänka mig.
SedanMaersk tågen blev i BNSF design, så är färjerna riktigt snygga!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stålis

devva

Någon gång ska man köpa sitt första LEGO-tåg, och detta kommer att bli mitt utan tvekan!

Tobbe Arnesson

Snyggt! Hoppas de kommer med den felande länken i den där kedjan, dvs. kranen som lastar om.  :D
Blogg: Robotkampen

Selander

På PLUS är:  Snygga färger, och containrarna är TLG:s bästa hittills.
På MINUS är:  .....ytterligare ett amerikanskt SD40 lok - hur roligt är det ?
Och vagnarna ser inte heller ut som typisk europeisk standard....
Kan mycket väl tänka mig set:et men gissar att det isåfall blir en omedelbar ombyggnad.

Det var lite teorier på EB om att man ser en IR receiver på toppen av loktaket,
samt att batteriboxen sitter under de ljusgrå panelerna (6x10 el 12) i bakre delen av loket.
Helt säkert är loket förberett (och kanske det är inkluderat) för att bygga in en bunt PF-prylar á la 7938 och 7939.

Ras 74

Hoppas att dom gör en version ala Emerald Night där den kom i två versioner.
Jag är inte intresserad av IR grunkorna...

Fast å andra sidan kanske jag kan använda dem till något annat.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.