Nu blev jag riktigt glad, 10219 är påväg

Startat av micke, 23 Januari 2011 kl. 16:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Det är ju knappast ett helt tema vi pratar om. Man får väl mer se det som ett slags promo-set  ;)

Skrytsson

CitatThe availability date for the Maersk Train set 10219 has changed to 15 April 2011 for all countries apart from the US and Canada where the orignal date of 01 April still stands

Vad elaka de är  :P

micke

Först blev jag lite orolig att det var hela utgivningen som skulle senareläggas då jag har en beställning på 5 st. Såg sedan att det inte gällde USA så jag är relativ lugn
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

wihlke

Köpte just ett ex från S@H!
Express-frakt och lite annat. Hade en massa poäng så allt var nästan gratis ;)
Längtar tills det plingar på dörren!

wihlke

Tänkte bara uppdatera med WOW, detta var ett snyggt bygge! En hel del klistermärken men det är kanske ok när det rör sig om maerk blå under (plus att dessa klistermärken brukar vara minst sagt populära).....
Ska inte skriva en hel recension här då andra gjort det innan mig men är riktigt nöjd med de tekniker som använts till detta settet. Känns som ett äkta entusiastbygge,
Många tummar upp till LEGO!

Ras 74

Kan bara hålla med ovan. Riktigt kul bygge, och en fantastisk modell.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Har ni båda fått tag på era exemplar redan?

Ras 74

Är det en retorisk fråga? Tror inte jag förstår annars  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Jag trodde europeiska releasen var satt till 15 april...

Ras 74

wihlke

Hej!
Settet släpptes på S@H Sverige den 1a April och jag köpte det direkt med expressfrakt.
Fick det igår (måndag) vid tretiden vilket var imponerande snabbt!
Ser nu att de har "backorders" till 4e maj så det gäller väl att sitta där på klockslaget ;)

Fredrik

Citat från: wihlke skrivet 05 April 2011 kl. 22:11
Hej!
Settet släpptes på S@H Sverige den 1a April och jag köpte det direkt med expressfrakt.
Fick det igår (måndag) vid tretiden vilket var imponerande snabbt!
Ser nu att de har "backorders" till 4e maj så det gäller väl att sitta där på klockslaget ;)

Hehe, snart börjar väl folk tälta utanför LEGO- brandstores  :)

wihlke

Jo.. vänta bara tills de börjar öppna LEGO-stores runt om i Sverige! ;)
har alltför många gånger tittat in några dagar efter att ett nytt set släppts och sett att det är slutsålt.. så nu fick man byta taktik.
Trodde dock om några skulle "hänga på låset" så vore det swebrickarna.. :)