Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 September 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Av någon anledning verkar svarta 3685 vara ruskigt mycket billigare på Pick a brick än på Bricklink. Ser ut att vara runt halva priset (om jag inte läser fel, dubbelkolla gärna).

GustavF

Citat från: janhansson skrivet 28 Augusti 2022 kl. 23:20Av någon anledning verkar svarta 3685 vara ruskigt mycket billigare på Pick a brick än på Bricklink. Ser ut att vara runt halva priset (om jag inte läser fel, dubbelkolla gärna).

Och mer därtill, har sett säljare som ligger runt 15-20kr/bit på den. Det är många bitar jag tar via Lego före BL. Tyvärr får man ju 25års leveranstid menmen..

andreaseldh

Citat från: GustavF skrivet 29 Augusti 2022 kl. 14:20Tyvärr får man ju 25års leveranstid menmen..

Idag fick jag bitarna jag skulle ha till CB XL i Karlshamn :P

janhansson

Skölden och torson från den laglösa GWP:n har dykt upp på PAB (och tagit slut). Hoppas att detta betyder att lejonriddartorson+benen etc från borgen dyker upp om ett par månader (och att de finns att köpa i mer än två minuter innan de tar slut då)

forestmen_new_torso_shield.jpg

Gideon

Citat från: janhansson skrivet 17 Oktober 2022 kl. 12:40Skölden och torson från den laglösa GWP:n har dykt upp på PAB (och tagit slut). Hoppas att detta betyder att lejonriddartorson+benen etc från borgen dyker upp om ett par månader (och att de finns att köpa i mer än två minuter innan de tar slut då)

Super! Det viktiga är inte hur fort de tar slut när de släpps, för det gör de garanterat, utan hur länge de fortsätter fylla på med dem :P
Falk-torson och skölden var det ju inledningsvis någon form av sport att beställa under de sekunder de fanns att köpa, men sen har det ju inte varit några problem.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Eriol

Citat från: Gideon skrivet 17 Oktober 2022 kl. 13:15
Citat från: janhansson skrivet 17 Oktober 2022 kl. 12:40Skölden och torson från den laglösa GWP:n har dykt upp på PAB (och tagit slut). Hoppas att detta betyder att lejonriddartorson+benen etc från borgen dyker upp om ett par månader (och att de finns att köpa i mer än två minuter innan de tar slut då)

Super! Det viktiga är inte hur fort de tar slut när de släpps, för det gör de garanterat, utan hur länge de fortsätter fylla på med dem :P
Falk-torson och skölden var det ju inledningsvis någon form av sport att beställa under de sekunder de fanns att köpa, men sen har det ju inte varit några problem.

Var faktiskt in på hemsidan medan de fortfarande var tillgängliga i morse, men sen kom ju lite jobb och sånt emellan naturligtvis. Lego sätter för låga priser  ::) , den här är ju fortfarande tillgänglig tex:

janhansson

Citat från: Eriol skrivet 17 Oktober 2022 kl. 13:29Lego sätter för låga priser  ::)
Citat från: Gideon skrivet 17 Oktober 2022 kl. 13:15

Riktigt, frågan är dock hur länge slottet blir kvar och om lejonriddarna kommer dyka upp i fler set.
Fågelriddarna har ju dykt upp i 3-4 set, annars hade de kanske inte varit lika tillgängliga?
Det blir nog att hålla lite extra koll på LEGOs sida från jul och framåt tror jag :)

Cleefuzz

Citat från: janhansson skrivet 17 Oktober 2022 kl. 12:40Skölden och torson från den laglösa GWP:n har dykt upp på PAB (och tagit slut).
Jag hann beställa 20 torsos och 20 sköldar imorse samt köpa på mig lite av de djur som släpptes, bl.a. från bondgårdssetet och wildlife rescue missions.

Men man ifrågasätter ju vad man håller på med när man köper lammull för över 500kr för att isolera lammen från förra året...

Det släpptes dock dryg 600 element så finns nog mycket gott att hitta. Viking-torsona missade jag dock. Svårt att tänka på allt när PaB-hysterin sätts igång. Delade i alla fall i AFOL-gruppen på FB så att fler skulle få chansen att hinna få något innan det tar slut. Men Lego har i alla fall varit duktiga på att fylla på på sistone.

Eriol

Citat från: Cleefuzz skrivet 17 Oktober 2022 kl. 22:14Viking-torsona missade jag dock. Svårt att tänka på allt när PaB-hysterin sätts igång.

Jag är osäker på om Viking-torsona någonsin var tillgängliga, det var liksom det första jag letade efter direkt på morgonen och jag såg dem inte alls då trots att jag tror att jag klickade i "visa ej i lager". Kan ha varit att de bara lades in i systemet senare men med 0 som lagerstatus..?

Cleefuzz

Citat från: Eriol skrivet 18 Oktober 2022 kl. 09:34Jag är osäker på om Viking-torsona någonsin var tillgängliga

Jag har ingen koll på om de fanns tillgängliga här eller inte men det var någon på Brick Knights Alliance-gruppen på FB som informerade om att de fanns tillagda åtminstone. Har inte sett några kommentarer som styrker att någon faktiskt köpt några, men vet inte om Lego har för vana att lägga till element på PaB utan att göra dem tillgängliga.

Magnus den store

Jo, det gör Lego hela tiden. Ibland kan de också lägga till element i ett litet antal och då säljer de snabbt slut.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

pehter aka ibbe

Citat från: Cleefuzz skrivet 17 Oktober 2022 kl. 22:14Jag hann beställa 20 torsos och 20 sköldar imorse samt köpa på mig lite av de djur som släpptes, bl.a. från bondgårdssetet och wildlife rescue missions.

Men man ifrågasätter ju vad man håller på med när man köper lammull för över 500kr för att isolera lammen från förra året...

...
Helt normalt...

Fasen att jag missade att dom hade kommit nu, har kollat sedan det setet släpptes.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Eriol

Idag kom tydligen Vikingtorsona från ut på riktigt och nu på eftermiddagen finns fortfarande två av tre varianter kvar. Jag beställde några stycken + lite annat smått och gott och upptäckte då att det går att välja ett långsamt fraktalternativ med "gamla" frakten 11,50 kr. Vet inte om det ska vara så, men jag chansade så får vi se vad som händer. I värsta fall kommer det väl krav på 63,50 kr till i frakt...

pehter aka ibbe

Ok, torsos var inte så intressanta för min del men det fick mig att gå in och kika.
Lammen och kultingarna är i lager, fast inga kalvar eller ull just nu.

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Eriol

Citat från: Eriol skrivet 01 November 2022 kl. 13:07Idag kom tydligen Vikingtorsona från ut på riktigt och nu på eftermiddagen finns fortfarande två av tre varianter kvar. Jag beställde några stycken + lite annat smått och gott och upptäckte då att det går att välja ett långsamt fraktalternativ med "gamla" frakten 11,50 kr. Vet inte om det ska vara så, men jag chansade så får vi se vad som händer. I värsta fall kommer det väl krav på 63,50 kr till i frakt...

Nu har LEGO reserverat ytterligare 63,50 kr från mitt konto. Kommer inte bry mig om att ta strid för de pengarna trots att jag uppfattade mycket tydligt att vi hade ett avtal om 11,50 kr i fraktkostnad. Gissar att alternativet ändå skulle vara att jag bara erbjuds häva köpet om jag protesterar.