Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 September 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Intressant ny flaska, men dyr. Hittar den dock inte på BL.
Nån som vet vilket set den kommer ifrån?

6513942 / 5608
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Klas Almqvist

Harry potter tror jag. 8) 76431

Cleefuzz

Verkar ju som att de flyttat över det allra mesta till bästsäljare nu. Märkte att min varukorg jag hade sparat hade tömts på väldigt många element som det nu lär bli omöjligt att tracka exakt vilka det gällde, men t.ex. allt i Reddish Orange i alla fall. Det borde komma en notis om något ändrats i ens varukorg.

Skafte

Jättebra, generellt, att det är så mycket bästsäljare nu. Lite knepigt dock eftersom det alltid ändå är en eller två standardbitar man vill ha, och så får man sitta och leta efter fler så man inte betalar extra avgift... Man borde väl vända sig till BL för dem, antar jag.

Gideon

Citat från: Klas Almqvist skrivet 09 Oktober 2024 kl. 14:20Harry potter tror jag. 8) 76431
Hittade dem nu! 5608pb01 och 5608pb02

Citat från: Cleefuzz skrivet 09 Oktober 2024 kl. 15:01Verkar ju som att de flyttat över det allra mesta till bästsäljare nu. Märkte att min varukorg jag hade sparat hade tömts på väldigt många element som det nu lär bli omöjligt att tracka exakt vilka det gällde, men t.ex. allt i Reddish Orange i alla fall. Det borde komma en notis om något ändrats i ens varukorg.
Tror att det mesta nytt läggs till via "bästsäljare-lagret". Så titeln "bästsäljare" säger nog inte så mycket längre, snarare ska det tolkas som "stora lagret i Polen", medan "standard" är "lilla lagret i Billund".
Flickr   Instagram

lingonmirakel

Citat från: Skafte skrivet 09 Oktober 2024 kl. 15:30Jättebra, generellt, att det är så mycket bästsäljare nu. Lite knepigt dock eftersom det alltid ändå är en eller två standardbitar man vill ha, och så får man sitta och leta efter fler så man inte betalar extra avgift... Man borde väl vända sig till BL för dem, antar jag.
Tolkade det ckk skrev som att precis alla element ska bli bästsäljare för oss i europa nu?

Citat från: ckk skrivet 01 Oktober 2024 kl. 09:57En annan stor nyhet är att för oss i Europa så kommer alldeles strax alla de ca 11k olika elementen som är tillgängliga att beställa få bestseller-status här och skickas snabbt! De har byggt ut rejält i Polen för att få plats med allt där, och minska trycket på den stora i Billund som även levererar reservdelar (och har ~23k olika element totalt sett).
Instagram: miken_mocs

Skafte

Ja man kan ju hoppas. Inte än, i alla fall. :)

Magnus den store

Satan i gatan, vad snabba det var den här gången. Allt bör vara tillagt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Jag la en order nyss, men kom på nu att en medarbetare i en Lego Store hintade om en dubbel-vip snart, utan att nämna några datum.  :'(

Klas Almqvist

.

Magnus den store

Citat från: Klas Almqvist skrivet 09 Oktober 2024 kl. 16:2615056 i bästsäljare och där dödade dom bricklink!!!!!!!!!!!!!!!!

Vilken bit är det?

Klas Almqvist

Gideon

Många bitar är fortfarande mycket dyrare än på BL. Som jämförelse så gjorde jag en beställning till jobbet på knappt 13 000 kr i somras, och då var ganska precis halva ordervärdet från PaB (antingen för att bitarna var billigare där eller smidigare att beställa därifrån) och hälften från totalt 6 st BL-butiker (antingen billigare bitar eller såna som inte fanns på PaB).
Flickr   Instagram

Gideon

Citat från: Klas Almqvist skrivet 09 Oktober 2024 kl. 16:2615056 i bästsäljare och där dödade dom bricklink!!!!!!!!!!!!!!!!
Många bitar är fortfarande mycket dyrare än på BL. Som jämförelse så gjorde jag en beställning till jobbet på knappt 13 000 kr i somras, och då var ganska precis halva ordervärdet från PaB (antingen för att bitarna var billigare där eller smidigare att beställa därifrån) och hälften från totalt 6 st BL-butiker (antingen billigare bitar där t o m extra frakt lönade sig, eller såna som inte fanns på PaB).

Absolut kommer dock BL tappa i konkurrenskraft, inte minst när leveranstiderna från PaB blir humana.
Flickr   Instagram