Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 September 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Citat från: ckk skrivet 01 Oktober 2024 kl. 09:57En annan stor nyhet är att för oss i Europa så kommer alldeles strax alla de ca 11k olika elementen som är tillgängliga att beställa få bestseller-status här och skickas snabbt! De har byggt ut rejält i Polen för att få plats med allt där, och minska trycket på den stora i Billund som även levererar reservdelar (och har ~23k olika element totalt sett).
Mycket goda nyheter! Att vänta uppemot en och en halv månad på vissa bitar är nog det jag har ogillat mest med hela hobbyn under mitt första knappa år som AFOL.
Instagram: miken_mocs

Gideon

Citat från: ckk skrivet 01 Oktober 2024 kl. 09:57En annan stor nyhet är att för oss i Europa så kommer alldeles strax alla de ca 11k olika elementen som är tillgängliga att beställa få bestseller-status här och skickas snabbt!
Ja det var mycket goda nyheter! Var det alltså alla element som kan beställas (som inte bara är icke-beställningsbara reservdelar) som det utökade lagret skulle hantera snart...?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

ckk

Citat från: Gideon skrivet 01 Oktober 2024 kl. 11:45Ja det var mycket goda nyheter! Var det alltså alla element som kan beställas (som inte bara är icke-beställningsbara reservdelar) som det utökade lagret skulle hantera snart...?
Ja, precis! Har nog ett foto på hur det ser ut där också förresten, för att komplettera dina... Yes:

PXL_20240929_113708146.jpg

Det tomma utrymmet till vänster är det de nu fyllt med hyllor och delar också. I mitten hur det ser med hyllor på plats, och till höger så testar en i teamet att plocka en order.

Manfred87

Vilket datum släpps de nya bitarna?

CopMike

Klas Almqvist

Av 16200 bitar är bara 4319 Bästsäljare så dom har lite att jobba på sist väntade jag 42 dagar på mina bitar som var standard bitar. Med andra ord är Almqvist´s brickbank betydligt snabbare 8)

Tunnan

Citat från: Klas Almqvist skrivet 01 Oktober 2024 kl. 13:15Med andra ord är Almqvist´s brickbank betydligt snabbare 8)
En av de snabbast säger rycktet ;) 

Skafte

Citat från: CopMike skrivet 01 Oktober 2024 kl. 12:57Idag tror jag!
Det verkar dröja. Kanske de drabbades av Skaerbaek-pesten som många andra..?

Manfred87

Är det patologiskt när man är inne på bricks and pieces en gång i timmen?
Frågar för en vän  ;D

MrUzagi

Citat från: Manfred87 skrivet 01 Oktober 2024 kl. 15:59Är det patologiskt när man är inne på bricks and pieces en gång i timmen?
Frågar för en vän  ;D

Ja, det låter för lite.  ;D

Gideon

Flickr   Instagram

Anders67

Citat från: Gideon skrivet 07 Oktober 2024 kl. 17:15Nästan 900 nya bitar dyker upp 9 oktober:
https://www.newelementary.com/p/new-parts-added-to-lego-pick-brick.html

CitatJordan P
Posted Thursday at 12:54 pm

899 elements in the attachment will be launching, October 9th :).
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Magnus den store

De börjar fylla på idag, men det brukar ske pö om pö. Gissar att 900 element tar ett par veckor eller tre.

Ofta har jag lagt en beställning för att några dagar senare tvingas, ja tvingas, handla en gång till, eftersom någon bit på listan inte var tillgänglig första gången.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Jag brukar sällan försöka handla när bitarna precis släpps, bara drygt att vissa hinner ta slut medan man handlar... Nuförtiden känns processen för att de hamnar på PaB mer ordnad så det verkar sällan numera vara så att det kommer dit en batch men sen inget mer.
Flickr   Instagram