[MOC] SW - Chewbacca´s Drumstick Factory

Startat av CopMike, 20 Mars 2021 kl. 20:32

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

It has begun ........

Jag kände att det nu är dags för ett Star Warsbygge som jag har väntat alldeles för länge med att påbörja :-[. Idén fick jag 2017 och jag började samla på mig delarna som är byggets USP rätt snart efter. Nu när Moduverseprojektets bitar har kommit så är det dags.

Bygget blir på 3 st 48x48 av CopMike´s Moduversestandard, totalt alltså 144 studs brett och 48 studs djupt. Bilder bifogade bara för att bryta postens ordmassa ;D!

PS Någon annan som sett samma sak som jag på våra senaste plate 16x16 91405 - det syns som ett stort X från ovan över hela platen? De jag kollat på är i DBG. DS

Anders67

ColA

Kul att se vad som ska växa fram på alla plupparna  ;)

CopMike

Vad kul det är att vara igång :D! Fick en del mer byggt igår kväll så det får nog bli en ny bild senare idag! Men jag kan ju avslöja lite mer vad det kodade namnet på MOC:en är så denna post inte blir förgäves ;)!

CopMike

Transportsystem 01 på plats.

andreaseldh

Nästan en vecka har gått, dags för nästa ledtråd?

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 26 Mars 2021 kl. 11:12
Nästan en vecka har gått, dags för nästa ledtråd?
Blir lite bygge i helgen - återkommer då ;)!

CopMike

Nu har en transportfarkost som levererar råvaror till fabriken nästan färdigställts. Det är en modifierad Firespray-31, ett patrull- & attackrymdskepp i grunden (samma som Jango & Boba Fetts Slave 1) i en färgskala och beväpning som följer fabrikens ägares personliga smak ;)! Bygget baseras hårt på . Som reflektion kan man ju se att designen på SW har utvecklats lite på 20 år - vs ;D!

BrickMe

Snygg farkost och fiffigt byggt med hornen :)

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 09 April 2021 kl. 17:18
Nu har en transportfarkost som levererar råvaror till fabriken nästan färdigställts. Det är en modifierad Firespray-31, ett patrull- & attackrymdskepp i grunden (samma som Jango & Boba Fetts Slave 1) i en färgskala och beväpning som följer fabrikens ägares personliga smak ;)!

Så det är alltså inte Jangos klonfabrik? Mystiken tätnar...

o0ger

Bowcasters? 🤔 jag tror jag kan gissa vems fabriken är nu
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Ok, kanske dax för en uppdatering ;D?

Storleken lite mindre, allt ombyggt från utkastet och skeppet skrotat! Men nu går det framåt i alla fall!

Illuwatar

Kan inte riktigt se vad det ska faktiskt bli. Ser nästan ut som en laserskrivare...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

CopMike

Citat från: Illuwatar skrivet 16 Juli 2025 kl. 16:32Kan inte riktigt se vad det ska faktiskt bli. Ser nästan ut som en laserskrivare...
Om jag inte får till det som jag vill så kör jag på det - tack för tipset ;D!