Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Monokromt huvud (blått)

Startat av byStfn, 18 februari 2021 kl. 12:19

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Ett beställningsjobb där jag tog mig rejält med vatten över huvudet men ändå lyckades ro iland något som färdigställdes igår och ska levereras idag!

Beställningen var "kan du göra en byst av min pappa?" Jag ogillar klassiska LEGO-porträtt pga hur de gärna framstår som bleka och livlösa och ganska grovhuggna med synliga knoppar. Efter lite efterforskningar kring pappan så visade det sig att han delar mitt intresse för konst och helt plötsligt gick projektet från att vara ett LEGO-bygge till att tänka i banorna konst och skulptur osv.

Jag landade till slut i att göra ett blått porträtt halvt uthugget ur ett legoblock. Den blåa färgen är en blinkning till konstnären Yves Klein och skulpturens ena sida är en hel solid blå vägg för att ytterligare göra kopplingen till modellens favoritkonstnär.






Emma


o0ger

Modigt! Det skulle jag aldrig vågat.

Skulle vara kul att veta hur det togs emot sen :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

danielbrrssn


Skafte

Vad du kan! ArtbyStfn!

Smart med clipsen som skäggmarkering, jag hade nog försökt med bara studs, men det där blev riktigt bra!

byStfn

Citat från: Emma skrivet 18 februari 2021 kl. 12:38
Ambitiöst och väl genomfört.

Citat från: danielbrrssn skrivet 18 februari 2021 kl. 15:16
Häftigt!

Tack!

Citat från: o0ger skrivet 18 februari 2021 kl. 12:53
Modigt! Det skulle jag aldrig vågat.

Skulle vara kul att veta hur det togs emot sen :)

Jag saknar den där genen som stoppar mig när jag borde säga nej men hittills har det aldrig varit till någon nackdel  ;D

Den ska överlämnas ikväll så jag är lika spänd som du!

Citat från: Skafte skrivet 18 februari 2021 kl. 16:20
Vad du kan! ArtbyStfn!

Smart med clipsen som skäggmarkering, jag hade nog försökt med bara studs, men det där blev riktigt bra!
Jag tog snabbt ett beslut att studs bara skulle få synas på själva blocket så då var jag tvungen att hitta på något annat! Beslutet var en blinkning till mitt milda hat gentemot Legos skulpturer som alltid eller väldigt ofta har synliga studs.

Godtfred

Kanonsnyggt! Typ 10x bättre än det som den s.k. professionella LEGO-artisten presterade i ishallen...

andreaseldh

Jag hade tänkt använda Apollo stud 85861 som lockigt hår på en Brickhead, men clipsen blir nog bättre!

Bokeslundsparken

Inte bara genomtänkt och snyggt, häftigt också!

byStfn

Citat från: Godtfred skrivet 18 februari 2021 kl. 18:41
Kanonsnyggt! Typ 10x bättre än det som den s.k. professionella LEGO-artisten presterade i ishallen...

Wow, tack!

Citat från: andreaseldh skrivet 18 februari 2021 kl. 19:06
Jag hade tänkt använda Apollo stud 85861 som lockigt hår på en Brickhead, men clipsen blir nog bättre!

Vilken Brickhead ska du bygga?

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 18 februari 2021 kl. 19:21
Inte bara genomtänkt och snyggt, häftigt också!

Taaaack!

andreaseldh

Citat från: byStfn skrivet 18 februari 2021 kl. 22:20
Vilken Brickhead ska du bygga?

Hade en vag plan att bygga alla Doctor Who (föga originellt om man googlar) och börja med att modda Harry Potter till Tom Baker.

Anders67

Mycket bra, och detta är ett konstverk! Du är duktig och vågar röra dig i skillda lego gengrer alltid i rörelse, härligt!

Teabox

Väldigt snyggt. +1 på skägget :)

Tycker beslutet att bara studs på blocket var rätt. Skapar bra kontrast mellan blocket och huvudet :)

ColA

Grymt coolt Stefan, magiskt  8)

byStfn

Citat från: Anders67 skrivet 19 februari 2021 kl. 00:41
Mycket bra, och detta är ett konstverk! Du är duktig och vågar röra dig i skillda lego gengrer alltid i rörelse, härligt!

Tack! Jag har insett att jag älskar skiten oavsett färg, form eller tema :P

Citat från: Teabox skrivet 19 februari 2021 kl. 08:18
Väldigt snyggt. +1 på skägget :)

Tycker beslutet att bara studs på blocket var rätt. Skapar bra kontrast mellan blocket och huvudet :)

Citat från: ColA skrivet 19 februari 2021 kl. 14:09
Grymt coolt Stefan, magiskt  8)

Tack snälla! Men någon magi var det inte tal om. Bara blod (faktiskt), svett och tårar. Mer än en gång var jag less på den :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.