Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2021

Startat av o0ger, 17 November 2020 kl. 12:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: o0ger skrivet 04 Januari 2021 kl. 15:36
Jag hittade lite nya bitar på Bricksets lista: https://brickset.com/parts/year-2021/page-1

6322164: Block 2X2, No. 1

6317512: Sphere 4X4, W/ Knobs

6326047: Shell 3X1X2, W/ Cross Hole, No. 1

6310190: Plate 4X4 W/ Vert. Holder

Intressanta bitar, och nästan ännu mer intressant hur de kommer på en del av namnen på dem...

ColA

Kanske nämnts innan men denna gillar jag 71752

Emma

Citat från: ColA skrivet 16 Januari 2021 kl. 05:37
Kanske nämnts innan men denna gillar jag 71752

Känns väldigt o-lego.
Region Mitten

Eriol

Citat från: Eriol skrivet 27 November 2020 kl. 22:31
Citat från: byStfn skrivet 27 November 2020 kl. 22:22
Citat från: o0ger skrivet 27 November 2020 kl. 20:04
Citat från: Eriol skrivet 27 November 2020 kl. 18:29
En ny (och efterlängtad?) Brick Arch 1 x 3 x 1 Inverted på taket till . Lego skriver själva att biten ska vara "2-färgad" men jag tycker det ser ut som att hela är i lbg..?

Jag vet inte vad du har läst men det stod nog att biten kommer i två färger i settet. Nämligen LBG och tan.

Låter som en översättningsmiss. Läst det på Amazon.se? ;)

Jag trodde också på översättningsmiss, men på engelska står det "an inverted 2-colour arch" och på danska "en omvendt 2-farvet bue".

Kanske snarare någon "kommunikatör" utan kunskap om de rent tekniska detaljerna som försökt "rätta" en ursprunglig text där det stod tex "an inverted arch which comes in two colours"?

Den inverterade 2-färgade bågen är numera 3-färgad eftersom den finns även i svart i Ninjago City Gardens och Medieval Blacksmith.  :D

Peter S

Citat från: Eriol skrivet 22 Januari 2021 kl. 08:26
Citat från: Eriol skrivet 27 November 2020 kl. 22:31
Citat från: byStfn skrivet 27 November 2020 kl. 22:22
Citat från: o0ger skrivet 27 November 2020 kl. 20:04
En ny (och efterlängtad?) Brick Arch 1 x 3 x 1 Inverted på taket till . Lego skriver själva att biten ska vara "2-färgad" men jag tycker det ser ut som att hela är i lbg..?

Jag vet inte vad du har läst men det stod nog att biten kommer i två färger i settet. Nämligen LBG och tan.

Låter som en översättningsmiss. Läst det på Amazon.se? ;)

Jag trodde också på översättningsmiss, men på engelska står det "an inverted 2-colour arch" och på danska "en omvendt 2-farvet bue".

Kanske snarare någon "kommunikatör" utan kunskap om de rent tekniska detaljerna som försökt "rätta" en ursprunglig text där det stod tex "an inverted arch which comes in two colours"?

Den inverterade 2-färgade bågen är numera 3-färgad eftersom den finns även i svart i Ninjago City Gardens och Medieval Blacksmith.  :D
"Efterlängtad?"... Ja, åtminstone jag har svårt att se att den är väsentligt annorlunda mot 1x3 slope. Ser inte riktigt att den tillför något mer än en slät yta och en något konkav form. Passar böjen in mot någon annan konvex bit?

CopMike

70681
,

Larry Lars

Citat från: Peter S skrivet 22 Januari 2021 kl. 09:25
"Efterlängtad?"... Ja, åtminstone jag har svårt att se att den är väsentligt annorlunda mot 1x3 slope. Ser inte riktigt att den tillför något mer än en slät yta och en något konkav form. Passar böjen in mot någon annan konvex bit?

Vänd på den så har du en halv valvbåge som kommer att vara mycket mer lättanvänd som stänkskärm eller fönsterbåge än motsvarande som "SOT".

Samma gäller om du vänder den på sidan. En rad med sådana SNOTade upptill på en byggnad kommer att bli riktigt snyggt.

Sedan är det väl tänkt att den ska passa med 24201. Massor med möjligheter till spännande färg-kombos där.

Ytterligare en konkav bit kommer även att kunna erbjuda intressanta kombinationer med de som redan finns. ihop med 18653 får du en form som passar på sidan av en stilig Willys Jeep.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Lite nya wedge-bitar
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Kolla lederna på bilden. (Från nya Monkie Kid seten)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 05 Februari 2021 kl. 23:16
Kolla lederna på bilden. (Från nya Monkie Kid seten)
Bar holder with 90deg clip! Nice!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

o0ger

Jag trodde först att den var ledad, men så är nog tyvärr icke fallet.

o0ger

Men visst ser det ut som att vissa av benen inte är 90 grader?

o0ger

Nej, det är nog en synvilla.

o0ger

Jag vet att ni sitter på nålar. Men nu kan jag meddela, att jag har fått information från en som redan har köpt de nya Monkie Kid-seten att den där biten i minispindlarnas ben INTE är ledad. Den är fast i 90 graders vinkel.  :'(

o0ger