Alltid något av en högtidsstund när en tidigare nybit med begränsad användbarhet kommer i en mer gångbar färg.Nu får vi den underliga Friends-pod-biten, 69906, i svart med 76238 (Brickset) Classic TV Series Batman Cowl.
Citat från: Larry Lars skrivet 12 oktober 2021 kl. 13:35Alltid något av en högtidsstund när en tidigare nybit med begränsad användbarhet kommer i en mer gångbar färg.Nu får vi den underliga Friends-pod-biten, 69906, i svart med 76238 (Brickset) Classic TV Series Batman Cowl.Jag har tittat på Friends-poddarna och förstår inte vitsen med biten. En oerhört smal (halv plate) och vek (enbart clutch power) bältesklämma?
Citat från: andreaseldh skrivet 14 oktober 2021 kl. 03:55Citat från: Larry Lars skrivet 12 oktober 2021 kl. 13:35Alltid något av en högtidsstund när en tidigare nybit med begränsad användbarhet kommer i en mer gångbar färg.Nu får vi den underliga Friends-pod-biten, 69906, i svart med 76238 (Brickset) Classic TV Series Batman Cowl.Jag har tittat på Friends-poddarna och förstår inte vitsen med biten. En oerhört smal (halv plate) och vek (enbart clutch power) bältesklämma?69906Själv ser jag en nyskapande SNOT-bit med inbyggt halvt valv. Kommer bli användbar till byggnader och fordon. I friends-poddarna används den ju till att kompensera för podd-bitens rundning när detaljer byggs ovanpå och ned längs sidan.
Själv hittade jag såna på rea för några veckor sedan och funderade på om det var värt det. Till slut köpte jag en, men uppenbarligen fel, för min hade inga sådana öron.
I set 41669 (Brickset) förstår jag inte vad det ska föreställa.
Har vi nämt denna? Tile, Round Corner 3 x 3 Macaroni 79393
Och de verkar komma i detta Disney-set;43202 (Brickset) The Madrigal House.Fjäril och printad 1x1 klocka ser också intressanta ut.Artikel hos The Brothers Brick