[MOC] LEGO Ideas - En "liten" hyllning (samtliga 31 modeller i miniatyr)

Startat av byStfn, 01 Augusti 2020 kl. 23:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Region Mitten

byStfn

Citat från: Emma skrivet 07 Augusti 2020 kl. 11:40
Snyggt!!

Tack! Jag känner att byggena blir mer och mer komplicerade för varje dag så vi får se hur länge jag kan hålla tempo!! :P

ColA

byStfn

Citat från: ColA skrivet 07 Augusti 2020 kl. 15:16
Jag hejar på dig byStfn för det är kul att se  :)

Jaaaa!! Tack! Det hjälper att inte bara göra det för mig själv!! :D

byStfn

Komplex modell att försöka återskapa så skalan blev lite oklar men känslan av originalsetet finns nog där.

Nu fortsätter efterforskningarna inför morgondagens bygge!

byStfn

Dagens bygge var som vanligt en utmaning men idag var dessutom originalet väldigt smått.

Jag nämnder detta i förstaposten men det här setet hade en extremt kort livslängd. Numera känns det som att Ideas-seten inte har samma begränsning som i början men det här setet såldes under mindre än ett halvår för att sedan försvinna från hyllorna. Någon som minns något om detta? Jag missade när Alatariel pratade i Uppsala men minns från ett senare möte med henne att hon var besviken att de inte nytryckte setet.

Eriol

Citat från: byStfn skrivet 08 Augusti 2020 kl. 00:13
Komplex modell att försöka återskapa så skalan blev lite oklar men känslan av originalsetet finns nog där.

Nu fortsätter efterforskningarna inför morgondagens bygge!

Det här är ett att av de roligaste Idea-setten tycker jag och du har fångat det bra. Men vad ska egentligen plattformen med två gula höbalar föreställa? Den verkar inte ens finnas med på de officiella bilderna...

Skafte

Citat från: Eriol skrivet 09 Augusti 2020 kl. 07:35
Det här är ett att av de roligaste Idea-setten tycker jag och du har fångat det bra. Men vad ska egentligen plattformen med två gula höbalar föreställa? Den verkar inte ens finnas med på de officiella bilderna...

Baksidan av kartongen:

byStfn

Citat från: Eriol skrivet 09 Augusti 2020 kl. 07:35

Intressant att det första du tänker på är höbalar! :D Det är nog ingen slump att sidobygget som Skafte visade bild på inte tagit med på de flesta bilderna då det är helt överflödigt men jag bygger dessa helt efter vad som finns inuti byggsatserna så jag var tvungen att klämma fram något för den där plattformen :)

byStfn

Utmanande bygge idag med! Trots mina tidigare försök med fåglar körde jag fast på samtliga och rödhaken i mitten är fortfarande min nemesis. 4-5 skrotade versioner på just den innan jag var tvungen att nöja mig. Bra träning för perfektionisten i mig :D

---

Här är en samlingsbild för att få lite överblick över de första 8 dagarna! :D

Silence101

Du har ju fångat dessa byggena perfekt. Inte lätt att få till det förstår jag. Följer detta projekt med stort intresse.  :D
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

byStfn

Citat från: Silence101 skrivet 10 Augusti 2020 kl. 21:37
Du har ju fångat dessa byggena perfekt. Inte lätt att få till det förstår jag. Följer detta projekt med stort intresse.  :D

Tack Silence101! De uppdateras ofta runt midnatt har jag insett men jag kan inte släppa detaljerna och sitter med det varje kväll!

Dagens/nattens bygge är nummer 10 i ordningen! Big Bang Theory!

Lite väl plottrig men jag ville verkligen fånga scenen som LEGO visar..

Imorgon väntar ett... läkarbesök!

Emma

Region Mitten

Odidoma

Superimponerad! Du har lyckats väldigt bra med samtliga. Ser fram emot fortsättningen!