[MOC] LEGO Ideas - En "liten" hyllning (samtliga 31 modeller i miniatyr)

Startat av byStfn, 01 Augusti 2020 kl. 23:57

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: ingels skrivet 16 Augusti 2020 kl. 15:22
Tycker dom är strålande bra gjorda, likheten mellan dina Micro varianter och orginalen är slående. Är själv inte så mycket för Microbyggen men jag är faktiskt sugen på att börja med dem när man ser dina Micro varianter 👍
Nuff said 8)!

o0ger

Ville bara meddela att detta är riktigt bra! 👏👏
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Jag följer från början och blir mer imponerad varje dag! Ser fram emot den andra delen!

byStfn

LEGO Ideas #017
NASA Apollo Saturn V

En utmaning digitalt och jag är mycket spänd på huruvida alla lösningar kommer att funka IRL, men jag är mycket taggad att prova :)

Imorgon drar jag och fiskar!

byStfn

LEGO Ideas #018
Old Fishing Store

Denna lilla modell på en 16x16 plate passerade 800 bitar och då endast med en exteriör! I framtiden ämnar jag bygga även interiören men den kommer bli jobbig att köpa bitar till när den kostar som ett medelstort Creator-bygge!

---

Imorgon väntar ett antal kvinnor!

byStfn

LEGO Ideas #019
Women of NASA

Snabbt och roligt litet bygge idag! Extra nöjd med rymdfärjan!

---

Imorgon tar jag till flaskan!

byStfn

LEGO Ideas #020
Ship in a Bottle

Ett bygge jag inte såg fram emot eftersom jag inte trodde det skulle kunna gå att göra rättvisa! Men dett var för jag glömt den gamla Paradisa-biten Panel 3 x 3 x 6 Corner Convex with Curved Top som nästan är en perfekt miniatyr av den stora kurvade trans-panelen som gjorde comeback efter 17 år i och med detta set. Svårt att få plats med båten pga att de nedre panelerna endast har ett 2x2 hål i mitten så där låg det trixiga.

---

Imorgon tar jag cykeln till nätet!

byStfn

LEGO Ideas #021
TRON: Legacy

Ett litet relativt snabbt bygge med tanke på originalstorleken samt att cyklarna är likadana. Jag är ett stort TRON-fan, speciellt av den ursprungliga filmen från mitt födelseår som gott och väl kan vara Disney's mest intrikata och avanccerade produktion någonsin, och troligtvis aldrig kommer överträffas eller  återskapas för den delen..

---

Imorgon går jag ut med.. hundarna?

byStfn

LEGO Ideas #022
Voltron

Idag var det inte kul att bygga. Svårigheter med skalan från början och en massa udda längder i originalet gjorde att det tog lång tid. Jag har i stort sett suttit hela dagen samt några timmar i förrgår och igår också pga att de tidigare modellerna gick snabbt. Jag var en hårsmån från att ge upp idag men någonstans fick jag ny energi på kvällen.

Pga tidsbristen saknas en sköld och ett svärd men ni får klara er utan det idag.

---

Vi får se vad som poppar upp imorgon!

Emma

Jag är imponerad av ditt tempo!

Går det snabbare att få ihop byggen digitalt?
Region Mitten

byStfn

Citat från: Emma skrivet 23 Augusti 2020 kl. 12:58
Jag är imponerad av ditt tempo!

Går det snabbare att få ihop byggen digitalt?

Tack! Det går fortare och fortare faktiskt! Ja alltså det är lite både och med snabbheten i sig. Det går snabbare att hitta bitar än IRL men långsammare att bygga kreativt eftersom allt som går utanför "the Grid" kan vara lite krångligt och ta onödig tid.

Anders67

Så fantastiskt bra!

Man skulle haft byggbeskrivningar till dessa :-)

byStfn

Citat från: Anders67 skrivet 23 Augusti 2020 kl. 17:57
Så fantastiskt bra!

Man skulle haft byggbeskrivningar till dessa :-)

Det kommer i september! Då är tanken att dyka ner ännu djupare i dessa och optimera och kontrollera de senare seten med funktionalitet som till varje pris ska försöka replikeras även de!

byStfn

LEGO Ideas #023
Pop-Up Book

Dagens bygge ser simpelt ut och var det till viss del men det svåra har varit att att lyckas replikera popup-funktionen i denna halvskalemodell. Jag har inte bitar inom räckhåll för att kunna testa mina teoretiska idéer men det kommer jag se till att göra så fort jag kommer till min studio imorgon! :D

---

Imorgon siktar jag på att både jabba och dabba!