[MOC] LEGO Ideas - En "liten" hyllning (samtliga 31 modeller i miniatyr)

Startat av byStfn, 01 Augusti 2020 kl. 23:57

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: ColA skrivet 11 Augusti 2020 kl. 07:33
Du är grym  :)

Citat från: Emma skrivet 11 Augusti 2020 kl. 09:27
Bravo ByStfn!!!

Citat från: Odidoma skrivet 11 Augusti 2020 kl. 10:52
Superimponerad! Du har lyckats väldigt bra med samtliga. Ser fram emot fortsättningen!

Tack snälla ni! Jag måste erkänna att det har börjat kännas lite jobbigt eftersom jag har lite annat att göra om dagarna än det här och ändå vill försöka hålla kvaliteten men era hejarop hjälper verkligen som jag skrivit tidigare! Tack för positivt grupptryck! :D

byStfn

Jobbigt att inse att när jag byggt så litet som jag bara kunde så var det alldeles för stort! :P

byStfn

Doktorn kan komma!

Fruktansvärt missnöjd med den här då jag helt enkelt inte orkar jobba vidare med den just nu. Några småmissar såg jag dessutom när jag laddade upp men en stor del i det här projektet är att jag ska träna på att släppa på perfektionismen och nöja mig. Men så hör jag någonstans i bakhuvudet "bara det bästa är bra nog" ;)

LEGO Ideas Doctor Who

Nu mot närmsta soptipp!

Kwagge

byStfn

Idag blev det sent!

Än värre bygge idag! Jag märkte snabbt att skalan arbetade emot mig hela tiden och jag var nära att ge upp. Var dessutom tvungen att hålla på med en live-stream halva kvällen (tack de som kikade på den)!

Det blev något knas med ljussättningen i renderingen och en märklig färg men nu orkar jag inte mer för idag :D

LEGO Ideas WALL-E

Hoppas jag inte villar bort mig imorgon!

byStfn

De senaste 13 dagarnas mest raka bygge. Även plattaste då jag snabbt insåg att jag helt måste skippa labyrintväggarna i bygget för att kunna hålla skalan och möjligheten att byta ut banorna. I framtiden vill jag även kika på möjligheten på funktionen också men det hinns inte med nu :)

LEGO Ideas Maze

Bonusmaterial :D

Nu ska jag vila upp mig inför morgondagens race!

byStfn

LEGO Ideas Caterham Seven 620R

Jag hade sett fram så mycket mot detta bygge och så fastnade jag halvväg med i stort sett alla detaljer. Jag fick slopa många detaljer under byggets gång för att kunna nöja mig med ett helt okej slutresultat men misstänker att jag kommer återvända till den här.

Nu dyker jag ner i nästa bygge!

Silence101

Oooooooohhhhh den var snygg. Ingen tvekan vad det är ju 😀😀
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

byStfn

Citat från: Silence101 skrivet 15 Augusti 2020 kl. 20:23
Oooooooohhhhh den var snygg. Ingen tvekan vad det är ju 😀😀
´

Tack! Då har jag en till  bara för det! :D

LEGO Ideas - The Beatles Yellow Submarine

Imorgon blir ett äventyr! Det är dessutom halvvägs in i projektet! :D

byStfn

LEGO Ideas #016
Adventure Time

Dags för äventyr! En serie som ligger mig varmt om hjärtat dels pga personliga kopplingar till personerna bakom serien men även pga dess fantasi och inflytande på modern tv-animation. LEGO-bygget däremot lämnar ganska mycket att önska! Med det sagt så var det en utmaning att minska ner dessa miniatyrbyggen ytterligare i och med dagens bygge.

Imorgon siktar jag högre!

byStfn

En sammanfattning av alla byggena hittills!

ColA

Du fortsätter att sätta dom så pricksäkert!

Fan så bra!

byStfn

Citat från: ColA skrivet 16 Augusti 2020 kl. 13:58
Du fortsätter att sätta dom så pricksäkert!

Fan så bra!

Tack! Jag har superkul med dessa! Mycket utmaning men samtidigt är microbyggen något av det roligaste jag vet! Svårt att tänka på annat nu efter 16 dagar med minst 3 timmar byggtid varje dag!

ingels

Tycker dom är strålande bra gjorda, likheten mellan dina Micro varianter och orginalen är slående. Är själv inte så mycket för Microbyggen men jag är faktiskt sugen på att börja med dem när man ser dina Micro varianter 👍
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

byStfn

Citat från: ingels skrivet 16 Augusti 2020 kl. 15:22
Tycker dom är strålande bra gjorda, likheten mellan dina Micro varianter och orginalen är slående. Är själv inte så mycket för Microbyggen men jag är faktiskt sugen på att börja med dem när man ser dina Micro varianter 👍

Det är en av de finaste komplimanger jag kunde fått! :D