[WIP][MOC] Landskap 64x64 knoppar

Startat av mechamike, 19 Maj 2020 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Blev lite till byggt idag. Fyllt på med lite markvegetation (Kul när vissa bitar kommer till användning) och lite stenar till stigen. Det finns fortfarande en del att fixa till på berget på vissa platser.  Det övre vattenfallet ska få lite prunkande grönska..Jag vacklar lite med placering av ena trädet, vill inte att det ska skymma vattnet..

?

mechamike

Bergväggen vid fallen har fått lite mer grönska. Kombinerade palmblad med snöre med clip fäste.  Ena trädet en mer traditionell bitbyggd variant med valvbågar. Templet/dojo? på toppen har fått en plattform och placering. Testbyggt en trappa för att se om det går att nå dit upp. Bygget fortsätter. Går dock och väntar på posten och lite BrickLinkade fönster och.... stickers  ::)
?

mechamike

Blev lite till byggt på huset. Taket blir avtagbart för att kunna köra belysning. (Och smidig transport) Saknar ett utvändigt fönster och fyra invändiga. Klurat på hur jag ska lösa taken till huset. Slopes,cheese, eller round brick 1x1. Blir att laborera lite.
?

mechamike

Provar att bygga tak med 1x1 round brick och plates. Vill ha ett någorlunda robust tak som sitter fast. Har dock skarvar som behöver täckas eller fyllas. Tanken är att det blir ytterligare ett tak på taket.
?

mechamike

Skarvar något tätade, ventilation greeblad.. to much? och tak två under uppbyggnad..,
?

Anders67

Fiskarna / karparna är bra, att ha ett litet svart tak på toppen är bra, de där droidarmarna/"spikarna" på sidorna tror jag är bättre att skippa. Kanske någon dk röd detalj på toppen under taket på sidorna

mechamike

Ja.. armarna var en sista detalj ja la till som jag inte var helt säker på. Ville nyttja handtaget på kistorna. Men det kanske inte blev helt bra. Är lite osäker på kistorna med. Jag fick ett helt gäng kistor och bara ett guldlock i besvikelselåda. Tänkte att jag aldrig kommer kunna nyttja dom. Nu fick jag dit dom i ett bygge, men jag är lite tveksam om jag inte ska köra samma bård som på våningen under.

Det blir dk red gavel under nock men taket behöver bli bredare.
?

mechamike

Satt dit lite mer bitar, bla dörrfoder kring öppning. Inredning som lätt går att plocka ur ( saknar fortfarande en BL order som varit på väg från Polen i lite mer än två veckor snart. Blev två varianter en med fyrfat och lösa blommor och en med större fat där blommorna sitter fast och inte försvinner vid transport till och från utställningen. Velar mellan röd ram eller vit ram till väggarna på insidan. Taket har fått en remake. Inga onda robothänder och dekor som mer matchar nedervåningen.. nästa steg blir att ge taket ett större överhäng. Körsbärsträd ska få en ny stam, har klurat på en teknik som jag använde för länge sedan till ett GoH bygge som aldrig fullföljdes.. stay tuned. Feedback av alla slag välkommnas..

Edit, När jag byggde inredningen lysande jag på Koto: Dragon's legend. "to slay the dragon you must use the magic sword " Ni som varit med ett tag kanske minns spelet Dragon's  lair
?

Anders67

mechamike

Taket är klart! Monterade dit en till rad runt om på nedre med takpannor och förlängde övre i nock.Övre sitter med två vita Lego gummiband. "de stabilt'" som dr  Alban skulle sagt! Lite osäker på de chimagula tänderna.. ger nått som bryter snyggt mot svart o dk red. Baksidan är klar på huset och infästning i berget. Inte "gå emot" utan mer "stöta till bordet" säkert, Byggr tre trädstammar av olika typ och dissat en variant för just det här bygget. Ska gå vidare med två stycken och utvärdera, De ska vara stabilt och klara transport.. Just nu brottas jag med att tiden försvinner och att "cb bunkern" ligger o lockar på mig...

Ps Koto och Laserdance är bra till att motionera gamla bilhögtalare med , men ja Italo disco är nog lika ute som kokböcker med en viss fd farmen programledare  just nu..
?

Anders67

Vad skulle hända om huset stod på 2-3 höga styltor?

mechamike

Citat från: Anders67 skrivet 27 Maj 2020 kl. 01:23
Vad skulle hända om huset stod på 2-3 höga styltor?

Det skulle fömodligen se bättre ut..och jag skulle kunna få plats med vegitation under huset.. och bygget skulle bli ännu högre.. Trappan skulle behövas göras om, men den är jag ändå inte nöjd med.. Bra input!  Får bli ett litet jobb med att lyfta huset ikväll.
?

Gideon

Citat från: mechamike skrivet 22 Maj 2020 kl. 21:49
Nån som har en idé kring några bra japanska lyktor/ stigmarkeringar till stigen uppför berget?
LED?  8)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

mechamike

Tack Anders67! Tycker det blev ett lyft ;D med pålarna! Börjar arta sig.. väntar ivrigt på att de sista bitarna ska komma från Cracklink.
Givetvis hade jag bricklinkat hem för få guld tassels. Är en kort givetvis..  >:(

Högre höjd på huset medförde en ny trappa.. det är ett riktigt Etzelbygge och den biten jag är mest orolig för vid transport. Körsbärsträden behöver bli större så det blir nästa steg.

Led vore trevligt men jag känner att jag inte har tiden att sätta mig in i hur Arduinoo ska programeras.. finns det nått färdigt kit man kan köpa?
?