Massa nyheter 2011--Nya Harry Potter set, Black Pearl m.m!!!

Startat av Goldmember, 01 Januari 2011 kl. 23:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Goldmember

Kolla dessa foton från en vad jag förmodar ganska "hemlig" Lego katalog..
http://www.flickr.com/photos/57393885@N03/5287201877/in/photostream/

Många spännande nyheter, iallafall för mig.

/Goldmember

Skrytsson

"The knight bus", "Battle of Hogwarts", "Black Pearl"... Jag saknar smile för dreggelhög på skrivbordet!

Fredrik

Skulle någon kunna skriva ett inlägg med flicr länken?sitter här och petar och petar på min iphone men de kommer endå inte upp :(

Ursäkta mig för att jag går helt off topic

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 02 Januari 2011 kl. 00:08
Skulle någon kunna skriva ett inlägg med flicr länken?sitter här och petar och petar på min iphone men de kommer endå inte upp :(

http://farm6.static.flickr.com/5206/5287318211_bc652060fe_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5084/5287201877_61dc20e867_b.jpg

Dessvärre inga bilder på det som är mest intressant, men titlarna gör att vi så smått kan skapa oss föreställningar och lådstorlekarna ger en indikation på hur pass stora seten kommer att vara.

Goldmember

Citat från: Skrytsson skrivet 01 Januari 2011 kl. 23:59
"The knight bus", "Battle of Hogwarts", "Black Pearl"... Jag saknar smile för dreggelhög på skrivbordet!

hehe, håller med!  :)

LilaToster

Mycket intressant med ytterligare set som man inte viste om. "Battle of Hogwarts" verkar verkligen interssant men jag är även väldigt nyfiken på "The forbidden forrest". Undrar om de kommer göra någon kentaur i det setet (?), i så fall skulle det vara väldigt roligt.

Fredrik

Wow kul att det blir en fortsättning på HP, hoppas att knight bus innehåller mycke bra lila bitar =) tack för länken Goldmember!

Skrytsson

Ja, ge oss en kentaur!

Detta ser riktigt bra ut, fint också att de bemödat sig med att skriva release-datum så man slipper gå runt och fundera.

Äntligen kommer Lego igång igen med ett par fina licensierade teman som ger oss intressanta byggen och schyssta minifig-delar... Efter tråkiga Toy Story-seten och ett halvdant Prince of Perisa är dessa nya set - HP & PotC - det som kanske kan råda bot på Indiana Jones-abstinensen!

Hoppas att Battle for Hogwarts kan ge oss några fina delar av slottet vi inte sett i plast förut!

Mirandir

Spännande. Med tanke på lådornas utseende så är det en Europeisk Retailer-katalog. Antagligen brittisk eller irlänsk.

Tror v kan förvänta oss att 4184 Black Pearl är i samma storlek som senaste piratskeppet (6243 Brickbeard's Bounty). Lådorna har exakt samma dimensioner.

Battle for Hogwarts-lådan har samma höjd och bredd som till Creator huset 5892 Apple Tree House fast är en hel cm tunnare.

Intressant också att de stavat "The Knight Bus" fel...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

Kul att få se en större bild på 7052 Alien Conquest setet. Har upptäckt två nya detaljer i det.

Nu ser det ut som att högaffel består av två delar. Skaftet och "huvudet" ser ut att ha olika färg. Kan beror på belysningen, men kan också vara att TLG valt att göra "huvudet" i mjukare plast.

Setet har "Abduction function and Light Effect". Låter intressant :)

"Bild märkt Lego Confidential bortplockad"
Mvh Swebrick Moderator Team

SuperMario

Ang. högaffeln:
Jag tror inte det handlar om 2 olika bitar...
Sedan kan det visst vara en mjukare plastsort, men det är nog mindre troligt även det.

"Abduction function" lär ha något med magneter att göra...

Teabox

Citat från: SuperMario skrivet 03 Januari 2011 kl. 11:16
Ang. högaffeln:
Jag tror inte det handlar om 2 olika bitar...

Jag menade att den kanske är som Spartanens spjut. En "bit" men gjord av två olika delar.

Agreenbrick

Är det bara jag som reagerar på att minifig series 1 spaceman/ series 3 alien, space villain laserpistolen används som utomjordingarnas vapen i alien conquest?
Med tanke på att spartan hjälmen från series 2 finns med i tempel of atlantis, så kommer nog andra minifigs bitar att förekomma I framtida set! =D

Skrytsson

Citat från: Agreenbrick skrivet 03 Januari 2011 kl. 20:43
Är det bara jag som reagerar på att minifig series 1 spaceman/ series 3 alien, space villain laserpistolen används som utomjordingarnas vapen i alien conquest?
Med tanke på att spartan hjälmen från series 2 finns med i tempel of atlantis, så kommer nog andra minifigs bitar att förekomma I framtida set! =D

Japp, det är coolt. Denna hår-bit i bright light yellow användes först av Cheerleadern och av Baywatch-baben men nu har även Luna fått det. ...och detta betyder ju att det går att få tag på i icke-Kina-kvalitet  :)

Fredrik

Tycker faktiskt att det är bra att bitar återvinns, känns onödigt att ha flera Molds som fyller samma funktion.