Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Archer Friends Army

Startat av mechamike, 10 Februari 2020 kl. 08:31

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

För att möta hotet mot den ökade militära upprustingen i Fabuland har man beslutat att införskaffa en del ny miltär materiel till Heartlake City för att stärka försvarsförmågan. Ett av de första nya inköpen blev Artillerysystemet Archer.

Inget luktar seger mer än brinnande vit fosfor som sitter fast i plasten på fi som General Emma brukar säga.

I bakgrunden kan vi se vapensystemets huvudbeväpning, en 15,5 cm Haubits redo att avfyra mot fientliga ställningar.
Volvo A30E 6x6 terrängvagn försedd med en motor på drygt 340 hästar som får upp fordonet i 70 knyck.
Stora backspeglar underlättar vid fickparkering när man stannar till vid Ica för att köpa fika.

Vapenstation på taket är gyrostabiliserad, försedd med lasersikte för avståndsmätning och utpekning av mål, samt sikteskameror och rökkastare. Utöver en en 12,7 mm tung kulspruta för ev närgånga besökare.

Archer med omladdningsfordon och en M1 Abrams

?

Clarmo

Snyggt! Jag riktigt känna Fabulandsbornas skräck nu  ;)

dalle

Snyggt fordon och fin uniform. Kort kjol är underskattat i armén.

mechamike

Citat från: Clarmo skrivet 10 Februari 2020 kl. 08:34
Snyggt! Jag riktigt känna Fabulandsbornas skräck nu  ;)

Nja, Fabuland är ju hårt miltäriserat nuförtiden,och dessutom så har ju de börjat bygga skyddsbunkrar till civilbefolkningen. (Intern notering: Googla bunker buster ikväll).

Däremot så har ju Lego City vissa områden som de annekterat från Bellville som borde vara införlivade i Heartlake City. Nu har ju Lego City iofs ingen armé men ens sjukligt stor poliskår som kan hålla civilbefolkningen i shack och som kan bjuda ett visst motstånd.

Citat från: dalle skrivet 10 Februari 2020 kl. 09:22
Snyggt fordon och fin uniform. Kort kjol är underskattat i armén.

Tack! Kort taktisk kjol M90 och även taktiskt kilt är bägge underskattade plagg i armén.

Det skulle vara otroligt kul att bygga en riktigt miliär parad till Kim-Il-Emma's ära. men jag misstänker att chanserna för mig att få projketsupport för att köpa in några hundra Friendsfigs i grönt är obefintliga (så vida jag inte lyckats smita med i någon annans beställning :-))
?

mortil

Fantastisk tolkning av Archern :P

och antar att det är limber vehicle som står snett bakom? :P

kommer det med till Hässleholm?  och är det ok om ja lånar bilderna lite? :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mechamike

Citat från: mortil skrivet 10 Februari 2020 kl. 15:38

Tackar! Jo en Archer kan ju inte vara ensam. Fick lite bitar på posten idag så laddningsfordonet ska byggas om en del. Bakre delen på kanonhuset ska även få lite luckor och ev fungerande laddningslucka. Hässleholm är lite osäkert, sugen men kommer nog inte loss då.

Låna mina usla mobilbilder bäst du vill!
?

LelleB

Citat från: mechamike skrivet 10 Februari 2020 kl. 17:28
Citat från: mortil skrivet 10 Februari 2020 kl. 15:38

Tackar! Jo en Archer kan ju inte vara ensam. Fick lite bitar på posten idag så laddningsfordonet ska byggas om en del. Bakre delen på kanonhuset ska även få lite luckor och ev fungerande laddningslucka. Hässleholm är lite osäkert, sugen men kommer nog inte loss då.

Låna mina usla mobilbilder bäst du vill!
Du vet att Fabulandierna kommer gå på offensiven i Hässleholm? :)

LarsC

Nu har ju Lego City iofs ingen armé men ens sjukligt stor poliskår som kan hålla civilbefolkningen i shack och som kan bjuda ett visst motstånd.

En del av citys flyg fanns representerat i Linköping

Bokeslundsparken

Kul och snyggt byggt!
In vino veritas.

mechamike

Citat från: LelleB skrivet 10 Februari 2020 kl. 17:30
Du vet att Fabulandierna kommer gå på offensiven i Hässleholm? :)

Jo, vi har ju alla sett upprustningen så man kan ju förmoda sig att offensiven kommer snart.. men the arms race is on..
Den stora fabriken jobbar natt och dag på att producera både biologiska och kemiska stridsmedel..

Citat från: LarsC skrivet 10 Februari 2020 kl. 20:43
En del av citys flyg fanns representerat i Linköping

Du menar målflyget   ;D  vilket påminner mig om att jag borde bygga lite luftvärn härnäst.

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 10 Februari 2020 kl. 20:47
Kul och snyggt byggt!

Tackar..
?

Peter S

Snyggt! Men jag saknar Friends-temat lite. Ska det inte vara kamouflerat så det blir osynligt i ett rum med ljusblå tapeter med enhörningar som skiter regnbågar? ::) ::)

andreaseldh

Citat från: Peter S skrivet 11 Februari 2020 kl. 18:14
Snyggt! Men jag saknar Friends-temat lite. Ska det inte vara kamouflerat så det blir osynligt i ett rum med ljusblå tapeter med enhörningar som skiter regnbågar? ::) ::)

Kan bara hålla med! Ska det se ut så här verkligt ökenkrig ut, så kommer jag definitivt att heja på Fabuland!

mechamike

Citat från: Peter S skrivet 11 Februari 2020 kl. 18:14

Ska man smälta in i  terängen Fabuland så är det väl snarare grönt blått rött och gult som gäller... dvs orginalfärgerna..
Om man ska bedriva inbördeskrig ja då har du en poäng.. (och så fort Dots når hyllorna:  "Hold my beer") ;)

Citat från: andreaseldh skrivet 12 Februari 2020 kl. 18:04
Kan bara hålla med! Ska det se ut så här verkligt ökenkrig ut, så kommer jag definitivt att heja på Fabuland!

Nu för Friends inte bara ett försvarskrig mot fi utan även ett anfallskrig mot stereotypa färgsättningsnormer och fördomar om att de som definerar sig som womxn" måste ha ett specifikt förhållande till elektromagnetisk strålning inom våglängdsområdet 380-780 nm som återkastas av en yta.

?

mortil

Man brukar ju dock när man kommer till Kamouflage prata om att göra nått som ingen tänker sig ska va där. 
S.A.S målade ju tex sina ökenbilar Rosa för att det sista man letar efter i en öken är en rosa jeep.

Så, en ökenfärgad Archer är väl kanske det sista man letar efter i ett färgglatt Fabuland ? :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Joacim

Citat från: mortil skrivet 14 Februari 2020 kl. 19:24
Man brukar ju dock när man kommer till Kamouflage prata om att göra nått som ingen tänker sig ska va där. 
S.A.S målade ju tex sina ökenbilar Rosa för att det sista man letar efter i en öken är en rosa jeep.

Så, en ökenfärgad Archer är väl kanske det sista man letar efter i ett färgglatt Fabuland ? :P
Sedan behöver vi inte skvallra och säga att "Pinkies" en rosa SAS Land Rover, faktiskt smälter in otroligt väl i ökennatten... men som man säger hid in plane site!