En bit av en medeltidsstad

Startat av Teabox, 28 December 2010 kl. 09:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Såg den också på träffen i GBG och gillar den skarpt. Bra med fina detaljer utan att bli belamrat och fina trånga gränder som ger en historisk känsla.

Tack för inspirationen!

Myko

Såg den i verkligheten i GBG. Jag var inte så imponerad av LDD-versionen, men det såg väldigt fint ut i riktiga bitar. :) Snyggt jobbat.

micke

Det som är intressant att se hur olika jag uppfattar creationer från LDD via foto till IRL. Har nu fått tillfälle att se det på ett par olika creationer. Dels några som var på eventet i Gbg men också Robbans Diorama på Barnens Hus i Karlstad.
Har bara ett uttalande, Bricks in real Life is the hot stuff!!!
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Snygg skapelse!

Instämmer med föregående talare. ABS irl slår LDD med hästlängder. Kanske är det de små ojämnheterna i/mellan plasten som gör att det ser så mycket mer realistiskt och snyggt oregelbundet ut.

de Gothia

faen vad fint det blev!!! :) gillar alla detaljer du fått in i bygget samt hur levande minifigsen ser ut i sina positioner!!!

dalle

Måste instämma med övriga som såg den i Göteborg. Ett riktigt bra bygge som trots sin kompakthet rymmer mycket att se. :)

LilaToster

Riktigt snyggt (lite synd docka att figurerna är gula :P)!  ;D

Instämmer om att det är så mycket snyggre i verkligheten är i LDD.

Teabox

blitz

Ett otroligt snyggt bygga!!! Jag hade förmånen att få se detta på eventet och då kunde jag studera detaljrikedomen helt fantastiskt!
Jag gillar speciellt mattaffären och festen som på går upp på en av övervåningarna i ett hus.

robban

As coolt! Trångt och jäkligt det gillas, saknar bara en latrin tömning från något fönster och Bellman, fast det karnse var lite senare i historien?

Nu börjar det väll bli dax för någon slags swebrick standard? Så dessa snygga medeltidsbyggen som precenteras på löpandeband kan samman kopplas..

teabox, dalle, de Ghotia..(+ alla andra) vad säger ni?
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ras 74

Mycket kul att se din MOC i verkligheten byggd med riktiga bitar!

Har du funderat vidare kring taket?
Hade gärna sett uppdaterade bilder på det isåfall ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Citat från: Ras 74 skrivet 01 April 2011 kl. 09:01
Mycket kul att se din MOC i verkligheten byggd med riktiga bitar!

Har du funderat vidare kring taket?
Hade gärna sett uppdaterade bilder på det isåfall ;)

Hela bygget demonterades rejält när jag skulle packa ner det tillsammans med det nyinköpta & vunna LEGO:t. Men möjligt att jag inkludera din idé i framtida byggen :)