Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kv. Öfvre Garnisonen

Startat av Nybohov Creation Ltd., 20 december 2019 kl. 21:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 december 2019 kl. 15:12
Citat från: ColA skrivet 21 december 2019 kl. 20:30
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 21 december 2019 kl. 16:32
Hm, det där med utställning. Som det känns nu är jag färdig med det. Jag kanske har blivit för bekväm, eller för mätt, men det lockar inte att göra den ansträngningen igen.

Tråkigt 😢

Jo, kanske, men var sak har sin tid.
Det skulle hända mig också om jag turnerat runt med en egen stad i flera år... Får hoppas att du orkar komma tillbaka i mindre skala så vi får njuta av det live.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 22 december 2019 kl. 17:42
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 december 2019 kl. 15:12
Citat från: ColA skrivet 21 december 2019 kl. 20:30
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 21 december 2019 kl. 16:32
Hm, det där med utställning. Som det känns nu är jag färdig med det. Jag kanske har blivit för bekväm, eller för mätt, men det lockar inte att göra den ansträngningen igen.

Tråkigt 😢

Jo, kanske, men var sak har sin tid.
Det skulle hända mig också om jag turnerat runt med en egen stad i flera år... Får hoppas att du orkar komma tillbaka i mindre skala så vi får njuta av det live.

Det krånglar ju till det att inte kunna frakta byggena utan hjälp.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Record

Detta bygge ligger helt i min smak, färgskala, byggteknik, kort sagt allt jag själv skulle viljat skapat. Ljussättningen gör det hela ändå mer attraktivt som verk, tänker du fastna i RB träsket nu du också? ;)

En annan sak ni ventilerat i tråden är nog en större fråga som jag tror flera kan känna igen sig i, just orken att vara/delta på utställningar, själv brände jag dessvärre allt mitt krut,(Legokrut) för 2år sen, har inte orkat med nått alls sedan dess, bidrog gjorde hälsan också, där det egentligen har handlat mest om att försöka överleva fysisk&psykiskt de senaste åren, ibland tänker jag att när man är nere på botten
Kunde ju legot vara nått som man kunde haft nytta av, inspiration etc, men det har inte funkat, jag har inte rört en bit på lång tid.. Nej för mig har legohobbyn bestått i att träffa de vänner jag fått genom åren, det har verkligen betytt otroligt mycket, tex nextuz bröllop, skaerbaek senast, det var verkligen kul och upplyftande.
Där är jag nu, så jag kan först dig också att du kan känna som du gör kring utställningar etc.

Friskt satsat, hälften vunnet..

mortil

Så snyggt. som vanligt.  Gillar verkligen din byggteknik :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Record skrivet 23 december 2019 kl. 19:14
Detta bygge ligger helt i min smak, färgskala, byggteknik, kort sagt allt jag själv skulle viljat skapat. Ljussättningen gör det hela ändå mer attraktivt som verk, tänker du fastna i RB träsket nu du också? ;)

---

Tack!

RB-träsket känner jag inte till, tror jag?

Citat från: mortil skrivet 23 december 2019 kl. 20:11
Så snyggt. som vanligt.  Gillar verkligen din byggteknik :D

Jag tackar och bockar!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Kan det vara Reddish brown?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ColA skrivet 23 december 2019 kl. 22:07
Kan det vara Reddish brown?

Så kan det ju förstås vara! Jag gillar den kulören fortfarande, särskilt i kombination med gammelbrun. Sand green och tan har jag inte mycket till övers för längre. Sjukt tråkiga färger. I och för sig räddas sandgrön lite av att det är så många olika nyanser pga. tafflig tillverkning.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 26 december 2019 kl. 10:06
Citat från: ColA skrivet 23 december 2019 kl. 22:07
Kan det vara Reddish brown?

Så kan det ju förstås vara! Jag gillar den kulören fortfarande, särskilt i kombination med gammelbrun. Sand green och tan har jag inte mycket till övers för längre. Sjukt tråkiga färger. I och för sig räddas sandgrön lite av att det är så många olika nyanser pga. tafflig tillverkning.

Ja det ger verkligen liv åt bygget när du använder två närliggande nyanser!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 26 december 2019 kl. 11:28
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 26 december 2019 kl. 10:06
Citat från: ColA skrivet 23 december 2019 kl. 22:07
Kan det vara Reddish brown?

Så kan det ju förstås vara! Jag gillar den kulören fortfarande, särskilt i kombination med gammelbrun. Sand green och tan har jag inte mycket till övers för längre. Sjukt tråkiga färger. I och för sig räddas sandgrön lite av att det är så många olika nyanser pga. tafflig tillverkning.

Ja det ger verkligen liv åt bygget när du använder två närliggande nyanser!

Tack!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.


Record

Det blir bara bättre och bättre!!  :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.