2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Alien Conquest ser bara bättre och bättre ut. Intressant att när man snurrar på tefatets "skiva" så låter det plupp-plupp-plupperiplupp-plupp-plupp...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Westberg

Nya vågen av kingdoms är helt fantastisk, civila byggnader, nya djur, nya vapen, tryck på hästar...
Jag är mållös.

Myko

Citat från: Mirandir skrivet 06 Februari 2011 kl. 12:07
Alien Conquest ser bara bättre och bättre ut. Intressant att när man snurrar på tefatets "skiva" så låter det plupp-plupp-plupperiplupp-plupp-plupp...

Stora classic-space vibbar från det där fordonet!

Fredrik

Kingdoms temat är helt fantastiskt  :o

Mirandir

Citat från: Myko skrivet 06 Februari 2011 kl. 13:39
Citat från: Mirandir skrivet 06 Februari 2011 kl. 12:07

Stora classic-space vibbar från det där fordonet!

Tänkte det jag också. Det enda som fattas är fönster i trans-yellow. Hade det varit det så hade jag lätt kunnat råna en bank för att komma över det settet.  ;D
Legobloggen: http://legobloggen.com

Peewit

Kingdoms!!! ahh!!! Jag säger bara hjälp... vilka set och vilka delar! Det kommer att bli mer än en av allihop tror jag...

7189 har en åsna, getter, hönor, fläckig gris, hinkar, högafflar, de nya fönsterluckorna, ny civil torso, ny kvinno-outfit, och resten är allmänt användbara delar... vet inte hur många det blir men två är ett absolut minimum...

7187  är kanske svagast men ett schysst schabrak gör att det blir minst en i alla fall...

7188 blir det två eller tre av... Man kan ju aldrig få för mycket träd och jag får lust att göra en variant med ett ordentligt  hästspann på 4 eller 6 hästar......

6918 med en hel hög unika vapen, en höna, en hink... tja.. två är ju minimum men risken är att det slutar med en hel hög sådana här eftersom jag antar att detta blir det billigaste settet...

Teabox

Kingdoms blir bara bättre och bättre. Ska göra mitt bästa för att se till att ha pengarna till att köpa dem alla vid släpp :)

Skrytsson

Är det i juni eller augusti sommarnyheterna förväntas komma?

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

April - Minifigurer, Serie 4
Maj - PotC
Juni - SW & Kingdoms
Aug - Serie 5

Kommer bli ett par fantastiska månader framöver  :D ;D

Tufs

Vilka är de nya SW seten som kommer i Juni?

Erik

Citat från: Tufs skrivet 06 Februari 2011 kl. 22:56
Vilka är de nya SW seten som kommer i Juni?

Till Star Wars OT kommer två set, dels ett mindre Endorset med två ewoker (bl.a. medicinmannen) och en Biker Scout och dels en ny Millenium Falcon.

Övriga SW-set har jag inte så bra koll på  :(

Skrytsson

Är det i juni nya HP-seten kommer också?

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 07 Februari 2011 kl. 10:32

Vet ej, men kom inte förra årets set i Augusti? Hade gissa på samma månad i år också.

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 07 Februari 2011 kl. 10:35
Citat från: Skrytsson skrivet 07 Februari 2011 kl. 10:32

Vet ej, men kom inte förra årets set i Augusti? Hade gissa på samma månad i år också.

Nej, de kom i Oktober...