Vilka kartbitar vill Du/Ni bygga?

Startat av Ras 74, 02 December 2010 kl. 09:14

Föregående ämne - Nästa ämne

LilaToster

Lite nyfiken...

var ska ni har bygget när det är färdigt? :P

Skrytsson

Ras 74:s vardagsrum, eller hur Ras?  :D

Ras 74

Japp!  ;D

Tanken är att det skall finnas på huvudkontoret (LEGO) i Stockholm när den är klar.
Att vi på Swebrick sedan får låna det när än vi vill ha den till något.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Jag skulle också vilja bygga en kartbit, men det spelar ingen roll vilken.

Merkurius

Har jag fattat detta fel, eller kommer vi få bidrag av LEGO till det häringa?
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

AndersI

Du kan sätta upp mig på listan över folk som gärna bygger ihop en bit om det behövs. Inga speciella preferenser, och ingen katastrof om det inte blir nån.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

sweMezza

Jag kommer att ta ett par bitar, t.ex. C01-E03 (9 st) om ingen annan bokar dem. Ska höra med min lokala förening  ;D också om vilka som är med. Kikar på att eventuellt ta B09-C12 också.

Ras, du kanske ska dra lite om förutsättningar (bitar, förvaring) i första inlägget för de som inte hängt med sen början?

Mera info kommer snart om tidpunkter men jag kan säga så här mycket: kartan måste vara helt färdig och redo för montering i Stockholm senast 1 juni...  ;)

Stigge72

Citat från: sweMezza skrivet 16 December 2010 kl. 15:29
Jag kommer att ta ett par bitar, t.ex. C01-E03 (9 st) om ingen annan bokar dem. Ska höra med min lokala förening  ;D också om vilka som är med. Kikar på att eventuellt ta B09-C12 också.

Ras, du kanske ska dra lite om förutsättningar (bitar, förvaring) i första inlägget för de som inte hängt med sen början?

Mera info kommer snart om tidpunkter men jag kan säga så här mycket: kartan måste vara helt färdig och redo för montering i Stockholm senast 1 juni...  ;)

Nu är ju C03 bokad, men om du räknar in mig i din lokala, så kan vi dela på den. :)

sweMezza

Citat från: stigge72 skrivet 16 December 2010 kl. 15:47
Nu är ju C03 bokad, men om du räknar in mig i din lokala, så kan vi dela på den. :)
Du och jag är så lokala vi kan bli utan att vara sambo ;)

Jag tänkte att Stockholmsgänget kör ett race ihop ett lämpligt datum de som vill och kan. Kanske att vi tar det gemensamt med Uppsala om de vill.

Ras, skriv upp C01-E03 på oss ("Stockholm"). Ta de andra jag nämnde också.

Tobbe Arnesson

Skulle det inte arrangeras en träff i Gbg? Då är väl en lämplig aktivitet att bygga kartbitar...
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Precis Tobbe!
Vi väntar lite med tills det är klart med när/var/hur och vilka som kan komma.

Är det någon som vill bygga och inte kan komma, så kan delar skickas till de respektive personer
så de hinner skicka tillbaka de färdigbyggda kartbitarna med någon, eller per post så vi
kan sammanställa hela bygget på en gång.

Är det någon som känner att det är en bra idé eller en dålig idé?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Ju mindre som ska skickas runt desto bättre, men bra att ge även de som inte kan komma en chans! Således: Bra bidé!
Blogg: Robotkampen

colonel

Om en danskara får vära med, då kann jag erbjuda at bygga A12 (med Turning Torso i microscale)... :)

Ras 74

Tror du att du kan komma till Göteborg i mars med kanske?
Vet inte hur det ser ut med folk ifrån Skåne ännu. Men med kan du vara om du kommer,
och vi skall nog sätta något i händerna på dig.

turning Torso kan man bygga flera av bara för att se olika lösningar på dem tycker jag.

colonel

Ras, vi tales ved i Köpenhamn i februari...
Göteborg är jo icke värdens enda.