Vilka kartbitar vill Du/Ni bygga?

Startat av Ras 74, 02 December 2010 kl. 09:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Hej allihopa!

Nu börjar det dra ihop sig med att börja bygga den Sverige karta vi har diskuterat så länge.
Nedan har jag lagt upp en bild på alla 60 delar och kommer uppdatera den på vilka kartdelar
folk kommer vilja bygga.
Blir det fler som vill bygga samma så får vi komma överens om hur vi skall dela upp det.

På A01, B01, A02 och B02 skall det in en kompassros med.
På E07 - E12 så skall ju våran logga in med.

Har inte fått detta från sweMezza ännu, men skall ringa och tjata på honom  ;D

Göteborgsgänget (Superkalle, Tellblom, Peewit, Micke?, och Ras) kan tänka sig att göra A03 - A11.
Någon som har en invändning till det och vill göra någon av dessa delar, så hojta till så diskuterar vi det.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

A03 - A11       : Göteborgarna
B08, C08, D08  : dalle
C03,D09          : stigge72, Fredrik
C10 - C12       : mechamike, AntonYmer
D10 - D11       : Skafte
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

C10 C11 C12 skulle jag ev kunna tänka mig att bygga ihop. (kanske tillsammans med nån mer Linköpingsbo?
?

AntonYmer

Citat från: mechamike skrivet 02 December 2010 kl. 10:33
C10 C11 C12 skulle jag ev kunna tänka mig att bygga ihop. (kanske tillsammans med nån mer Linköpingsbo?

Jag utesluter inte ett intresse härifrån.

Stigge72

Som stockholmare så måste jag ju säga att jag är intresserad av D09, eventuellt tillsammans med andra som bor i närheten.

Fredrik

Citat från: stigge72 skrivet 02 December 2010 kl. 11:49
Som stockholmare så måste jag ju säga att jag är intresserad av D09, eventuellt tillsammans med andra som bor i närheten.
Är också lite intresserad av den, kanske en bra ide att dela upp den kartan i 16x16 eller 32x16?

dalle

Ett Uppsalagäng kan sätta ihop B8 - D8. Detta var ett förslag. Har inte kollat med någon om det är OK, men jag får chansa.

Tobbe Arnesson

Nu ska vi kanske skilja på att bygga kartdelen och att bygga "sevärdheter" till sagda kartdel. Det underlättar väl på sitt sätt om det är samma person men det är inte alls nödvändigt...
Blogg: Robotkampen

mechamike

Jag tog det för självklart att andra kommer bidra med ev sevärdigheter till de kartbitar jag bygger?

På så sätt kan Stockholmarna bygga sina sevärdigheter i stan utan att slåss om D09 och istället  bygga en bit av Norrlands inland. ;D

Kan nog va nyttigt  att  dom får skänka en tanke på restena av landet som ser till att dom har el till sina Ipads och papperservett under kaffelatten  ;)
?

Ras 74

Citat från: Skrytsson skrivet 02 December 2010 kl. 14:38Vad hände med alla insjöar?

Många av dem kommer att vara med i dagsläget.

Norrlandsdelarna är nog det som blir roligast att bygga. Mycket höjdskillnader och olika färger  ;)

Skafte

D10 och D11, för mig, naturligtvis!

EDIT: Om det kniper kan jag förstås göra D12 med... Eller valfri annan som är över!

Stigge72

Ras har en poäng... jag anmäler intresse för C03 också. :)

Akki

Jag kan också bygga någon del. Spelar ingen som helst roll vilken. Bara kul att vara med : )