Vilka set kommer ni köpa våren 2011?

Startat av Hogge, 30 November 2010 kl. 22:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Hogge

Själv kommer jag nog köpa seten i nya City polisserien utom helikoptern som innehåller den gräsliga nosdelen "BUFF" Men polisbåten 7287 ser grym ut.  I Technic serien är helikoptern 8068 och grävmaskinen 8069 lockande. Pharaohs Quest serien ser också spännande ut. Set 3368 i Nya City space serien blir ett givet köp.

mechamike

Pharaos quest set, Man måste älska tan o mörkrött och så lär det bli ett gäng vita ninjor i NinjaGo.. Jag gillar ju mest SW men det ser dystert ut för en OT nerd som jag . Jag börjar bli rätt trött på CW fast jag inser att CW är för ungarna vad OT var för mig.

"individuella cloner"  hmmmf..
?

Fredrik

Ja, vet inte ifall jag kommer ha råd med så mycket men en public transport och de mindre nya polissetten blir det garanterat. Till skillnad från hogge tycker jag polishellikoptern ser riktigt bra ut! Bättre att dom gör en stor ljut bit som kan användas i många samanhang.Bättre en att göra en fyrkantig brick-built hellikopterfront. Det vore mycket svårt att få till snyggt och realistiskt.

devva

För mig blir det i vart fall nya Creator Logcabin och Creator Rescue Robot (för Light brick) och diverse småset från både Pharao's Quest och NinjaGo.
Trött på att man alltid ska få ett överskott på Poliser i förhållande till bovar i City Polis-setten så kommer nog skippa de flesta..

Aqualize

8069 lego techic traktorgrävare. Vill främst åt mini-LA delarna.
I övrigt har jag inte planerat något. Tur nog så är jag inte numera någon minifig-scale idkare (city osv.). Med tur menar jag att jag på så vis inte ruinerar mig själv som ni gör ;) Har aldrig köpt någont SW lego heller.
Men ev. kanske man fortsätter att komplettera samlingen begagnade set ur rymdserierna från när man växte up (M:Tron, Blacktron Future Generation, Space Police II, Ice Planet 2002, Spyrius). När jag kom ur the dark ages så köpte jag på mig några mindre sådana. Främst hägrar någon fet M:tron set.
Men nog om det, jag antar topic var vilka nya set man tänkt köpa så ursäkta utsvängningen.

Mirandir

Nya (sista?) vändan av atlantis lär det ju bli en del av. Vem kan motstå trans-yellow vindrutor?  ;D

Lär nog säkerligen bli ett och annat set från Pharaos Quest och NinjaGo med. Vad gäller januari-releasen i övrigt så får vi väll se...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Ferdik

Harry Potter:
Diagon Alley (vilket jag tror flera här har glömt ;)

City:
Polishundbilen

City Space:
Rymdfärjan

Technic:
8069 traktorgrävare

Pharaos Quest:
7307 Flygplanet, gillar det och tror även obelixen gör sig bra i min stad.
7326 Gillar!

Creator:
Logcabin

Har säkert glömt något (det är mycket nu) och det dyker säkert upp fler nyheter man måste ha. Plus nya minifigs i jan.

Etzel

Diogon Alley - javisst!
Atlantis-templet - jajamen!
Creator Log Cabin - jodå!
Serie 3 Collectible Minifigs - ja, en låda tack!
Pharaoh's Quest - jag tror det blir en del där med!  ;D

Tobbe Arnesson

Citat från: Aqualize skrivet 01 December 2010 kl. 00:17
8069 lego techic traktorgrävare. Vill främst åt mini-LA delarna.
I övrigt har jag inte planerat något.

Jag instämmer med Aqualize här. Köper jag något annat kommer det vara på betydande rea.
Blogg: Robotkampen

Teabox

5766 Log Cabin, många av de små seten och troligtvis ett PotC set. Har dock fortfarande inte köpt allt jag vill ha ifrån 2010 ännu :(

Agreenbrick

Blir ett svårt val, nu när man fått veta att ens två "Varför var jag så liten då!?!?!?!?!" Teman gör comeback, nämligen Ninjas (jaja, castle subtheme men ändå) - NINJAGO och Adventurers- Pharao's quest.

Troligast blir det mest NINJAGO, och jag har faktiskt funderat på att försöka skaffa alla set, även om det kommer att kosta mig en och annan månadspeng, och tålamod, efterssom jag ständigt måsta vänta på nya månadspengar! (Ja, jag är fortfarande så liten att jag får månadspeng- 13 år fakiskt TFOL är det då va?)

Eventuellt även några city space set, och kanske police minifigure collection (Måste ha nya väskan!!)
Men även om detta rymd tema är lite av en ganska bra omväxling från de klassiska sci-fi space teman som varit de senaste åren, så hoppas jag ändå på en remake av något av de gamla action space teman(plural) som gjordes då på den tiden, Ice planet kanske? OMG, nu är jag ju helt off topic! Får nog vara bra så! :)

Hogge

Svar till "mechamike"

Det blir inga sw för mig heller, jag håller helt med ang cw, trist men det kommer säkert fler feta ot-set för oss gamlingar för det är nog vi som köper de riktigt stora seten.  ;D 

de Gothia

minfigs serie 3 lär det bli några av, sen väntar jag med spänning på om ryktet stämmer att det ska läppas en windmill till kingdoms serien... då blir det en sån med!!! :)

Fredrik

Citat från: de Gothia skrivet 01 December 2010 kl. 19:33
minfigs serie 3 lär det bli några av, sen väntar jag med spänning på om ryktet stämmer att det ska läppas en windmill till kingdoms serien... då blir det en sån med!!! :)
Yes, det stämmer! såg den med egna ögon på träffen i eskilstuna :)

Skrytsson

Diagon Alley!
Collectible MF Serie 3 (minst en låda!)
Mandalorian BP!
Collectible MF Serie 4 (april är ju också våren...)
PoTC!

..och så lär jag bricklinka till mig en del minifigur-tillbehör från Pharao's quest (kanske också ninjago?) samt alla nya Star Wars-figurer. Eller ja, alla nya licensierade figurer och alla nya hår-bitar/nya-färger-på-redan-existerande-hår-bitar!