Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2018

Startat av o0ger, 14 Augusti 2018 kl. 13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 29 September 2018 kl. 15:01
Så, hur går det för er?
Jag är klar! Har fotat. Ska bara trixa lite med bilderna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil

Citat från: Magnus den store skrivet 29 September 2018 kl. 15:01
Så, hur går det för er?
Hade nog kunnat göra klart om jag stängt in mig hela helgen. Men nu blev det utflykt hela lördagen och städning hela söndagen. Kommande helger är ganska uppbokade så det kommer nog hinna bli ett litet lager damm innan jag återbesöker detta.

janho

Jag var klar för några dagar sen men det tog lite tid för att posta här:

http://www.swebrick.se/index.php?topic=13304.0

o0ger

Magnus den store

Många digitala bidrag. Brukar det vara så? Känns inte som det följer "Significantly Huge Investment in Parts".
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 05 Oktober 2018 kl. 15:21
Många digitala bidrag. Brukar det vara så? Känns inte som det följer "Significantly Huge Investment in Parts".
Jag tycker personligen inte att det är SHIP om det är digitalt. Av den anledningen som du nämner. Det är bara skisser till SHIP tycker jag. Men Simon har aldrig modererat SHIPtember på det sättet. Det handlar om att alla ska försöka bygga så bra skepp som möjligt.

lingonfil

Citat från: o0ger skrivet 05 Oktober 2018 kl. 15:30
Jag tycker personligen inte att det är SHIPs om det är digitalt. Av den anledningen som du nämner. Det är bara skisser till SHIP tycker jag. Men Simon har aldrig modererat SHIPtember på det sättet. Det handlar om att alla ska försöka bygga så bra skepp som möjligt.
Samma här. Jag diskar alla digitala bidrag. Även bidrag som bryter mot min purismdefinition diskar jag. Målade kinderägg går liksom bort:

Pierre e Fieschi
Minifigskala (eller i närheten av) går också bort för mig. Men det är högst personligt - för mig är det inte ett SHIP.

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 08 Oktober 2018 kl. 11:10
Jag diskar alla digitala bidrag. Även bidrag som bryter mot min purismdefinition diskar jag. Målade kinderägg går liksom bort:

Pierre e Fieschi
Jag håller med. Han brukar ju använda clone brands och även 3D-printade bitar. Många verkar gilla det, men där säger puristen i mig stopp.

Minifigskala (eller i närheten av) går också bort för mig. Men det är högst personligt - för mig är det inte ett SHIP.
Ajdå, det innebär ju att mitt bidrag blir diskat av dig :(

o0ger

Jag diskar alla digitala bidrag.

Din tredjeplats är ett digitalt skepp:

FCS Jolly Reaper by Sunder_59, on Flickr

Sunder_59 har aldrig byggt något av äkta plast.

Myko

För mig är de klassiska SHIP:sen Chris Giddens Pre-Classic Space skepp, och andra skepp från den eran (runt 2007 skulle jag gissa). De var minifig-skala, så jag tycker tvärtom. :)

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 08 Oktober 2018 kl. 11:23
Jag diskar alla digitala bidrag. Även bidrag som bryter mot min purismdefinition diskar jag. Målade kinderägg går liksom bort:

Pierre e Fieschi
Jag håller med. Han brukar ju använda clone brands och även 3D-printade bitar. Många verkar gilla det, men där säger puristen i mig stopp.
I ett bygge har jag egentligen inga invändningar mot något av det. Bygget som sådant kan fortfarande ha stora kvaliteter. I en tävling bör de däremot inte tävla i samma klass.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Ska redigera min röstning på flickr - riktigt lego ovh helst omålat!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

lingonfil

Citat från: o0ger skrivet 08 Oktober 2018 kl. 11:27
Jag diskar alla digitala bidrag.

Din tredjeplats är ett digitalt skepp:

FCS Jolly Reaper by Sunder_59, on Flickr

Sunder_59 har aldrig byggt något av äkta plast.
Anfäkta och anamma!

Jag får också gå tillbaka och redigera!

Godtfred

Omstart för mitt WA:59 skepp. Det ska nog hinna bli något till Borlänge tänkte jag.
Båda facettögonen är klara, och jag har löst fastsättningen av dom  i skrovet.

Skrovet börjar bli klart. Jag har hyfsad koll på har jag ska få till cockpiten fram och motorerna bak också...