[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 Juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Grymt snyggt och inspirerande bygge.

stej123

Vi har gjort en hel del framsteg under senaste dygnet. Golvläggning i princip klar, och burspråkets design påbörjad. Bara resten kvar!

Wip Hogwarts by Stefan Johansson, on Flickr

Emma

Den observante noterar att källarvåningen med köket och husalverna inte är med på bild. Stora salen kommer alltså hamna en våning upp när bygget är utställningsklart.
Region Mitten

robinnilsson403

Shit pomfritt! Grymt snyggt bygge!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Clarmo

Jag vet att man inte får svära men Holy hell! Imponerande!

ColA

Storm_666

Så otroligt mäktigt och vackert ;D
Ni bara måste ha det med på någon botniaträff snart ;)

Anders67

Joacim

Svartkrut

Underbart och samtidigt lite knäckande... ;D Har själv precis påbörjat mitt bygge av samma sal, dock i mindre och enklare format för att passa in i mitt stora Hogwartsprojekt, kvarteretstyle.

stej123

Citat från: Svartkrut skrivet 12 Augusti 2018 kl. 19:06
Underbart och samtidigt lite knäckande... ;D Har själv precis påbörjat mitt bygge av samma sal, dock i mindre och enklare format för att passa in i mitt stora Hogwartsprojekt, kvarteretstyle.
Olika skalor/storlekar har sin charm! Hela ditt hogwarts-projekt är en stor inspiration till det här bygget. Hoppas och tror att vi kan lyfta och inspirera  varandra i byggprocessen :)

Svartkrut

Citat från: stej123 skrivet 14 Augusti 2018 kl. 10:05
Citat från: Svartkrut skrivet 12 Augusti 2018 kl. 19:06
Olika skalor/storlekar har sin charm! Hela ditt hogwarts-projekt är en stor inspiration till det här bygget. Hoppas och tror att vi kan lyfta och inspirera  varandra i byggprocessen :)
Ja jag inspireras mkt av er. Kul om mitt projekt kan inspirera er också. 😁

Emma

Citat från: Storm_666 skrivet 10 Augusti 2018 kl. 20:02
Så otroligt mäktigt och vackert ;D
Ni bara måste ha det med på någon botniaträff snart ;)

Det låter inte helt orimligt att genomföra. Nordsken 2019 är en lågoddsare.
Region Mitten

BerraBZ

Emma

Det blev en hel tomteverkstad på gårdagens mitt-träff. Fem personer hjälpte mig sätta ihop jumpers och 3023or till tegelstenar. Swoosch så hade jag en påse med färdiga tegelstenar att använda. Tack för hjälpen! Själv satt jag och staplade cheese i fönstren. Ett långsamt framskridande arbete...
Region Mitten