Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Citat från: LilaToster skrivet 14 Januari 2011 kl. 10:53Det tycker jag är mycket bra. Inga klistermärken, det är mycket finare utan!

Om bara George Lucas kunde få upp ögonen för det med...

Citat från: Skrytsson skrivet 14 Januari 2011 kl. 10:54Det ser bra ut. Dock verkar det generellt vara med ganska lite bitar i alla set, men det är väl inte annat än väntat.

Helt sant. Skall bli intressant att se priserna för de olika seten.
Undra om ett sådant "litet" set som Captains cabin kan stanna på priset för ett Battle Pack 149:-?

Citat från: teabox skrivet 14 Januari 2011 kl. 10:56Har också läst något om krav på det att inte ha klistermärken, men jag tror det gällde "framtida set" (dvs PotC och kommande). Ett par Toy Story set innehåller nämligen klistermärken, så de har vid en tidpunkt varit okej med klistermärken.

Tror att det har gällt en kompromiss av något slag.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Januari 2011 kl. 10:56
Undra om ett sådant "litet" set som Captains cabin kan stanna på priset för ett Battle Pack 149:-?

Ja, det ser ju precis ut som ett "klassiskt" battle pack, dvs ett flertal figurer och i princip inga bitar alls. Kostar det mer än 149 ,- så har vi världens prisinflation i Sverige.

Ras 74

Det skulle kunna bli ett 200 kronors set. Men det hoppas jag inte!
Då förlorar Svenska LEGO mina pengar på det i år!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Januari 2011 kl. 11:01
Det skulle kunna bli ett 200 kronors set. Men det hoppas jag inte!
Då förlorar Svenska LEGO mina pengar på det i år!

200 kr, finns det ens en sådan prisklass?
Men med tanke på att det kommer gå för 14.99 EUR i Holland vore ju mer än 150 kr oförskämt högt här.

Ras 74

Nej. Men nytt år, nya priser... Det är väl enkelt uppfunnet  ;)
Jag hoppas inte på det alltså.

Tobbe Arnesson

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Januari 2011 kl. 10:56Om bara George Lucas kunde få upp ögonen för det med...

Ännu bättre om TLG kunde kamma sig och helt sluta med klistermärken.  >:(
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 14 Januari 2011 kl. 13:37
Citat från: Ras 74 skrivet 14 Januari 2011 kl. 10:56Om bara George Lucas kunde få upp ögonen för det med...

Ännu bättre om TLG kunde kamma sig och helt sluta med klistermärken.  >:(
Håller absolut med, speciellt stora märken som man ska sätta över flera bitar.

Myko

Jag vet inte jag, sätter aldrig på klistermärkena, så nu har jag fina rena bitar utan dekaler som går att återanvända till allting, och inte bara till det de kommer ifrån.

Tobbe Arnesson

Myko, det var begränsat tänkande av dig.  :P

Jag har hellre ett gäng dekorerade bitar man kan använda lite här och där. Klistermärkena blir liggande i någon hög och aldrig använda.
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 14 Januari 2011 kl. 13:43
Jag vet inte jag, sätter aldrig på klistermärkena, så nu har jag fina rena bitar utan dekaler som går att återanvända till allting, och inte bara till det de kommer ifrån.

Jag sätter nästan aldrig på klistermärken heller, sist var det en final i en byggtävling där vi skulle klistra på märkena... Jag vill minnas att alla gjorde något fel, jag klistrade märkena på fel sida, och någon kan ha satt de upp-och-ner, och ytterligare någon tror jag hade satt en bit på fel ställe, men jag minns inte detaljerna.

Ras 74

Tillbaka till topics grabbar!

Har skappat en tråd här som handlar om klistermärken.

Dreadcore

Nu kan det ju vara så att jag har blivit smått blind, men jag kan inte se Jack på några av lådorna. Hjälp?

Teabox

Citat från: Dreadcore skrivet 14 Januari 2011 kl. 15:35
Nu kan det ju vara så att jag har blivit smått blind, men jag kan inte se Jack på några av lådorna. Hjälp?

Jag antar att det inte är de slutgiltiga minifigurerna på bilderna eftersom de återanvända gubbar ifrån andra set i bilderna. Skulle gissa på att det är Jack som har "Tricorne" hatten på sig eftersom han hade det på den minifiguren som dök upp på någon konvent för ett par månader sen.

Gordonblixt

Snyggt! Tack Tobbe för att du la djuplänka bilderna. ;D
Blir ett väldigt dyrt LEGO år med alla dom kommande seten. :P
Citat från: Dreadcore skrivet 14 Januari 2011 kl. 15:35
Jag tror det är figuren med PoP torson och trekantiga hatten. ???

Etzel

Inte visste jag att Sauron skulle vara med i nya PotC-filmen  ;D

Tack för bilderna, Tobbe! Ska bli intressant att se hur de slutgiltliga setten blir, jag anar att detta tema kan bli vad PoP var för mig i år (dvs. dyrt  :P ).