Komplett SW minifigsamling

Startat av Skrytsson, 29 Oktober 2010 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Jag räknade med allihop, den Han Solo-version som typ aldrig sålts räknade jag ihop vad bitarna kostar till...

Ja, Leia med slätt ("choklad")hår är en felupplaga, men eftersom den fanns i rätt många set så har den fått en egen listning på BL.

Efter moget övervägande har jag bestämt mig för att C-3PO i guld är min favorit. Inte bara på grund av priset, men det är en guldkromad LEGO-gubbe för tusan! Det var också den första specialutgåvan. Av "vanliga" gubbar gillar jag nog Vader bäst. Eller Stormtrooper. Eller Leia. Äh, det funkar inte...

Skrytsson

Citat från: Mirandir skrivet 06 November 2010 kl. 10:28

Att den ser sämre ut beror på att det är en felproduktion som smugit sig med i en del, men inte alla, förpackningar av settet. Den figur som egentligen är tänkt att följa med är ju denna

Det är ju sjukt, att en sådan feltryckning kan bli så attraktiv på marknaden. Rena rama frimärket.

Skafte

Åååååååhhh, nu har Han Solos nya huvud hamnat i 7749 (Echo Base) också!

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=sw253a

Jag trodde det var grönt fram till 2011-seten skulle börja dyka upp  ::)
Någon som har ett extra ?

Skrytsson

Men vad då, tillverkar de det setet med Han Solos nya huvud nu plötsligt?

Skafte

Japp, det har de gjort med 6212 X-vinge ett tag också...

de Gothia

Citat från: Skafte skrivet 23 November 2010 kl. 13:38
Åååååååhhh, nu har Han Solos nya huvud hamnat i 7749 (Echo Base) också!

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=sw253a

Jag trodde det var grönt fram till 2011-seten skulle börja dyka upp  ::)
Någon som har ett extra ?

det huvudet stämmer inte med min gubbe som jag vill byta eller?
http://www.swebrick.se/index.php?topic=873.0

Skafte

Nej, eftersom du la ut det i somras är det med allra största sannolikhet på den!

Skrytsson

Skafte: Köp det på BL då. Helges har det för <16 kr!

Skafte

Japp, har koll på det! Surt bara att jag köpte ett för ett par månader sen när 6212-Solo dök upp med det. Man måste ju kolla alla tillgängliga BL-affärer för att se vilken som har mest annat man "behöver". Några spänn hit eller dit för huvudet spelar ju mindre roll!

Nackdelen med Helges är att man måste köpa (x4) eller (x20) av mycket, och då springer gärna totalsumman iväg lite!

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 24 November 2010 kl. 09:35
Nackdelen med Helges är att man måste köpa (x4) eller (x20) av mycket, och då springer gärna totalsumman iväg lite!

Japp, det gör ju det. Han har en hög minimum-gräns också (400 NOK ~ 450 SEK), det är det värsta. Jag ska ev handla där igen inom kort. Jag skulle kunna köp med ett sådant huvud om du vill, så får du det för självkostnadspris + frakt inom Sverige (6 kr).

Skafte

Oj, ja det vore ju inte så dumt! Hör av dig igen innan du beställer, så meddelar jag om jag vill ha det! Kombinerat med de Gothias Han Solo så blir det ju en hel gubbe!

Skafte

Tre dagar efter att Skrytssons kuvert (tack igen!) med ett Han Solo-huvud dumpit ner i brevlådan listas ännu en Solo på Bricklink med det huvudet! Nu är det stora Endor-setet som det kommer i också. I rent vredesmod beställde jag ett från England. Plus en massa annat förstås...

Det är inte lätt att vara komplettist-pucko, inte  ::)

Melmac

Kan man hitta Brettschneiders pdf om starwars minifigs någonstans nu?

mechamike

?