Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Komplett SW minifigsamling

Startat av Skrytsson, 29 oktober 2010 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Hörrni, nu har en ny SW-figur katalogiserats på Bricklink igen. Den ser ut att hålla ungefär samma höga nivå som Droid Brain  :P

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=sw311

Ras 74

Vilket set skall den vara med i tro?
Känner inte igen den alls. Har på sistone när jag byggt SW modeller inte brytt mig om att bygga
allt småtrams runtomkring själva modellen. Den där roboten känns just som sådant.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

robban

Dom är med i set 7676 republic attack gunship.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skafte

Jaså nu har den kommit in på listan! Har sett att den funnits i "pending approval"-listan ett tag. Jag har redan byggt ihop den, så då får jag masa mig ut till min hylla och flytta på hälften för att få in den i bokstavsordning...

Skrytsson

Hehe. Är det inte väldigt besvärligt i längden att ha figurerna i bokstavsordning?

Det vore inte lämpligare att, till en början, dela upp dem efter kronologin?

Skafte

En vecka utan att flytta minst 200 gubbar är inte en vecka som räknas...  :P

Skrytsson

Ras: Står dina också i bokstavsordning?

Ras 74

Dom ligger i ziplockpåsar 2 och 2 om det inte är sådana som det finns många av såsom
Stormtroopers, då ligger de 8 och 8 i en större ziplock. Alla figs är nerstoppade i olika lådor.
Så ingen display alls.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Silence101

Citat från: Skafte skrivet 13 januari 2011 kl. 22:14
flytta på hälften för att få in den i bokstavsordning...

??? Och mina ligger i legolådan bland dom andra bitarna. Sortera  ???
Ja jävl** skillnad det är på oss nördar  ;D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

mechamike

Nu kommer jag inte kunna sova.. Jag kommer tänka på hur vassa legobitar repar sönder bentrycket på dina Stormtroopers från Imperial inspection och hur din Cloud city Boba ligger och nöter mot nån 2x4 kloss..
Ångest!!

Zip lock!  I en ask...   "my preeeeecious"...  :D
?

Tobbe Arnesson

Mina Watto-delar ligger och skvalpar med diverse annat...
Blogg: Robotkampen

mechamike

Visst Tobbe strö salt i mina sår! Men det är ok. Lego är ju trots allt en leksak.
Nu ska jag ut o rasta grannens hund. Vi ska leka apport med 8480'n.



?

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

tellblom

Hörru mechamike  jag har ett Best-Lock set du kan få leka apport med istället
/M

Skafte

Puh, nu står Spy Droid på sin plats mellan den sista Snowtroopern och den första Stormtroopern... Dock började jag med en omfattande ommöblering för att göra plats för sommarens 25-30 nya gubbar!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.