Halloween - byggtävling med lottade priset

Startat av CopMike, 30 Oktober 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Ferdik

Citat från: mechamike skrivet 09 November 2010 kl. 10:01
Jag har fyllt 40, Nu är det min tur att vara bitter, bära gubbkeps, skrika åt barn som pallar äpplen och berätta för alla hur otroligt mycket bättre det var förr och hur bortskämda och ouppfostrade ungar är idag. Tänker du ta det ifrån mig Tobbe? I flera  år har jag väntat på att få kunna deklarera att  nymodigheter som Halloween och dokusåpor borde bannlysas. ;D

Bra! Glöm inte att även anmärka på ungdomars språkbruk, det gör alla äldre som inte fattar att ett språk utvecklas och att vi idag knappt skulle förstå ett ord av vad Gustav Wasa sa när han levde.  ;D

Tobbe Arnesson

Jag skulle förstå Gustav, han var ju mycket i dalatrakten. Fram med högafflarna, nu drar vi till Stockholm och spöar dansken!  ;)
Blogg: Robotkampen

mechamike

Precis !  Det heter Språkpolis inte jidder aina!

Jag har redan börjat lägga mig till med lite hederliga uttryck som inte utvecklats sedan medeltiden.

"Ta av dig mössan inomhus ung-jävel"
"Jag går före dig i kön för jag ska bara köpa kvällstidningen"

On topic, du får gärna förklara för mig vad ditt bygge med grisar och en svärdzombie har för koppling till Halloween
?

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 November 2010 kl. 10:18
Jag skulle förstå Gustav, han var ju mycket i dalatrakten. Fram med högafflarna, nu drar vi till Stockholm och spöar dansken!  ;)

Jag är helt klart på :P

Ferdik

Citat från: mechamike skrivet 09 November 2010 kl. 10:24
Precis !  Det heter Språkpolis inte jidder aina!

Jag har redan börjat lägga mig till med lite hederliga uttryck som inte utvecklats sedan medeltiden.

"Ta av dig mössan inomhus ung-jävel"
"Jag går före dig i kön för jag ska bara köpa kvällstidningen"

On topic, du får gärna förklara för mig vad ditt bygge med grisar och en svärdzombie har för koppling till Halloween

Haha!

Det är inte mitt bidrag, mitt är längre upp! Börjar herrn få problem med synen?  ;)

Tobbe Arnesson

Nu ska vi vara snälla med farbror, han brände säkert tungan på sitt kokkaffe som sannolikt sörplades från fatet.

Ferdik

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 November 2010 kl. 10:48
Nu ska vi vara snälla med farbror, han brände säkert tungan på sitt kokkaffe som sannolikt sörplades från fatet.

Ja! Och i skolan när han var liten fick de lära sig vikten av att gömma sig för dinosaurier om de mötte någon.

mechamike

Citat från: Ferdik link=topic=1227.msg13750#msg13750
Haha!
Det är inte mitt bidrag, mitt är längre upp! Börjar herrn få problem med synen?  ;)

Ferdik / Fredrik det är inte så lätt att se nu när starren kommer krypande.
Ferdik vad är det för stavning förresten? .. på min tid hette alla gossar Lars och det dög min sann åt dom!

Väntar med spänning på att Konstapel Mikael ska utlysa segrarna, ska bli intressant. Torde väl annonseras snart kan man hoppas. Måste nog ta mig ett fat kaffe till för att lugna nerverna. Fat är för övrigt det bästa sättet att dricka kaffe på när man dricker på bit och inget att skämta om.

?

AndersI

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 November 2010 kl. 10:18

Jag hoppas du är medveten om att det språk Gustav Vasa talade ligger betydligt närmare danska än modernt dalmål :-)

(Källa: En bok om språkhistoria som står i bokhyllan hemma, minns inte exakt vad den heter, kollar i kväll för mer exakt citat)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Tobbe Arnesson

Just ja, AndersI är också gammal.  :P  ;)  :D

AndersI

Vad menar du med det! Host, harkel,... (vänta medan jag sätt mig ner och vilar lite...)

Gammal?! Man är inte en dag äldre än man känner sig, och just nu känner jag mig förkyld - kan det smitta via Internet? Sån därn strålning di prater ôm på nyhetera...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Fredrik

Kännns som om hela denna tråd är påväg Off topic :P

mechamike

Citat från: Fredrik skrivet 09 November 2010 kl. 16:16

Håller med, man undrar ju vart moderatorn håller hus. ::)
Fast man skulle kunna se det som paus underhållning tills dess att Copmike utannonserar vinnarna.

Men för att gå tillbaka till ämnent så har jag fortfarande inte fått det fina konstverket med grisarna förklarat för mig.. Välbyggt, snyggt  men för mig lätt obegripbart.
?

Fredrik

Citat från: mechamike skrivet 09 November 2010 kl. 16:25

Fast man skulle kunna se det som paus underhållning tills dess att Copmike utannonserar vinnarna.

Men för att gå tillbaka till ämnent så har jag fortfarande inte fått det fina konstverket med grisarna förklarat för mig.. Välbyggt, snyggt  men för mig lätt obegripbart.
Ja, min tanke är att de är en zombi och några svininfluensa grisar som jagar någon, allt med zombisar och mardrömscener har väl med halloween att göra? eller?

Stigge72

Citat från: Fredrik skrivet 09 November 2010 kl. 17:22
Citat från: mechamike skrivet 09 November 2010 kl. 16:25

Ja, min tanke är att de är en zombi och några svininfluensa grisar som jagar någon, allt med zombisar och mardrömscener har väl med halloween att göra? eller?

Är det ett armborst zombien har i vänsterhanden?