SBC oktober - med pris!

Startat av Sollan, 05 Oktober 2017 kl. 13:13

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Stigge72

Är det någon som trodde att Aygore valde rätt strömbrytare?  ::) :o

Rätt svar är så klart: Nenemensan!

Aygore drar i spaken, och blir en aning spak, när lampan förblir släckt, men istället öppnas dörren till Caterzillas bur, och besten formligen flyger ut...

Dr Francula, som man får anta hade någon anledning att låsa in Caterzilla i buren, kommer säkert att ha ett och annat att säga om Aygores tilltag.

October. Apparently Aygore picked the wrong switch. It's not getting any lighter in the laboratory, but Caterzilla is pleased someone opened the door. What will dr. Francula say? by stigge72, on Flickr

andreaseldh

Läckert med en fortsättning från förra månaden!

drdoddo

Ytterligare ett bidrag, ett modell-kit. Inspirerad av en av Peter Reid's gamla byggen. Tänkte att den här idén passade ganska bra till de S.A.F.S jag byggt sista tiden ;)

Ma.Ktober S.A.F.S building kit by Andreas Lenander, on Flickr

Ma.Ktober S.A.F.S building kit - finished model by Andreas Lenander, on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Här är inspirationen:

Assembly required by Peter Reid, on Flickr

En reflektion:
Hur mycket är det ok att låna?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 10 Oktober 2017 kl. 21:59
Här är inspirationen:

Assembly required by Peter Reid, on Flickr

En reflektion:
Inspirationen var hans gråa robot-variant om vi ska vara petiga då jag inte sett den här bilden tidigare. Men kul att du hittade den då den också är väldigt snygg. Han själv verkade i alla fall tycka om den utifrån vad han skrev på Flickr. Men passar det inte så kan jag gladeligen ta bort den från månadens tävling.

Magnus den store

En reflektion:

Jag tror att det är svårt att dra en gräns i den frågan. Det kommer bli svårt att formulera och bedöma. Låt istället varje röstande avgöra det utifrån sitt eget perspektiv och tycke.

Citat från: drdoddo skrivet 10 Oktober 2017 kl. 23:55
Men passar det inte så kan jag gladeligen ta bort den från månadens tävling.

Jag tycker att den ska vara kvar. Låt röstningsförfarandet styra.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Sollan

Citat från: Magnus den store skrivet 11 Oktober 2017 kl. 07:46
Jag tycker att den ska vara kvar. Låt röstningsförfarandet styra.

Tävlingsledningen håller med 😀

Nybohov Creation Ltd.

Finns månadens bit i roboten? Det är svårt att se.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

En reflektion:
Jag lånar och kopierar jättemycket. Det är en del av hur jag lär mig bli en bättre byggare. Jag tycker man får låna nästan obegränsat.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Plagierar man rakt av är det naturligtvis inte snyggt. Här var jag väldigt tydlig med vem som inspirerat mig och ge cred till honom. Jag gjorde, i mitt tycke, en egen variant på detta med ett bygge som passar till tema-månaden Ma.Ktober. Ska vi sitta och leta bilder på sånt som gjorts tidigare kommer det bli en ganska tråkig tillställning då väldigt många gjort saker tidigare. Jag tittar också mycket på vad andra har gjort för inspiration. Är det något som är väldigt bra så ser jag alltid till att ge cred. Vet inte riktigt vad det tillförde att lägga upp en bild som jag för övrigt inte hade sett och insinuera att jag plagierat den.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 11 Oktober 2017 kl. 09:15
En reflektion:
Jag lånar och kopierar jättemycket. Det är en del av hur jag lär mig bli en bättre byggare. Jag tycker man får låna nästan obegränsat.

Jag håller med. Det luriga är väl om man lånar mycket i en tävling som handlar om att hitta nya användningsområden för en viss bit?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: drdoddo skrivet 11 Oktober 2017 kl. 10:03
Plagierar man rakt av är det naturligtvis inte snyggt. Här var jag väldigt tydlig med vem som inspirerat mig och ge cred till honom. Jag gjorde, i mitt tycke, en egen variant på detta med ett bygge som passar till tema-månaden Ma.Ktober. Ska vi sitta och leta bilder på sånt som gjorts tidigare kommer det bli en ganska tråkig tillställning då väldigt många gjort saker tidigare. Jag tittar också mycket på vad andra har gjort för inspiration. Är det något som är väldigt bra så ser jag alltid till att ge cred. Vet inte riktigt vad det tillförde att lägga upp en bild som jag för övrigt inte hade sett och insinuera att jag plagierat den.

Så fort jag såg din bild visste jag att jag hade sett något liknande. Jag mindes dock inte vem som gjort det bygget. Eftersom du gav cred till Peter Reid kunde jag hitta tillbaka till bilden på Flickr. Jag tänkte inte ens tanken på att du inte skulle ha sett samma bild som jag.

Odidoma

Roligt med omnämnande på TBB, känns som att minst ett bygge per tävling hamnar där.