Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC oktober - med pris!

Startat av Sollan, 05 oktober 2017 kl. 13:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

Här kommer Swebrick Brick Challenge IX

Regler som tidigare:

Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit i valfri färg.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt, ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 800 pixlar i denna tråd.
Bilderna ska postas senast söndag 29 oktober.
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.

Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.
Framför allt tävlar vi om ära och berömmelse, men vinnaren den här månaden får två påsar direkt från Lego House!



Vinnaren bestämmer nästa månads bit.

Månadens bit är 92690 Bar 1L with Top Stud and 2 Side Studs



Det här är en bit som jag väldigt ofta tror att jag ska använda, men oftast väljer jag till slut någon annan bit i stället, så det ska bli väldigt kul att få inspiration att använda biten.

Blir det inredning, växter eller rent av teknikbyggen? Lycka till  :D

Odidoma

Bra bit och roliga priser.

Stigge72

Intressant bit, som jag av en händelse1 råkar ha ett par hundra av...  8)

När jag hade läst så långt så jag såg bilden på priset var jag övertygad om att månadens bit skulle vara ;D

1. En för föreningens medlemmar årligen återkommande händelse, som i år infaller nu på lördag...

janho

Citat från: Stigge72 skrivet 05 oktober 2017 kl. 13:31

När jag hade läst så långt så jag såg bilden på priset var jag övertygad om att månadens bit skulle vara ;D


Men varför inte? Kanske tror man att 2x4 brick är för tråkiga, för "old-school". Då är SBC ett bra tillfälle att hitta en ny ungdom...

andreaseldh

#4
Citat från: Sollan skrivet 05 oktober 2017 kl. 13:13
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.

Bra för jag har så vitt jag vet inga alls av den biten.

Tillägg
Nu har jag kollat BL och jag har visst hela 5 oöppnade askar där den ingår: , , , och !

crowwlime_

Citat från: andreaseldh skrivet 05 oktober 2017 kl. 17:02
Citat från: Sollan skrivet 05 oktober 2017 kl. 13:13
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.

Bra för jag har så vitt jag vet inga alls av den biten.

Ja, de enda jag har sitter ju på set jag inte är redo att riva än på ett tag..

o0ger

Kul! Jag har redan fått en idé! Så jag kanske väljer att vara med för första gången ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Citat från: crowwlime_ skrivet 05 oktober 2017 kl. 17:04
Ja, de enda jag har sitter ju på set jag inte är redo att riva än på ett tag..

Jag känner ungefär samma för att öppna lådorna.

Betweenbrickwalls

Åh, rolig bit! Inredning är aldrig fel 😉
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

drdoddo

Smutt, den här biten använder jag ju en hel del :)

o0ger

Guardian Golem



Detta bygge började med att jag försökte bygga ett träd av en massa lugbulkbitar från förra året. Sen råkade jag öppna mitt nya Chewbacca-set och då tog allting en helt ny vändning. :D

Jag har använt 92690 i både brunt, guld och ljusgrått i detta bygge. Kan ni hitta dem ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Är väl som vanligt med här också. Klossade ihop en liten "maintanence-bay" till en S.A.F.S (för övrigt inspirerad av Swestar). Använt ett gäng av månadens bit i LBG.

Ma.Ktober - S.A.F.S repair bay by Andreas Lenander, on Flickr

Stigge72

Citat från: drdoddo skrivet 08 oktober 2017 kl. 09:07
Är väl som vanligt med här också. Klossade ihop en liten "maintanence-bay" till en S.A.F.S (för övrigt inspirerad av Swestar). Använt ett gäng av månadens bit i LBG.

Ma.Ktober - S.A.F.S repair bay by Andreas Lenander, on Flickr
Lite halvt OT, men jag gillar tunnorna. :)

Magnus den store

Fina bidrag hittills alla två. Inte helt lätt att hitta biten på en mobilskärm.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Här kommer så ett till litet (snabb) bygge. Utgångspunkten var en sån där ihopvikbar cykel :)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.