WIP: Hogwarts "kvarteret"style

Startat av Svartkrut, 24 September 2017 kl. 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Det är ju ett väldigt fint bygge, men taket oroar mig lite. Det ser ut som det sviktar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Svartkrut

Citat från: Magnus den store skrivet 30 Januari 2019 kl. 21:38
Det är ju ett väldigt fint bygge, men taket oroar mig lite. Det ser ut som det sviktar.
Ja det blir lite tungt och långt avstånd. Behöver troligtvis stärka upp det lite. Får se vad det blir för lösning. Väldigt bitkrävande bygge.

stej123

Jag blir väldigt sugen på att återuppta mitt och Emmas Hogwarts-bygge när jag ser detta! Jättefint och du har fångat t.ex. scenen med Filch väldigt bra!

Vi kommer inte prioritera att bli klara med vårt bygge innan Borlänge, så vill du låna lite husalfer då så går det bra!

Emma

Alltså, wow! Detta är supercoolt. Ska bli spännande att se irl.
Region Mitten

Svartkrut

Citat från: stej123 skrivet 31 Januari 2019 kl. 16:00
Jag blir väldigt sugen på att återuppta mitt och Emmas Hogwarts-bygge när jag ser detta! Jättefint och du har fångat t.ex. scenen med Filch väldigt bra!

Vi kommer inte prioritera att bli klara med vårt bygge innan Borlänge, så vill du låna lite husalfer då så går det bra!
Tack. Det kan säkert behövas. Har bara några få i nuläget.

Svartkrut

Liten uppdatering av Hogwartsbyggets framskridande. The Great Hall och köket har fått en klippa att stå på, så att markytan hamnar i samma höjd som övriga moduler. Har påbörjat nästa flygel.

CopMike

Makalöst imponerande hur du bara fortsätter och bygger - respekt :D!

Classus

Fantastiskt snyggt! Vad kallas bitarna som sticker ut på bokhyllorna? Det ser ut som bruna skyltar eller tjocka luntor gjorda av något med gångjärn. Det sticker ut två stycken på bokhyllan där Harry, Hermione och Ron står.

CopMike

Citat från: Classus skrivet 06 April 2019 kl. 19:08
Fantastiskt snyggt! Vad kallas bitarna som sticker ut på bokhyllorna? Det ser ut som bruna skyltar eller tjocka luntor gjorda av något med gångjärn. Det sticker ut två stycken på bokhyllan där Harry, Hermione och Ron står.
Gissar att det är en 24324 + 24093 med en "clip"-del som greppar framdelen på 24324:an?!

Classus

Jag hade hittat den om jag sökt på "book" i Minifig Utensils på BrickLink. Nästa gång ska jag klara av det. :)

Svartkrut

Citat från: CopMike skrivet 06 April 2019 kl. 15:20
Makalöst imponerande hur du bara fortsätter och bygger - respekt :D!
Tack. Kan också kallas för besatthet, hyperfokus eller specialintresse. En av fördelarna med asperger. Att ha oändligt med kraft och energi för att nörda in sig på något under lång tid.  ;D

Citat från: CopMike skrivet 06 April 2019 kl. 20:14
Citat från: Classus skrivet 06 April 2019 kl. 19:08
Gissar att det är en 24324 + 24093 med en "clip"-del som greppar framdelen på 24324:an?!

Tack. Stämmer bra.  :D

Svartkrut

Sista uppdateringen inför Borlänge.

CopMike

Grymt bra :D! Gillar speciellt uppochnedvända tropikhattar som handfat på toan ;D!

Svartkrut

Tack. Kände att det var dags att förnya sig och börja använda fler sorters bitar på nya sätt. ;D

andreaseldh

Skoj med guldtjuvarna från Fantastiska vidunder, men rummet med de många skålarna som brinner kommer jag inte ihåg från vilken film dom är?