[MOC] Vägmålning går snett

Startat av Nybohov Creation Ltd., 17 September 2017 kl. 17:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

På Klossfestivalen var det flera personer som sa att de gillade att det hände så mycket med figurerna runt husen och ute på gatan. Jag fick då denna idé.

[MOC] Paint job gone wrong by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Emma

Ha ha HA! Men vad är det för kommun som beslutat om nymålning av gammal trasig gata? Ska du inte lägga ny asfalt först. (Du kan joina cb asfalt...) I övrigt så är detta helt klockrent!
Region Mitten

stej123

Citat från: Emma skrivet 17 September 2017 kl. 17:36
Ha ha HA! Men vad är det för kommun som beslutat om nymålning av gammal trasig gata? Ska du inte lägga ny asfalt först. (Du kan joina cb asfalt...) I övrigt så är detta helt klockrent!
Jag tycker det känns som en helt normal, kommunal planering. ::)

Kul bygge!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: stej123 skrivet 17 September 2017 kl. 17:47
Citat från: Emma skrivet 17 September 2017 kl. 17:36
Jag tycker det känns som en helt normal, kommunal planering. ::)

Kul bygge!

Tack båda!

Jag står på Stejs sida i denna fråga. Det är nog olika entreprenörer som sköter de olika delarna av underhållet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Ozp

Det är precis sånt här man kan och ska använda moduversevägarna till. Bra jobbat

Record

Haha, hemma hos mig är det nog mer troligt att det skulle hända, än att de la ny asfalt, alltså cobra på vägen ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Peter S

Med tanke på hur vanligt det är undrar man ju var alla kobror befinner sig när man inte målar väglinjer...

Betweenbrickwalls

Superkul och klart "tänkande utanför boxen"! jag gillar särskilt färgpölen  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Ozp skrivet 17 September 2017 kl. 17:52
Det är precis sånt här man kan och ska använda moduversevägarna till. Bra jobbat

Tackar! Jag börjar gilla moduverse.

Citat från: Record skrivet 17 September 2017 kl. 19:26
Haha, hemma hos mig är det nog mer troligt att det skulle hända, än att de la ny asfalt, alltså cobra på vägen ;)

Hm, det kanske går att fylla håligheter med gamla kobror? De får nog inte vara för färsk för då kan det bli halt.

Citat från: Peter S skrivet 17 September 2017 kl. 21:42
Med tanke på hur vanligt det är undrar man ju var alla kobror befinner sig när man inte målar väglinjer...

De ligger nog och lurar i ett buskage i Halland.

Citat från: andreaseldh skrivet 17 September 2017 kl. 23:00
Så det var SÅ det gick till i Falkenberg!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/forsok-att-rata-upp-dyngrakan-misslyckades

Skoj! Jag tror inte att jag sett detta tidigare. Dyngrakan är ju ett skoj namn.

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 17 September 2017 kl. 22:59
Superkul och klart "tänkande utanför boxen"! jag gillar särskilt färgpölen  :)

Tackar! Ibland vet jag inte var den där boxen som alla pratar om – ibland är jag så djupt inne i den att jag inte kan se över kanten.

Citat från: Wolcker skrivet 18 September 2017 kl. 02:10
Älskar ormen, jag får jävlaranamma känsla direkt.

Torsten, 10 år, ratade min första idé med en katt. Jag tyckte att det vore superroligt om en vägarbetare inte vågade passera en katt, men det kanske inte skulle vara begripligt. En kobra är en tydligare fara.

mortil

Denna tyckte jag var skitkul direkt jag såg den. 
riktigt kul idé.

välgjort och snyggt!
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Illuwatar

Riktigt skoj och snyggt utfört... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Record

Citat från: Record skrivet 17 September 2017 kl. 19:26

Gud hör bön, som en blixt från klar himmel ligger det nu helt ny asfalt på gamla riksvägen utanför mitt hus:), så vad väntar du på, kom och måla vetja, jag lovar att hålla undan ev kobror;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

wollt

Citat från: Wolcker skrivet 18 September 2017 kl. 02:10
Älskar ormen, jag får jävlaranamma känsla direkt.

Haha, jag tänkte också på den, men skrev inget för jag var övertygad om att ingen skulle fatta referensen!