[MOC] The temple - summer joust 2017 (kyrko-kategorin)

Startat av drdoddo, 21 Juni 2017 kl. 21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Fick lite inspiration och byggde ihop ytterligare ett bidrag till summer joust. Hade ju köpt ett gäng 1x2 plates i DBG och ville använda dem lite mer då jag gillar strukturen man får. För att få ett lite mer intressant bygge experimenterade jag lite med hur man kan sätta ihop dem illegalt. Min gamla steampunk tricycle blev ju rätt uppskattad där jag just använde mig av den tekniken för hjulen så jag körde på det och fick till några rätt tilltalande "bågar" som ramade in templet/altaret. Har man bråttom så rekommenderar jag inte att man använder sig av denna teknik...

The temple by Andreas Lenander, on Flickr

Gideon

Riktigt lyckad atmosfär :)
Misstänker att du hittat lite dbg-plates på PaB...?

(En liten foto-tanke är att det möjligtvis gjort sig bättre vriden en aning till medurs så att pelarna inte var uppradade och att den främre pelaren inte skymmer altaret?)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Zilmrud

Snyggt! Men som du säger, skall man få till det och med likvärdiga mellanrum så tar det tid energi
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

drdoddo

Citat från: Gideon skrivet 21 Juni 2017 kl. 21:24
Riktigt lyckad atmosfär :)
Misstänker att du hittat lite dbg-plates på PaB...?

(En liten foto-tanke är att det möjligtvis gjort sig bättre vriden en aning till medurs så att pelarna inte var uppradade och att den främre pelaren inte skymmer altaret?)
Tackar, ja utan PaB-väggen hade det varit svårt 😜
Har några fler bilder som kommer upp inom kort med andra vinklar, men tack för feedback!
Citat från: Zilmrud skrivet 22 Juni 2017 kl. 08:55
Snyggt! Men som du säger, skall man få till det och med likvärdiga mellanrum så tar det tid energi
Tackar! 😜

drdoddo



Teabox

Bra stämning i bygget. Snyggt med den tyg biten som en duk :)

drdoddo

Citat från: andreaseldh skrivet 25 Juni 2017 kl. 20:47
Läckert golv! Fortsättning följer...
Tackar, tackar 😜👍
Citat från: Teabox skrivet 26 Juni 2017 kl. 08:55
Bra stämning i bygget. Snyggt med den tyg biten som en duk :)
Tack! Kändes som det borde vara lite dunkelt/mörkt. Kul att du gillade det 😀