[WIP] Harry Potters värld

Startat av A_Houston, 18 Februari 2017 kl. 12:04

Föregående ämne - Nästa ämne

A_Houston

Citat från: Joacim skrivet 11 Oktober 2019 kl. 19:23
Citat från: Odidoma skrivet 11 Oktober 2019 kl. 17:49
Wow! Maffigt bygge. Som med alla stora byggen, försäkra dig att det går att ta isär/få ut genom dörren om du får för dig att ställa ut det ;)

Ser ut att vara på moduvers eller Mils plattor tycker jag mig se... fast så är jag ju blind förstås.

Japp, moduverse stämmer bra. Började bygga med dem efter att ha läst här på forumet

A_Houston

Citat från: Emma skrivet 13 Oktober 2019 kl. 08:28
Riktigt bra! Swebrick börjar få många stora häftiga Harry Potter-byggen, vore kul att kunna ställa ut alla samtidigt!

Ställa ut hade varit kul. Behöver göra färdigt en hel del mer innan det kan bli aktuellt, men jag är på i framtiden....

A_Houston

Det går sakta men säkert framåt i Harry Potters värld. Barnen har nu sagt att de kommer fortsätta bygget när jag dör  :D. Tips på utformning tas tacksamt emot

robinnilsson403

Haha! Barns kommentarer är oslagbara!

Det blir snyggt, men det känns som om piskande pilträdet behöver en gnutta mer kärlek. Det blir som en "trappa" av slopes. Kanske få in några curved slopes eller någon snottad bit? :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

stej123

När får vi se detta maffiga bygge på en utställning? :)

A_Houston

Citat från: robinnilsson403 skrivet 07 Mars 2020 kl. 10:06
Haha! Barns kommentarer är oslagbara!

Det blir snyggt, men det känns som om piskande pilträdet behöver en gnutta mer kärlek. Det blir som en "trappa" av slopes. Kanske få in några curved slopes eller någon snottad bit? :)

Ja, du har rätt. Det ser inte särskilt bra ut. Jag får fila lite på det. Tack för synpunkten

A_Houston

Citat från: stej123 skrivet 07 Mars 2020 kl. 10:12

Jag siktar på att vara skapligt färdig till hösten. Säg till när det blir något bra tillfälle framöver  :)

robinnilsson403

Vet inte var du är baserad, men Lego World i Stockholm (v44?)? Annars brukar väl sen höst och vinter vara ganska lugn.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Emma

Citat från: A_Houston skrivet 07 Mars 2020 kl. 23:07
Citat från: stej123 skrivet 07 Mars 2020 kl. 10:12

Jag siktar på att vara skapligt färdig till hösten. Säg till när det blir något bra tillfälle framöver  :)

Ursäkta att jag lyfter upp en gammal tråd. Men, jag måste bara säga....

Kommer bygget finnas kvar efter pandemin? Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att se detta live!
Region Mitten

A_Houston

Tyvärr så har jag plockat ned alltihop, bit för bit. Kunde inte längre avvara platsen.

Glömde att både ta de sista korten samt att låta barnen leka med det. Surt :(

Har påbörjat ett annat bygge, bilder kommer. Detta blir dock något mindre...

Joacim

Citat från: A_Houston skrivet 03 Juli 2021 kl. 21:08
Tyvärr så har jag plockat ned alltihop, bit för bit. Kunde inte längre avvara platsen.

Glömde att både ta de sista korten samt att låta barnen leka med det. Surt :(

Har påbörjat ett annat bygge, bilder kommer. Detta blir dock något mindre...
Synd, hade också sett fram emot att se bygget... men förstår att platsen kan behövas.

A_Houston

Nu har jag lovat yngsta sonen att detta ska byggas igen och att det ska bli både större och bättre. Vi kommer börja med Aragogs håla och sedan arbeta oss igenom förbjudna skogen, förbi Hagrids stuga och upp till slottet. Denna gång tänker jag mig att vi även ska få till quidditch planen och tågstationen. Vatten över huvudet  ;D