[WIP] Harry Potters värld

Startat av A_Houston, 18 Februari 2017 kl. 12:04

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Ett tips angående marken är att klä den med lövverk 2417, det är ett rätt kostnadseffektivt sätt att komma ifrån vanliga studs. Jag tänker mig att det motsvarar mossa eller ris. Men jag förstår om du kommer behöva de bitarna till lövverk i träden.

A_Houston

Citat från: stej123 skrivet 18 April 2017 kl. 12:21
Det ser jättebra ut.

Lite mer höjdskillnader och kanske lite mindre raka rötter så tror jag det blir ännu lite bättre!

Bra tips, tack! Vad tror du om att lägga på ett lager tiles på rötterna?

A_Houston

Citat från: lingonfil skrivet 18 April 2017 kl. 12:41
Ett tips angående marken är att klä den med lövverk 2417, det är ett rätt kostnadseffektivt sätt att komma ifrån vanliga studs. Jag tänker mig att det motsvarar mossa eller ris. Men jag förstår om du kommer behöva de bitarna till lövverk i träden.

Jag har ganska mycket löv så detta ska jag testa. Tack för tipset!

A_Houston

Kom igång med bygget av förbjudna skogen igen. Någon fotograf är jag tyvärr inte. Förutom att bygga färdigt i skogen så ska jag försöka mig på att få till en övergång till Hagrids stuga och sedan fortsätta vidare mot Hogwarts. Tips tas tacksamt emot

robinnilsson403

Snyggt! Jag tycker att du har hittat en perfekt färgskala i skogen!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

A_Houston

Är nu igång med bygget igen. Snart klar med skogen och övergången till Hagrids stuga. Börjar kanske på quidditch planen eller vägen till Hogwarts sen

Betweenbrickwalls

Åh, vilket spännande bygge!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

stej123

Svartkrut

Snyggt! Och kul med fler harrypotterbyggare!  ;D

A_Houston

Bygget av Harry Potters värld fortgår, sakta men säkert. Beräknar att vara klar inom 10 år med nuvarande takt. Fick ett litet bakslag då minsta sonen gick lös på förbjudna skogen med ett jättestort plastsvärd. Som tur är så går ju lego att "laga"  ;D

Odidoma

Wow! Maffigt bygge. Som med alla stora byggen, försäkra dig att det går att ta isär/få ut genom dörren om du får för dig att ställa ut det ;)

Joacim

Citat från: Odidoma skrivet 11 Oktober 2019 kl. 17:49
Wow! Maffigt bygge. Som med alla stora byggen, försäkra dig att det går att ta isär/få ut genom dörren om du får för dig att ställa ut det ;)

Ser ut att vara på moduvers eller Mils plattor tycker jag mig se... fast så är jag ju blind förstås.

stej123

Det ser riktigt lovande ut!

Anders67

Häftigt och imponerande!

Emma

Riktigt bra! Swebrick börjar få många stora häftiga Harry Potter-byggen, vore kul att kunna ställa ut alla samtidigt!
Region Mitten