Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Centralstation

Startat av Boathill, 04 Februari 2017 kl. 07:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Storm_666

Riktigt snyggt, ser realistiskt ut. Denna tråd kommer att följas med stort intresse  ;)
Vågar man hoppas på inredning och isf kommer det bilder även på det??
Keep up the good work.

Boathill

Citat från: Storm_666 skrivet 14 April 2017 kl. 21:45
Riktigt snyggt, ser realistiskt ut. Denna tråd kommer att följas med stort intresse  ;)
Vågar man hoppas på inredning och isf kommer det bilder även på det??
Keep up the good work.

Stort tack! :) Ambitionen är att få till en inredning men om det skall bli någon station alls så inser jag att jag behöver fokusera på utsidan först. Men försöker att lite tänka på hur insidan blir när man designar utsidan, det blir ju inte direkt en slät vägg! :)
Region Hufvudstaden

Boathill

Äntligen lossnade det lite, har kämpat med taket länge och inte fått till något som såg bra ut, tänkte helt om och ändrade taktyp helt och känner att jag nu har något som får duga och som går att fixa till. Det blir ett mindre svart tak av 2x3 slopes i mitten. Kom gärna med konstruktiv feedback på saker som ser konstigt ut eller som kan bli bättre! :)

Region Hufvudstaden

o0ger

Jag tycker det ser jättebra ut!

Du har valt tan och vitt som färg på sidorna av huset, men grått och vitt i mitten. Jag tycker du borde köra vidare med tan och vitt även i mitten av byggnaden.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Boathill

Bra input, ändrade till tan på arch och pelare men såg bäst ut att behålla den gråa grunden till pelaren :) känns lite platt ovanpå archen, kanske kan sätta en 1x4 plate i tan ovanpå ellen andra förslag? :)

Höjde även våning två med en bick ovsnför fönstren!
Region Hufvudstaden

o0ger

Ser bättre ut tycker jag!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nickexs

Ser ju riktigti snyggt ut! :)

Var har du fått inspirationen ifrån?

Boathill

Citat från: Båtåkaren skrivet 02 Juni 2017 kl. 23:27
Ser ju riktigti snyggt ut! :)

Var har du fått inspirationen ifrån?

Tacksr för det! :) Från början var det Stockholms Central men taket blev till slut något helt annat så inte så mycket kvar av originalet nu! :)
Region Hufvudstaden

Boathill

Snotade ut ramen runt fönstren med en halv plate. Några förslag på hur jag kan bli av med grooven på tilesen över bågarna?
Region Hufvudstaden

o0ger

Använd jumper plates utan groove?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Boathill

Sorry, var nog lite otydlig i beskrivningen. Den är snotad med en plate mellan två "lamphållare" (minns inte numret nu) :)
Region Hufvudstaden

o0ger

ok, men om du flyttar ramen runt fönstren en halv stud ut med hjälp av jumper plates så kan du få till en övergång utan groove i överkant.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Boathill

Yes men tycker det står ut för mycket då, det är perfekt nu och inte hela världen med groves heller, vsr mest nyfiken om någon hade någon smart idé! :)
Region Hufvudstaden

Boathill

Tydligen väntar de på tåget till Örebro! ;)
Region Hufvudstaden

byStfn

Riktigt schysst har det blivit! Bra jobbat!