Månadens MOC Februari 2017 arbetstråd

Startat av Anders67, 02 Februari 2017 kl. 10:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

första post

Anders67

Citat från: mechamike skrivet 01 Februari 2017 kl. 07:54

Skulle städa lite i Lego ataljén, men vart sittande och byggde denna maskinen med tablescraps.. 

Ref:

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 01 Februari 2017 kl. 18:27
Å så en tank. Hade gjort tracks-delarna till ett annat bygge som jag visade i höstas men var inte helt nöjd med proportionerna på den. Tycker att denna "compact-version" blev lite roligare. Även en fullt integrerad lyftkran som göms på undersidan ganska smidigt. Namnen är oerhört krystade men nåt kul ska man ha även med dem  ::) ;D

T-H.O.R - Terrain Hauling Orbital Rover by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Anders67

Citat från: Odidoma skrivet 03 Februari 2017 kl. 20:54
Här är mitt senaste bygge, Jag tar ett avtramp från "thug life" och "Redneck" temat och kör en liten fristående vigg.

Jag vill självklart passa på att tacka Sockerbit som alltid bidrar med konstruktiv kritik och i många fall bitar så att jag kan färdigställa inte bara det här bygget utan även många andra byggen.

Anders67

Anders67

Citat från: Zilmrud skrivet 12 Februari 2017 kl. 21:52
Mechxosuit

Efter den stora olyckan lades stora delar av staden San Victoria i ruiner. Stora delar av ruinerna är kontaminerade av den farliga, men viktiga, energikällan Vernit och Vernitplasma. Denna viktiga energikälla behövs av alla och är orsaken till att det är ständiga strider i ruinerna.

Vernitplasman har starkt muterande egenskaper om man ej skyddar sig. Stor del av befolkningen utanför Stadens barriär har muterats på något sätt.

I striderna om Verniten behövs stridsmaskiner av olika slag. Krigsherrarna utanför barriären har börjat manipulera och ändra på olika levande varelser och blandar levande varelser och maskiner. Allt för att få ett övertag mot stadens Legoknektar.

Mechxo and Troll by Peter Ilmrud, on Flickr

Mechxo 0 by Peter Ilmrud, on Flickr

Mechxo 3 by Peter Ilmrud, on Flickr

Mechxo 4 by Peter Ilmrud, on Flickr

Steam Troll 2 2 by Peter Ilmrud, on Flickr

Anders67

Anders67

Anders67

Citat från: Per Åkesson skrivet 12 Februari 2017 kl. 21:41
färdig kub med släta sidor,
jag byggde 2 halvor som satt ihop med egentillverkad bid som har knoppar åt båda hållen:

Anders67

Citat från: zeke skrivet 13 Februari 2017 kl. 01:19
Efter att ha spontanhandlat en stor strut från PaB-väggen på MOS och inte haft något mål så pillade jag ihop en spårvagn/tåg/tbana av bitarna. Kul utmaning. Stationen har dock fått förstärkning i form av plattor.

Anders67

Anders67

Citat från: Zilmrud skrivet 16 Februari 2017 kl. 16:52
The Planetarium Mall

Efter den stora olyckan lades stora delar av staden San Victoria i ruiner. De rika familjerna som överlevde katastrofen byggde en barriär mot ruinerna. Innanför denna barriär kunde de fortsätta att leva som vanligt så länge barriären var skyddad.

Här blomstrar livet och utvecklingen går framåt. Här är ett köpcentrum för de välbärgade stadsborna där de kan köpa nya fina kläder och andra ljuva ting.

Modulhusen i staden byggs med mellanrum på sidorna och bakom för att skapa gränder bakom och mellan husen. Här finns en lite smutsigare och fattigare del av staden dit de mest välbergade aldrig beger sig.

Byggnaden har roterande skyltfönster och en roterande glob på taket. Dessa drivs av en stor ångmaskin (rotativ steam beam engine) på baksidan av köpcentret (egentligen drivs allt av 2st PF Medium motorer, batterier och IR mottagare för styrning).

Jag återkommer senare med en video...

The Planetarium Mall - Front by Peter Ilmrud, on Flickr

The Planetarium Mall - Back by Peter Ilmrud, on Flickr

The Planetarium Mall - Rotativ Steam Beam Engine by Peter Ilmrud, on Flickr

The Planetarium Mall - Rotating Shop Window by Peter Ilmrud, on Flickr

Anders67