[MOC][spoiler alert] Emma och Stej bygger Firefly

Startat av Emma, 13 Januari 2017 kl. 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Emma

Citat från: CopMike skrivet 08 September 2017 kl. 13:16
Citat från: Peter S skrivet 08 September 2017 kl. 12:55
Galet snyggt alltihop!
Instämmer! Grymt bygge som genomförs i moduler på distans = respekt :D!

Haha! Tack! Det är en utmaning, så att säga.
Region Mitten

BerraBZ

Jag fick se Emmas del av bygget under helgen och instämmer att det ser mycket bra ut. Jag är mest imponerad av att man på distans kan slå ihop sig och bygga tillsammans. Skeppet blir stor, alltså. Keep on bricking!

Emma

Nerpackat. Verkar som att jag byggt efter måtten på en flyttkartong.

Men motorerna fick inte plats.
Region Mitten

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Emma

Den stora frågan. Hur fraktar vi ned vårt skepp till swebricks utställningar. Vi vill ju såklart visa upp vår skapelse. Flyga går knappast. Bila ned, inte så sugen.

Förslag?
Region Mitten

Anders67

Fick detta i mitt fb flöde är det ert skepp?
Korrigering jag ser att detta är mindre 😜😲

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 12 September 2017 kl. 20:26
Den stora frågan. Hur fraktar vi ned vårt skepp till swebricks utställningar. Vi vill ju såklart visa upp vår skapelse. Flyga går knappast. Bila ned, inte så sugen.

Förslag?

Ni ska i alla fall definitivt undvika att åka X-2000 med trasig korglutning, som min Musikmaskin gjorde till Linköping :D

mortil

Citat från: Emma skrivet 12 September 2017 kl. 20:26

Förslag?

Jag Har ju snickrat mig en Låda till min archer med stoppning. allt med tankarna på att Postmord ska kunna handskas med den.

Om det är något enstaka event så kan jag nog lösa transport via budfirma men då får det ju vara något i stil med min packning om det nu går.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

stej123

Emma på plats i Skellefteå. Med en flyttkartong och en rygga innehållandes Serenity.

Nu ska vi bygga rumpa!

Efter empiriska undersökningar har vi konstaterat att rumpan INTE klarar av att rullas över vardagsrumsgolvet...

stej123

Emma lyfter vikter, eller förlåt, studerar rumpans passform. Perfekt!

Efter middagen gör vi ett sista ryck.

Taddaa!

skitkid

/skitkid

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Storm_666

OJOJOJ!!!!
Det där är ett riktigt mäktigt bygge :) Snyggt jobbat. Man blir onekligen sugen att våldgästa lite i Skellefteå ;)