[MOC][spoiler alert] Emma och Stej bygger Firefly

Startat av Emma, 13 Januari 2017 kl. 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Jag har absolut ingen relation till Firefly! Men vilket bygge!
Och de senaste tillskotten är fantastiskt lika förlagan, stej123!

stej123

Citat från: Wineyard skrivet 16 Juli 2017 kl. 19:20
Jag har absolut ingen relation till Firefly! Men vilket bygge!
Och de senaste tillskotten är fantastiskt lika förlagan, stej123!

Tackar :) Shuttlen har jag byggt själv, men det stora skeppet (Serenity) har Emma minst lika stor del i!

Betweenbrickwalls

Superkul att följa projektet! Jag har sett alla avsnitt av serien och känner verkligen igen mig ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Emma

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 19 Juli 2017 kl. 22:28
Superkul att följa projektet! Jag har sett alla avsnitt av serien och känner verkligen igen mig ☺

Kul att du följer vårt bygge och att du sett serien!
Region Mitten

zoldamir

Man vet att det kommer bli ett bygge av hög kvalitet när det finns en flaska Innis & Gunn med i första bilden.

Ledwinka

Citat från: zoldamir skrivet 20 Juli 2017 kl. 10:56
Man vet att det kommer bli ett bygge av hög kvalitet när det finns en flaska Innis & Gunn med i första bilden.

...samt även en burk "Punk IPA" från Brewdog!

(Eller är bilden så gammal att det är "Dead Pony Club"? Lite förvirrande att de bytte från blått till grönt på den  ;))

Emma

Jag sitter och bygger på skeppets rumpa. Och tyvärr kommer inte godtfreds fina välvnings-teknik till sin rätt. Jag behöver ha en snävare böjning. Efter helgen ska jag försöka lägga upp lite bilder. Om jag lyckats få ihop några bitar.
Region Mitten

Emma

Jag har till mitt stora förtret rivit typ halva cargobay. För att bygga så att infirmary får plats. För att sen inse att vi måste skippa infirmary. Och jag bygger upp cargobay, nästan som den var innan jag rev. Infirmary får (precis som crewens hytter) bli egna viggar.

Så ingen bild... Så tröstlöst att ha ägnat massa tid till att gå bakåt och sen hamna typ där jag började.

En parantes. Den del som vi först tänkte bygga med hjälp av godtfreds teknik har numer fått ett internt namn av mig och Stej. Vi kallar den kort och gott godtfred!

"Jag har en idé om hur vi ska lösa godtfred"
"Alltså, godtfred behöver ju inte va så stabil"

Ta det som en komplimang, godfred!!
Region Mitten

Emma

Baksidan på en del av köket. Sprickor. Stackars serenity, får stå ut med mycket.

Inget illegalt, men det blir mycket slitningar fram och tillbaka medan jag bygger. Antagligen därför det spruckit. Det är flera olika bitar som fått sig en känga. Jumpers, med och utan groove. 3023:or i tan och lbg.
Region Mitten

BerraBZ

160 cm lång spaceship?!? Drägel! Drägel!

andreaseldh

Citat från: BerraBZ skrivet 22 Augusti 2017 kl. 12:39
160 cm lång spaceship?!? Drägel! Drägel!

I så fall är det ju ett space-SHIP!

Emma

Visst är det ett SHIP!

Då var det dags för lite wipbilder. Min del fick testa förflyttningståligheten i helgen, när det visades upp för mitt-folket. Några grejer trillade av, det mesta satt kvar som det skulle.

Nu har jag byggt ihop baken på cargobay, välbehövlig avlastning. Bitarna har fått stå under hög press allteftersom tyngden av kök och tak ökat. Men nu har vi en ordentlig balk att fästa rumpan i.

På fredag åker jag till Skellefteå, hoppas att Stejs del passar här då...

IMG_5031 by emma farm, on Flickr
Region Mitten

Peter S

CopMike

Citat från: Peter S skrivet 08 September 2017 kl. 12:55
Galet snyggt alltihop!
Instämmer! Grymt bygge som genomförs i moduler på distans = respekt :D!