Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: de Gothia skrivet 16 Januari 2011 kl. 10:25
Citat från: tellblom skrivet 16 Januari 2011 kl. 08:29
Kanske har varit med förut men denna tycker jag är bäst:

Minifig 3 punktdecoder

/Martin

den har jag inte sett iaf! tack!!! :)

alven verkar lättast att känna igen då den är den enda som är 4 punkter på vänster sidan som jag förstod det som !:)

De två "övre" punkterna på alven är långt ifrån alltid med. Men Samuraij och Gorilla kanske stämmer bättre med den listan. De stämmer ganska dåligt med den lista jag använder: http://www.1000steine.com/brickset/miscellaneous/8803Dots.jpg

AndersI

Vid efterkontroll på mina två påsar visar det sig att fiskargubben har rätt punktmönster, men samurajpåsen har definitivt bara två prickar. Den övre till vänster finns inte med - verkar som om hela prickmönstret har hamnat för högt upp.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Fredrik

Någon som vet hur läget är på nk? Helt länsat på godbitar ( dvs. Fiskare och hulas) eller finns det något förutom racare och sumos kvar?

LilaToster

Citat från: Fredrik skrivet 17 Januari 2011 kl. 21:55
Någon som vet hur läget är på nk? Helt länsat på godbitar ( dvs. Fiskare och hulas) eller finns det något förutom racare och sumos kvar?

...de har fått in runt 7-9 hela lådor så det borde finnas en hel del "godbitar" kvar.

Skrytsson

Dock bör nämnas att de har restriktiva regler vad gäller öppna en ny låda. Igår fanns det två öppnade, realtivt fulla lådor - en ny kommer ej att öppnas innan någon av dem mer eller mindre töms.

Det borde inte vara några problem om det är Hula D och Fiskare du är ute efter.

Fredrik

Citat från: Skrytsson skrivet 17 Januari 2011 kl. 22:11
Dock bör nämnas att de har restriktiva regler vad gäller öppna en ny låda. Igår fanns det två öppnade, realtivt fulla lådor - en ny kommer ej att öppnas innan någon av dem mer eller mindre töms.

Det borde inte vara några problem om det är Hula D och Fiskare du är ute efter.
Okej, blir och åka in och titta då :)

Wineyard

De verkar ha släppts i affärer ute i sverige nu, någon som vet ngt om de kommit i Uppsala? Har varit runt lite, men inte hittat ngt...

de Gothia

så kom mina tio från stor o liten! :)

två sumos, två racerförare, en snowboardtjej, en tennistjej, en pilot, en rappare, en basebollspelare och en ALV!!! :)

rapparens huvud var trasigt dock, vet inte om man ska vända sig till stor o liten eller direkt till lego. knoppen på huvudet var lite deformerat och därför kunde inte hatten sitta på...:(

en annan tråkig sak som redan konstaterats är att alvens pås-prickar var j-kligt svåra att se, in fact så finns det inga överhuvudtaget på den!!! så det kan bli svårt att leta efter den irl!

som tur var så slapp jag allt somm hade med rymd att göra iaf! ;)

Teabox

Citat från: de Gothia skrivet 18 Januari 2011 kl. 12:57
rapparens huvud var trasigt dock, vet inte om man ska vända sig till stor o liten eller direkt till lego. knoppen på huvudet var lite deformerat och därför kunde inte hatten sitta på...:(

Tråkigt. Skulle tror det är LEGO man ska vända sig till direkt. Berätta gärna hur det löser sig sen.

Citat från: de Gothia skrivet 18 Januari 2011 kl. 12:57
en annan tråkig sak som redan konstaterats är att alvens pås-prickar var j-kligt svåra att se, in fact så finns det inga överhuvudtaget på den!!! så det kan bli svårt att leta efter den irl!

Alvens sköld har annars en rätt distinkt form. Jag kunde iaf hitta en Alv genom att leta efter den :)

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 18 Januari 2011 kl. 13:07
Alvens sköld har annars en rätt distinkt form. Jag kunde iaf hitta en Alv genom att leta efter den :)

Ett annat tips är att känna efter alvens pilbåge.

de Gothia

ja det är sant! mitt maxi har inte fått in gubbarna än men det kanske ändras till helgen! :)

mm, hörde precis med stor o luten o de tyckte också jag skulle kontakta lego direkt... undrar om man får en ny påse eller om man får rapparen. återstår att se...

Stigge72

Citat från: de Gothia skrivet 18 Januari 2011 kl. 14:06
ja det är sant! mitt maxi har inte fått in gubbarna än men det kanske ändras till helgen! :)

mm, hörde precis med stor o luten o de tyckte också jag skulle kontakta lego direkt... undrar om man får en ny påse eller om man får rapparen. återstår att se...
Du går in på LEGO's hemsida, och där finns ett formulär där man kan fylla i att man fått en trasig bit i sitt set. Där skriver du vilket set det är, vilken bit det är, och på vilket sätt den inte uppfyller dina önskemål, och så skickar de ett nytt huvud (i det här fallet). När jag villa ha en ersättningsbit för en som var trasig sist, så stod det att de eventuellt skulle kräva att få den felande biten i retur, men det kom aldrig något sådant krav.

Fe4sen

Citat från: Wineyard skrivet 18 Januari 2011 kl. 12:45
De verkar ha släppts i affärer ute i sverige nu, någon som vet ngt om de kommit i Uppsala? Har varit runt lite, men inte hittat ngt...

Fanns i allafall på ICa Maxi i Stehnagen i söndags. Men även leklust vid Willys i lördags.

tellblom

Jag har nu iallafall testat av denna decoder och den funkar iallafall....

Plockat precis de gubbarna jag vill ha........

Fredrik

Citat från: tellblom skrivet 18 Januari 2011 kl. 20:35
Jag har nu iallafall testat av denna decoder och den funkar iallafall....

Plockat precis de gubbarna jag vill ha........
Vad är skillnaden mot den andra?