Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Citat från: Fe4sen skrivet 18 Januari 2011 kl. 20:10
Citat från: Wineyard skrivet 18 Januari 2011 kl. 12:45
De verkar ha släppts i affärer ute i sverige nu, någon som vet ngt om de kommit i Uppsala? Har varit runt lite, men inte hittat ngt...

Fanns i allafall på ICa Maxi i Stehnagen i söndags. Men även leklust vid Willys i lördags.
Tackar! Har sprungit fram och tillbaka till Leklust flera gånger utan resultat... aja, det ger bra träning i alla fall

tellblom

De skiljer sig på antal punkter

de Gothia

Citat från: stigge72 skrivet 18 Januari 2011 kl. 14:29
Citat från: de Gothia skrivet 18 Januari 2011 kl. 14:06
ja det är sant! mitt maxi har inte fått in gubbarna än men det kanske ändras till helgen! :)

mm, hörde precis med stor o luten o de tyckte också jag skulle kontakta lego direkt... undrar om man får en ny påse eller om man får rapparen. återstår att se...
Du går in på LEGO's hemsida, och där finns ett formulär där man kan fylla i att man fått en trasig bit i sitt set. Där skriver du vilket set det är, vilken bit det är, och på vilket sätt den inte uppfyller dina önskemål, och så skickar de ett nytt huvud (i det här fallet). När jag villa ha en ersättningsbit för en som var trasig sist, så stod det att de eventuellt skulle kräva att få den felande biten i retur, men det kom aldrig något sådant krav.

provade nu men det funkar inte. när jag skriver i setnumret så står det "Replacement parts are not available for the item you requested"

får ringa dem ist tror jag... tack ändå för hjälpen! :)

Tobbe Arnesson

Nu har jag tänkt till och lagt in fusklappen i mobilen...
Blogg: Robotkampen

Dreadcore

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 Januari 2011 kl. 08:24
Nu har jag tänkt till och lagt in fusklappen i mobilen...

Så då blev det en fuskapp med andra ord ;)

Det "råkade" f.ö slinka med fyra S3 påsar när jag handlade på Maxi idag. Försökte känna mig till innehållet och tycker att det över lag är enklare att "klämma fram" innehållet i denna serien. Identifierade rapparen och piloten utan problem, de två övriga visade sig vara en racerförare (d'oh!) och en Alv (Yay!). Hittade även två Gorillor och en Alien som jag lade tillbaka, gorillan var superenkel iom att bananen är lättidentifierad. Samma sak med Alien-huvudet.

Får se om det råkar slinka ner fyra till nästa gången jag handlar ;)

de Gothia

har nu ringt till lego sverige. de beklagade det inträffade men de har ingen möjlighet att ersätta specifika delar i påsen. de skulle däremot skicka ut en helt ny påse så det återstår att se vad som finns i den! :)

han var f.ö väldigt trevlig o beklagade det flera ggr och skulle tom se om det inte fanns några dubletter av figuren hos hans medarbetare som också var legotokiga! :) det kallar jag bra service!!

knalltoss

Nu har jag också sorterat upp en låda minifigs och de antal som skrivits innan stämmer även på denna lådan.
Pricksystem var lite osmidigt men tillsammans med att klämma på dem så gick det rätt bra.
/Rikard

Ras 74

Citat från: de Gothia skrivet 20 Januari 2011 kl. 10:16har nu ringt till lego sverige... *SNIP*

Var det Herman?
Hur som helst så verkar han vara riktigt bra på S@H!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Olsson

Citat från: Ras 74 skrivet 24 Januari 2011 kl. 12:29
Citat från: de Gothia skrivet 20 Januari 2011 kl. 10:16har nu ringt till lego sverige... *SNIP*

Var det Herman?
Hur som helst så verkar han vara riktigt bra på S@H!

Herman är lysande. Har hjälpt mig väldigt mycket de gånger S@H strulade. Sa dock sist vi pratade att han skulle sluta till årsskiftet. var tydligen bara anställd fram tills dess. Hoppas det inte blev så.

de Gothia

japp herman hette han! :)

Skafte

Vill bara skryta med min samling och visa hur jag ställt upp den:

Serie 4 är orange, delar till den hyllan har jag redan. Lila till serie 5 blir jobbigare, säger BrickLink...

Måns.S

Citat från: Skafte skrivet 24 Januari 2011 kl. 20:09
Vill bara skryta med min samling och visa hur jag ställt upp den:
Vilken kul ide! :) Nice :)

Ras 74

Cool idé Skafte! Ser riktigt trevligt ut. På något underligt sätt är jag inte det minsta förvånad...  ;)
Är pelarna byggda av 1x1 eller? Finns hur många som helst på BL ju.
Som den här till exempel.
Tror definitivt att det är Dark Purple du skall gå på, och inte purple. Eller missbedömer jag?

*EDIT*
Gissar att det är plates som kan vara problemet istället...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Fredrik

Ja displayar minna såhär :)
Ska försöka byta ut serie ett plattan till en gul :)

SuperMario

Snyggt, Fredrik!!!  :D ;)

Citat från: Ras 74 skrivet 24 Januari 2011 kl. 20:20Tror definitivt att det är Dark Purple du skall gå på, och inte purple.
Blått är det väl?FEL! Lila var det ju!!