Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Citat från: Skrytsson skrivet 25 December 2010 kl. 23:32
Någon som har hittat dem någonstans innanför rikets gränser än?
NK var ju först med serie 1, ska åka dit och kolla imorn har dem så rapporterar jag det här.

Fredrik

Någon som är från stockholm och vill dela en låda med mig ?

SuperMario

Jag bor inte längre i Sthlm, men kan tänka mig att dela på en låda.
Jag är i hufvudstaden i genomsnitt en helg varje månad och då bör det inte så svårt att mötas någonstans.

MEN, den viktiga frågan är: Hur delar man på lådan? Det skulle vara enkelt om den innehöll 2 eller 4 av varje figur, men så är inte fallet...

Fredrik

En serie var, och sedan välja varannan gubbe? Det borde bli hyfsatt rättvist. De som det finns fyra av kan man ju dela på hälften.

micke

Citat från: Fredrik skrivet 30 December 2010 kl. 01:38

Betyder detta att dem finns tillgängliga i Stockholm eller?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Citat från: micke skrivet 30 December 2010 kl. 11:29

Det undrar jag också.
Jag är intresserad av att köpa en halv låda i dagsläget, men om det finns att få tag på, så är det intressant att köpa någon figur iaf.

shiftaltcmd

I förrgår fanns det inte på NK eller BR-leksaker i centrum.

Fredrik

Nej, har inte sett till dem än. Har däremot förhandsbokat en låda från stor-liten.

Skrytsson

Nix. NK, som ju fick in serie 1 först, får in dem först i mitten av januari. Likaså Hikmet som kommer att börja sälja dem 14 jan. BR svarar inte i telefon, så jag vet inte när de kommer att ha dem, men de verkar inte finnas inne än. Barnens hus Nacka känner knappt till dess existens (har väl någon vikarie på leksaksavdelningen såhär i mellandagarna) och Lekia (Tyresö) svarar inte heller i telefon. Lekplaneten (Solna C) verkar också vara lite bakom flötet, där fick jag beskedet februari.

Ras 74

Du går verkligen hela vägen här Skrytsson!
Ledig eller  ;)   ;D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 30 December 2010 kl. 13:02

Nix. NK, som ju fick in serie 1 först, får in dem först i mitten av januari. Likaså Hikmet som kommer att börja sälja dem 14 jan. BR svarar inte i telefon, så jag vet inte när de kommer att ha dem, men de verkar inte finnas inne än. Barnens hus Nacka känner knappt till dess existens (har väl någon vikarie på leksaksavdelningen såhär i mellandagarna) och Lekia (Tyresö) svarar inte heller i telefon. Lekplaneten (Solna C) verkar också vara lite bakom flötet, där fick jag beskedet februari.

BR har väl aldrig haft varken serie 1 eller 2 förut, tror vi att de kommer ta in 3:an alls (eller 4, 5....)?

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 30 December 2010 kl. 13:20
Du går verkligen hela vägen här Skrytsson!
Ledig eller  ;)   ;D

Jajamensan  ;)
Det pinsamma är att det alltid är samma personer som svarar i telefon och att jag ringer typ flera gånger i veckan. Speciellt Lekplaneten Solna möts jag alltid av "Lekplaneten Solna, det är Hanna" på andra sidan luren. Och, jag vet inte om jag kanske inbillar mig, men det låter som att hon för varje gång jag ringer låter tröttare och tröttare. Det tar på krafterna att ha stalkande lego-galna människor, som hela tiden söker efter samma sak, efter sig.

Citat från: stigge72 skrivet 30 December 2010 kl. 13:26
BR har väl aldrig haft varken serie 1 eller 2 förut, tror vi att de kommer ta in 3:an alls (eller 4, 5....)?

Mycket riktigt har de inte haft serie 1 & 2. Men, de kommer att ta in figurerna fr o m serie 3. Så nu finns det många butiker att plundra på Alver  ;D Om, bara nu punkterna kommer att finnas som de ska...

Ras 74

Pratade med mitt ex på BR om det.
BR tog inte in dem förrut för dom visste knappt vad det var.
När sedan mängder med barn/vuxna frågade efter dem så bestämdes det på högre ort att
de skall tas in i framtiden.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Det var ju ren idioti av dem att inte ta in dem redan från början. Har du fått höra mer exakt när de kommer att börja sälja dem?
Det känns ju som att de borde vara bland de första, det var de ju med SW-seten exempelvis.

Ras 74

Mjanejjjjoovisst!

Grejen är ju den att dom har som polycy att om man kommer in och säger:
"Hej! Jag letar efter en present till mitt barnbarn (inte jag nu alltså) som är 7 år."
"Han gillar att sitta och pilla med saker. Vad skall jag köpa då?"
Då skall dom rekommendera något ur deras eget sortiment där de har högre marginaller på.
Top Toy saker. Förr var det Flexitracks och annan smörja.
Skulle man då säga "Jag hade tänkt mig något LEGO."
Då kan dom hänvisa till det. Men det ligger långt ifrån deras prioritering att göra så.
Men galet... Javisst.